Premda skuplji, nakon faceliftinga ne boji se korejske i japanske konkurencije
Četiri godine nakon uvođenja na tržište, kompaktni SUV iz Wolfsburga dobio je novo lice i dorađenu izvedbu. Stari lisac, dizajnerski mag Waltera de’Silva, na jednostavan i jeftin način postigao je za oktavu atraktivniji stil. Kromirane letvice horizontalno rastegnute na prednjoj maski bez bočnih okvira vizualno su spustile nos, a novodizajnirana prednja svjetla s LED elementima dale su dozu tehnološke atraktivnosti. Dovoljno da se može reći da u petu tržišnu godinu Tiguan ide s još jačim adutima. U klasu kompaktnih SUV modela stigao je najjači igrač u obnovljenom izdanju, kako bi pokazao da se ne plaši Toyote RAV4, Nissan Qashqaija, Kije Sportage, Hyundai ix35, pa ni Ford Kuge. Offroader koji izgleda kao povišeni i nabildani kompakt, ali i kao umanjeni Touareg, već četiri godine koristi sve tehnološke potencijale koncerna iz Wolfsburga. Vrlina mu je izvrsna koncepcija, jer je jedini SUV koji se može popeti na 90 posto uspona, a uz to nema dodatnog reduktora.
Dorađeni SUV izveden iz Golfa Plus cilja visoko: izrađen je prvoklasno, dizajniran privlačno te uz temperament na asfaltu ima i neočekivane terenske mogućnosti
Prepoznatljiva forma umanjenog Tourana, s maskom koja će krasiti sve Volkswagene nove generacije, karte su koje već unaprijed jamče uspjeh. S čistim plohama te naglašeno kvalitetnom i solidnom izvedbom obnovljeni Tiguan već na prvi pogled ostavlja pozitivan dojam. Djeluje suzdržano, moćno i dorađeno, kako smo i navikli od njemačkih terenaca. Bez stilskih pretjerivanja karoserija i priklanjanja trenutačnim modnim trendovima dizajn je promišljen i predviđen da traje još barem deset godina, uz jedan ili dva redizajna. Kvaliteta materijala i izrade je prvoklasna, a dorada već uvjerljivog bio je putokaz za daljnje napredovanje. Obnovljeni Tiguanizgleda još solidnije, kao da je isklesan iz jednog komada granita. Kompaktni Volkswagenov SUV zadržao je osnovne dimenzije: dugačak je 443 cm, širok 181 i visok 170 cm, što pokazuje kako se radi o pošteno dizajniranom i odmjerenom modelu – ni velikom, niti malom.
Kombinacija pogona 4×4, automatskog mjenjača s dvostrukom spojkom i sedam stupnjeva i dizelaša od 140 KS djeluje uvjerljivo. Tiguan ubrzava bez trzaja, uglađeno i moćno
Napravljen je skladan i prepoznatljiv desetobojac, koji će u obnovljenom izdanju nastaviti graditi uspjeh. O kakvoj se spravi radi pokazuje masa testnog primjerka od čak 1670 kg. Kupci moći birati turbobenzinske motore s direktnim ubrizgavanjem 1.4 TSI sa 150 KS, 2.0 TSI sa 170 KS i 200 KS te 2.0 TDI sa 110, 140 i 170 KS, s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem i automatskim DSG sa 7 stupnjeva te prednjim pogonom (samo osnovne verzije) ili 4×4, oznake 4motion. Uz to idu i tri paketa opreme – Trend&Fun, Sport&Style i Track&Field. Na test smo dobili zanimljivu verziju Trend & Fun, s integralnim pogonom 4×4 i automatskim DSG mjenjačem s dvostrukom spojkom i sedam stupnjeva. Vrhunska tehnologija te bogata i uvjerljiva oprema cijenu podižu na 33.600 EUR. To je puno, jasno, ali dizelski Tiguan, doduše samo s prednjim pogonom, 6-stupanjskim mjenjačem i 110 KS dostupan je za 26.800 eura. Dakle, …
Srednja dizelska snaga prava je mjera za masivan SUV, s pogonom 4×4 i automatskim mjenjačem, jer osigurava uvjerljiva vozna svojstva u svim uvjetima, uz neveliku potrošnju goriva
