Karavanska verzija kultnog kompakta, s pogođenim dizelašem od 105 KS – prava mjera za korektnih 20.700 eura…
Konačno je na naše tržište stiže karavanska verzija Golfa sedme generacije, čijom će pojavom malo tko biti iznenađen. Bilo je samo pitanje trenutka kad će stići izvorni pandan Škode Octavije Combi te je vrijeme salona u Frankfurtu dobar tajming za prezentaciju. Službena je prezentacija bila danas u Baranji, u Kopačkom ritu, pa je bilo zanimljivo upoznati što nudi i pruža tržišno najzanimljivija verzija 1.6 TDI Trendline. U usporedbi s osnovnim Golfom ‘sedmicom’, karavanski je produžen sa 425,5 na 456,2, uz zadržanu širinu od 180 i visinu od 145 centimetara.
To je prva velika novost, jer je pet centimetara niži od prethodnika (koji je za toliko bio viši od osnovnog modela) te 1,8 cm širi i 0,6 duži. Svi koji se razumiju u aerodinamiku znaju da je to izravno povezano sa smanjenjem otpora zraka, i uz isti koeficijent otpora, jer se smanjuje čeona površina. Po receptu kojeg je već utvrdila Škoda Octavija Combi, to je preporuka za uvjerljive performanse, uz povoljnu potrošnju. Najveća brzina od 192 km/h, ubrzanje do stotke za 11,2 sekundi, a prosječna prosječnu potrošnju 3,9 litara (realno pet do pet i pol). Treba li tražiti više? Ne treba!
Novi je Golf Variant 850 eura skuplji od standardnog Golfa s petorim vratima, a nudi osjetno veću funkcionalnost i jednake performanse. Doplata je, dakle, isplativa
Ne treba cjepidlačiti i napominjati kako Škoda Octavia Combi, napravljena po istom tehnološkom receptu, nudi prtljažnik od 610 do 1740 litara – češki je rođak ipak 12 centimetara duži (468), a to neosporno smanjuje okretnost i spretnost u gradu. Najvažnije je što su njemački dizajneri ovaj put dobro odradili posao te Variant izgleda skladno i privlačno, a koeficijent otpora zraka od 0,29 je za karavanska mjerila izvrstan. Dakle, prvoklasan osnovni model, koji je u Hrvatskoj, Europi i svijetu osvojio sve relevantne titule koje su se dale osvojiti, dobio je zanimljivu ekstenziju. Dobio je dimenziju više, uz doplatu koja je prihvatljiva. Karavanski je model 6400 kn (850 eura) skuplji od 5-vratnog i 11.000 kn (1780 eura) od 3-vratnog. Dakle, najjeftiniji Golf Variant 1.2 TSI sa 86 KS stajat će 133.200 kn (17.600 eura), a najjeftiniji dizelaš – 1.6 TDI Variant, sa 90 KS – 150.500 kn (19.950 kn). Vozili smo taj model, ali sa 105 KS, vrijedan 156.407 kn (20.700 eura), što je više nego pristojna cijena za model uvjerljive i postojane vrijednosti i ‘pogođenih’ karakteristika. Zbog toga bi se moglo reći da je isplativiji od osnovnog modela. Sve ostalo, od od prednje maske do stražnjih vrata, jednako je kao u osnovnom Golfu: čisto, precizno i solidno.Kvaliteta materijala je vrlo dobra, a sve je napravljeno precizno. Vrata se zatvaraju s uvjerljivim bup, a solidnost izrade prepoznaje se u svakom dijelu karoserije. Iako većina konkurenata nudi iste ili bolje performanse, Golf Variant nudi bolji osjećaj u vožnji.
Prtljažnik od 605 do 1620 litara jedan je od najvećih u kompaktnim karavanima, a za funkcionalnost je podjednako važno lagano preklapanje sjedala, dobivanje ravne plohe…
Zanimljiv ‘bunker’ ispod podnice, gdje je rezervni kotač umanjenih dimenzija. Ergonomija je za pet, što se se u fino skockanoj unutrašnjosti dalo zaključiti već u osniovnoj verziji. Upravljač se može podešavati po visini i dubini, a sjedala i po visini, što u kombinaciji s dobro posloženim ostalim komandama omogućava ugodnu i sigurnu vožnju. Komfor je sprijeda gotovo kao u limuzini srednje klase, a karavanski je rep podario veći komfor na stražnjim sjedalima. Centimetar i pol više mjesta za koljena taman je ono što je nedostajalo da se straga dobije osjećaj punog komfora. Postojanost i čvrstoća podvozja osjeća se na svakoj neravnini, premda u osnovnoj motorizaciji straga više nije Multilink, nego polukruti ovjes.. Zbog toga je Golf Variant uvjerljivo stabilan kod normalnog i punog opterećenja. Upravo s punim gepekom ovaj automobil pokazuje najveće prednosti pred konkurentima. Uz uvjerljiv dizelaš tada se može bez problema voziti temperamentno kroz zavoje, bez opasnosti od zanošenja stražnjeg dijela. Voznim svojstvima pomažu i energične kočnice, s četiri diska (prednji 288 mm) te je zaustavni put od 36 metara pri 100 km/h, među najkraćima u klasi karavana. Uz sve to ide i precizan upravljač, koji je dovoljno izravan i za temperamentniju vožnju.
