Polestar 4 upravo predstavljen, još jedan veliki električni novitet s dosegom od 560 km!

Polestar predstavlja Polestar 4, električni SUV coupé i drugi SUV u liniji marke. Polestar 4 transformira aerodinamiku coupéa i prostor SUV-a u neku novu vrstu SUV coupé forme.

“S Polestarom 4 zauzeli smo temeljni novi pristup dizajnu SUV coupéa. Umjesto da jednostavno modificiramo postojeći SUV, dajući mu bržu liniju krova i kao rezultat toga, kompromitirajući elemente poput prostora za glavu straga i udobnosti, dizajnirali smo Polestar 4 iz temelja kao novu vrstu SUV coupéa koji slavi udobnost i iskustvo putnika na stražnjim sjedalima, “, rekao je na uvodu u ceremoniju predstavljanja Thomas Ingenlath, izvršni direktor Polestara.

Foto: Polestar

Kao brend vođen dizajnom, dizajn Polestara 4 oživljava nastavak ključnih elemenata koji su prvi put prikazani u konceptnom automobilu Polestar Precept. To uključuje uklanjanje stražnjeg prozora što omogućuje novu vrstu impresivnog iskustva putnika.

Aerodinamička učinkovitost poboljšana je niskim nosom, uvlačivim ručkama na vratima, staklima u istoj ravnini sa prozorima bez okvira i optimizacijom protoka zraka iznad trake stražnjih svjetala.

Izgrađen na vrhunskoj Sustainable Experience Architecture (SEA) koju je razvio Geely Holding, Polestar 4 je SUV coupé D-segmenta s velikom karoserijom i dugim međuosovinskim razmakom od 2999 mm. Ukupna duljina je 4.839 mm, širina 2.139 mm, a visina 1.544 mm. Upravo to donosi velikodušnu unutrašnjost, a velike proporcije posebno su vidljive u stražnjem dijelu, gdje su putnici smješteni u intimnom okruženju, sa sjedalima koja se mogu nagnuti. Prilagodljivo ambijentalno osvjetljenje koje dodaje dodatnu dimenziju unutrašnjosti, nadahnuto solarnim sustavom, omogućuje vozaču da prilagodi okruženje za vožnju.

Standardni stakleni krov pune dužine dostupan je s opcijskom elektrokromatskom funkcionalnošću, koja omogućuje neprozirnu ili prozirnu izvedbu, ovisno o raspoloženju.

Retrovizor je zamijenjen ekranom visoke razlučivosti koji prikazuje sadržaj u stvarnom vremenu sa stražnje kamere postavljene na krov – što omogućuje daleko šire vidno polje od onoga što se može doživjeti u većini modernih automobila. Digitalni prijenos može se deaktivirati kako bi se vozačima omogućilo da umjesto toga vide putnike na stražnjim sjedalima ako je potrebno.

Maximilian Missoni, voditelj dizajna u Polestaru, kaže: „S Polestar Preceptom unaprijed smo vidjeli zadivljujuće novo iskustvo putnika uklanjanjem stražnjeg stakla i guranjem stražnjeg zaglavlja, koji ima ključnu sigurnosnu ulogu. To znači da sada putnici na stražnjim sjedalima mogu doživjeti jedinstveno iskustvo u našem SUV coupéu.”

Interijer i njegovi materijali dizajnirani su oko teme “soft tech”, crpeći inspiraciju iz industrije mode i sportske odjeće. Odabir boja i materijala za Polestar 4 istražuje nove izvedbe za Polestar – uključujući nove boje eksterijera Storm i Electron te jedinstvenu novu boju interijera, Mist.

U Polestaru 4, više kružnih i niskougljičnih materijala zamjenjuju tradicionalna rješenja. To uključuje mjere za veću transparentnost opskrbnog lanca, poput sljedivosti u lancu blokova za rizične materijale u baterijama. Procjena punog životnog ciklusa (LCA), koja pokazuje stvarni ugljični otisak automobila, bit će objavljena uz Izjavu o održivosti proizvoda Polestar 4 2024. godine.

Novi materijali interijera uključuju prilagođeni pleteni tekstil koji se sastoji od 100% recikliranog PET-a, zajedno s bio-pripisanim MicroTech vinilom i Nappa kožnim presvlakama zaštićenim za dobrobit životinja.