Za upravljačem se stječe dojam potpune sigurnosti i vladanja situacijom, jer je sve precizno izbalansirano. Ako bi vam netko rekao da, sa sadašnjem tehnološkom stupnju nešto može biti bolje napravljeno od onoga u Tiguanu, treba samo pitati – kako? Doduše, unutrašnji je dizajn stilski umjeren i pomalo njemački hladan, ali automatski mjenjač s dvostrukom spojkom i sedam stupnjeva te turbodizelaš sa 140 KS djeluju besprijekorno. Doduše, 4×4 pogon i automatski mjenjač malo smanjuju performanse i povećavaju potrošnju, pa je dobro znati kako, odnosno koliko. Samo s prednjim pogonom i ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva Tiguan 2.0 TDI sa 140 KS do stotke ubrzava za 10.2 sekunde, postiže 190 km/h i prosječno troši 5,9 litara. S pogonom 4motion ubrzanje se produžuje na 10,5 sekundi, brzina smanjuje na 186 km/h, a potrošnja raste na 6,4 litre. Ako se priključi i automatski mjenjač (kao na testu), ubrzanje do stotke se produžava do 10,7 sekundi, brzina pada na 182 km/h, a potrošnja se povećava na 7,5 litara. No, i to je puna šaka brade, pogotovo uz stabilnost i preciznost upravljanja, koju osigurava prvoklasna njemačka mehanika.
dr. Željko Marušić
Premda povišen, Tiguan pruža svojstva poput masivnijeg kompakta, a čvrsta izvedba i blago povišen položaj za volanom pružaju ugodan osjećaj vožnje
Više o utiscima s testne vožnje uskoro…
TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Motor: dizelski, redni, 4-cilindarski, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda poprijeko, glava i blok od lakog lijeva, bregasto vratilo u glavi (zupčasti remen), četiri ventila po cilindru, direktno ubrizgavanje common-rail III, turbopunjač promjenjive geometrije
Obujam: 1968 ccm
Provrt x hod: 81×95,5 mm
Snaga: 103 kW/140 KS pri 4200/min
Moment: 320 Nm pri 1750-2500/min
Pogon: 4×4
Mjenjač: automatski sa sedam stupnjeva i dvostrukom spojkom
Ovjes: sprijeda neovisan, s poprečnim trokutastim ramenima, McPhersonove opružne noge, stabilizator: straga neovisan, s uzdužnim i poprečnim ramenima, (multilink), stabilizator
Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi 312, straga puni diskovi 282, ABS+EBV
Gume: 215/65 R 16
Karoserija: SUV kompaktne klase, 5 vrata, 5 sjedala
Dimenzije: 443 x 181 x 170 cm
Osovinski razmak: 260,5 cm
Prtljažnik: 470/1510 litara
Masa/nosivost: 1620/612 kg
Spremnik goriva: 64 l
Krug okretanja: 12 m
Najveća brzina: 182 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 10,7 s
Potrošnja: 7,5 (prosjek), 8,5 (test)
Cijena: 33.600 EUR
SERIJSKA OPREMA
Prednji i bočni zračni jastuci, zračne zavjese • ESP (ABS, ASR, EDS, MSR) • Svjetla za maglu za statičkim svjetlom za skretanje • Start Stop sustav s pohranom energije kočenja (BlueMotion Technnology) • Radio/CD sa 8 zvučnika • Daljinsko zaključavanje • Putno računalo • Filter za prašinu i pelud • Elektromehanički servo upravljač • Električna parkirna kočnica s auto hold funkcijom za pomoć pri kretanju uzbrdo • Trokraki upravljač s komandama namjestiv po visini i dubini • Podešavanje prednjih sjedala po visini • Stražnja klupa asimetrično djeljiva
DOPLATE
Automatski klima uređaj Climatronic • Paket Zrcala (aut. uklj. kratkog svjetla, coming/leaving home funkcija svjetala, svjetlo u prostoru za noge naprijed, automatsko zatamnjivanje unutarnjeg zrcala