Kokpit je jednak kao u osnovnom Golfu, dakle sve je pregledno i funkcionalno, a položaj za upravljačem je izvrstan. Mjenjač ima ‘samo’ pet stupnjeva, a to je, vjerujte, dovoljno
Uz velik napredak u funkcionalnosti, kojim Golf postaje iznimno zanimljiv za sve namjene, velika je vrlina što su zadržana vozna svojstva: stabilnost, okretnost, uvjerljive performanse i potrošnja osnovnog modela. Sve bitno o Golfu 1.6 TDI sa 105 KS, u osnovnoj verziji, dakle osnovnoj opremi i najnakladnijem Volkswagenovom dizelašu već smo pisali i treba ponoviti. Oprema Trendline je sasvim OK, a turbodizelaš obujma 1598 ccm, koji 105 KS razvija pri 3000/min, a najveći moment od 250 Nm pri 1500 do 2750/min, najbolja je mjera. Ne nudi ‘udarac u leđa’ kod ubrzanja, ali vuče uvjerljivo i kontinuirano. Vozi se ugodno uz naglašeni osjećaj kontrole, sigurnosti i nisku razinu buke. To zbilja treba shvatiti doslovno, jer je ovaj dizelski motor najuglađeniji i najtiši u klasi.
Zbog toga je vožnja užitak, a oduševljava kako se brzina povećava kad kazaljka prijeđe 140 km/h. Tada većina drugih karavana slične snage počne posustajati, a ovaj model i tada nastavlja disati ‘punim plućima’. Uz dugi prijenos (peti je stupanj duži nego šesti u većine konkurenata) ovo je izvrsna kombinacija za ‘dugoprugaše’. Variant je osigurao dimenziju više osnovnom Golfu i to mu daje zanimljivu poziciju na tržištu. Razmjerno povoljnom cijenom najviše će ugroziti pozicije ‘bratskom’ karavanu iz Mlade Boleslave (Škodi Octaviji Combi), ali to su već ‘slatke brige’ za koncern u Wolfsburgu. Prodaja je već počela, ali do kraja godine dostupno je svega 50-ak primjeraka. Ostali će trebati pričekati 2014.
Povoljniji položaj sjedala osigurao je dodatni komfor na stražnjim sjedalima, pa će Golf Variant biti vrlo pogodan za taksiranje. Uz sve nabrojeno, Variantu je vrlina i manji rizik krađe
TEHNIČKE KARAKTERISTIKE Motor: dizelski, 4-cilindarski, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda poprijeko, blok od sivog lijeva, dva bregasta vratila (zupčasti remen), četiri ventila po cilindru, ubrizgavanje common-rail, turbopunjač VNT, intercooler Obujam: 1598 ccm Provrt x hod: 79,5 x 80,5 mm Snaga: 77 kW/105 KS pri 3000/min Moment: 250 Nm pri 1500 do 2750/min Pogon: na prednje kotače Mjenjač: ručni s pet stupnjeva Ovjes: neovisan, sprijeda MacPherson, straga polukrut Kočnice: diskovi, sprijeda samoventilirani 288 mm, straga puni 272 mm, ABS, ESP Gume: 195/65 R 15 Karoserija: kombilimuzina, 5 vrata, 5 sjedala Dimenzije: 456,2 x 180 x 145 cm Osovinski razmak: 263,5 cm Prtljažnik: 380/1450 L Masa/nosivost: 1260/550 kg Spremnik goriva: 50 l Krug okretanja: 11,2 m Najveća brzina: 192 km/h Ubrzanje 0-100 km/h: 10,7 s Potrošnja: grad 4,6 / otvoreno 3,4 / kombinirano 3,9 l/100 km Cijena: 20.700 eura
Test: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI Trendline