Pletene presvlake po mjeri nova su tehnika za automobilsku industriju. Prvi put prikazan u konceptnom automobilu Precept, tekstil je izrađen od 100% recikliranog poliestera. Materijal i dizajn kreirali su Polestarovi dizajneri zajedno sa Švedskom školom za tekstil (Borås Textilhögskolan) i dalje razvijali s dobavljačima. Napravljen je da pristaje, ne stvara ostatke i smanjuje ukupni otpad.

Polestar 4 je najbrži serijski automobil koji je marka razvila do danas. Sprint od 0 do 100 km/h može se završiti za samo 3,8 sekundi, a najveća izlazna snaga je 400 kW (544 KS). Motori su sinkrone izvedbe. Dinamika vožnje vjerna je marki Polestar – oštar odziv upravljanja i rukovanja rezultiraju uzbudljivim i okretnim iskustvom vožnje za sve putnike.

Bit će dostupne i verzije s dva i s jednim motorom, a verzije s jednim motorom imaju pogon na stražnje kotače. Unatoč visokoj snazi i performansama, kontrola i povjerenje uvijek su ključni čimbenici za stvaranje odgovornog, svakodnevnog užitka EV iskustva. Poluaktivni ovjes ima u verziji s dva motora za dodatnu razinu prilagodbe između udobnosti i dinamike performansi. Kotači su veličine od 20 do 22 inča, ovisno o verziji, s gumama koje isporučuju Pirelli i Michelin.

Baterija od 102 kWh ugrađena je u obje verzije dugog dometa. Dvostruki motor velikog dometa ima snagu od 400 kW (544 KS), 686 Nm i preliminarni cilj dometa od 560 km po WLTP. Spojka za isključivanje omogućuje automobilu da isključi prednji električni motor kada nije potreban, kako bi se povećao domet i učinkovitost. Punjenje do 200 kW DC i 22 kW AC uključeno je za sve verzije.

Verzija s jednim motorom dugog dometa ima motor od 200 kW (272 KS) i 343 Nm straga te preliminarni cilj dometa do 600 km po WLTP.

Sigurnost je dio Polestarove DNK zahvaljujući njegovoj snažnoj povezanosti s Volvo Cars i ti sigurnosni geni ugrađeni su u Polestar 4, koji sadrži vodeću sigurnosnu tehnologiju iznutra i izvana – testiranu prema istim strogim standardima kao i svi drugi Polestar automobili. Nova partnerstva stavljaju inteligentnu sigurnosnu tehnologiju u prvi plan, uključujući napredni sustav pomoći vozaču SuperVision tvrtke Mobileye.

Standardno je ugrađeno ukupno dvanaest kamera, jedan radar i dvanaest ultrazvučnih senzora. To uključuje kameru za nadzor vozača, koja samo prenosi podatke, a ne snima video, za praćenje vozačevih očiju i pokreta glave kako bi se izbjegli incidenti povezani s umorom ili nesposobnošću. Zajedno s detekcijom na upravljaču, sustav nadzora vozača pomaže da vozač bude aktivno uključen u vožnju, prema potrebi.

Zaslon za vozača od 10,2 inča postavljen je ispred stupa upravljača i prikazuje informacije o brzini, bateriji i dometu. Kada ga angažiraju različiti sustavi pomoći, virtualno okruženje može pokazati drugim sudionicima u prometu, trenutne funkcije pomoći u vožnji i informacije o navigaciji. Kako bi se smanjila distrakcija, head-up zaslon (HUD) s 14,7-inčnim područjem projekcije ispred vozača prenosi ključne informacije o vozilu, telefoniji i navigaciji na vjetrobransko staklo, dodatno poboljšavajući pozornost vozača. Pametna funkcija ‘snježnog načina rada’ za HUD mijenja boju teksta iz bijele u žutu, poboljšavajući vidljivost u snježnim okruženjima.

Polestar 4 biti će prvo dosutpan u Kini! S planiranim početkom proizvodnje u zaljevu Hangzhou u Kini u studenom 2023. Najsuvremeniji proizvodni pogon u vlasništvu Geelyja radi na 100% obnovljivoj električnoj energiji.

Puno lansiranje na druga tržišta, uključujući Europu, Sjevernu Ameriku i Aziju i Pacifik, planirano je za početak 2024. – s povećanjem prodaje i proizvodnje na tim tržištima tijekom te godine. Svi detalji za ova tržišta bit će predstavljeni 2024. Indikativna cijena modela i iznosi o kojima se priča su oko 60.000 eura za ‘četvorku’…

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj