NA TRAGU 959 i 918

Porsche Mission X, električna hyper zvijezda proslave 75. rođendana marke

Foto: Porsche

Porsche je uvijek postavljao temelje za budućnost kroz inovativne konceptne automobile. Proizvođač sportskih automobila nastavlja ovu tradiciju s ovom najnovijom konceptualnom studijom – Mission X…

Mission X je spektakularna reinterpretacija hiperautomobila, s vratima u stilu Le Mansa koja se otvaraju prema gore i učinkovitim električnim pogonskim sklopom visokih performansi.

Novi Porsche Mission X je dvosjed dramatičnog izgleda i proslavit će svoju premijeru 8. lipnja 2023. – uoči otvaranja izložbe ‘75 godina Porsche sportskih automobila’ u muzeju Porsche u Stuttgart-Zuffenhausenu. Poseban datum: prije 75 godina, 8. lipnja 1948. godine, 356. br. 1′ Roadster je postao prvi automobil s imenom Porsche koji je dobio opću dozvolu za rad. Taj datum se smatra rođenjem marke sportskih automobila.

Foto: Porsche

“Porsche Mission X je tehnološki svjetionik za sportski automobil budućnosti. Podiže baklju ikoničnih sportskih automobila prošlih desetljeća: kao 959, Carrera GT i 918 Spyder prije njega, Mission X daje ključni poticaj za evolucijski razvoj budućih koncepata vozila,” govori Oliver Blume, predsjednik Uprave Izvršni odbor Porsche AG. “Odvažnost i automobili iz snova za nas su dvije strane iste medalje: Porsche je ostao Porsche samo stalnim promjenama.”

Michael Mauer, voditelj Porsche marke u sektoru dizajna i stila dodaje: “Misija X jasna je predanost srži marke. Kontinuirani, poboljšani izraz naše robne marke i identiteta proizvoda važan je kompas za nas da upravljamo razvojem naših modela za serijsku proizvodnju. Konceptna studija simbolizira simbiozu nepogrešivog DNK motosporta s luksuznim ukupnim dojmom.”

Foto: Porsche

S otprilike 4,5 metara duljine i dva metra širine, konceptna studija Mission X relativno je kompaktan hiperautomobil. S međuosovinskim razmakom od 2,73 metra ima dimenzije Carrere GT i 918 Spydera. Za aerodinamičke svrhe, konceptno vozilo ima gume različitih veličina, s kotačima od 20 cola sprijeda i kotačima od 21 cola straga.

Porsche Mission X predstavlja vrhunac performansi i modernog luksuza. U isto vrijeme, njegov isklesani oblik i mišićave linije pokazuju da hiperautomobili ne moraju izgledati agresivno. Nisko spuštena karoserija, koja je manja od 1,2 metra, završena je u Rocket Metallic boji – elegantnoj boji posebno dizajniranoj za konceptnu studiju. Elementi dizajna s karbonskim tkanjem nalaze se ispod pojasa. Ove komponente su lakirane u satin završnici i stoga su blago obojene, ali njihova struktura materijala ostaje prepoznatljiva.

Tehnička vizija: vrhunske ocjene u omjeru snage i težine, potisnoj sili i performansama punjenja

Porsche je primjer e-performansi, ali je i pionir u održivoj mobilnosti. Koncept studija u potpunosti ispunjava oba cilja. Vizije: ako Mission X ide u serijsku proizvodnju, onda treba…

…biti najbrže cestovno legalno vozilo oko Nürburgring Nordschleife;
…imati omjer snage i težine od otprilike jednog KS po kilogramu;
…postići vrijednosti potisne sile koje su znatno veće od onih koje isporučuje trenutni 911 GT3 RS;
…nudi znatno poboljšane performanse punjenja sa svojom arhitekturom sustava od 900 volti i puni se otprilike dvostruko brže od Porsche trenutnog predvodnika – Taycana Turbo S.

Baterija je postavljena centralno iza sjedala vozila. Ovaj “e-core layout” centrira masu automobila. Kao i kod automobila s konvencionalnim motorom sa središnje postavljenim motorom, ovo pruža osnovu za izvrsnu agilnost.

Najbrži serijski automobil svog vremena; prvi Porsche u serijskoj proizvodnji izrađen od karbonskih vlakana i prvo cestovno legalno vozilo koje je prešlo granicu od sedam minuta na Nürburgring Nordschleifeu – Porsche 959 (1985), Carrera GT (2003) i 918 Spyder (2013) bili su modeli prekretnice u svijetu supersportskih automobila. I to ih čini konceptualnim pretečama Mission X.

Godine 1985. Porsche 959 debitirao je kao tehnološka platforma. Njegov šest-cilindrični twin-turbo boxer motor od 450 KS, u kombinaciji s aerodinamički optimiziranom karoserijom, gurao je supersportski automobil do najveće brzine od 317 km/h – tada svjetskog rekorda za serijski sportski automobil.

A tu je još jedna legenda. V10 motor i 612 KS, agresivni dizajn i ne manje važno, neusporedivim iskustvom vožnje, Porsche Carrera GT do danas ostaje ikona među supersportskim automobilima.

Porsche hibridna tehnologija dosegla je spektakularni vrhunac s modelom 918 Spyder. U rujnu 2013. dvosjed od 652 kW (887 KS) bio je prvo cestovno odobreno vozilo koje je prešlo sedmominutnu barijeru na stazi Nordschleife od 20,6 kilometara na Nürburgringu, završivši krug za 6:57 minuta. Porsche nastoji ostati vjeran ovom standardu najviših e-performansi. Vizija je da Mission X, uđe li u serijsku proizvodnju, bude najbrže cestovno legalno vozilo na Nürburgring Nordschleife.

Foto: Porsche

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj