Međuosni je razmak povećan 79 mm, masa smanjena 85 kg, pa je osjetno prostraniji, dinamičniji i štedljiviji…
Konačno, iz Wolfsburga je došla dugoočekivana vijest: predstavljen je Volkswagen Passat osme generacije (B8). Manje upućeni će se začuditi što je prošlo samo tri godine i devet mjeseci od predstavljanja prethodnog modela (B7) na autosalonu u Parizu 2010. No, tada se radilo samo o temeljito redizajniranom modelu šeste generacije iz 2005., dakle, bio je to svojevrstan ‘među-model’, poput Golfa VI, kojim se hvatao ‘predah’ do predstavljanja potpuno novog modela.
Po već dobro razrađenoj strategiji napravljen je na modularnoj platformi MQB, poput Golfa VII i njegovih derivata (A3, Octavia, Leon…), uz zanimljive proporcije, u usporedbi s dosadašnjim modelom. Dugačak je 4767 (-2), širok 1832 (+12) i visok 1456 (-14) milimetra. Pritom je međuosni razmak rastegnut za čak 79 mm, na 2791 mm. U kombinaciji s poprečno postavljenim motorom to osigurava ‘direktorski’ komfor na stražnjim sjedalima. Istodobno je, korištenjem čelika visoke čvrstoće i optimiziranjem svih sklopova ukupna masa smanjena za 85 kg.
Prtljažnik je povećan na 586 (+21) litara, a u karavanskoj verziji Variant, koja je, tradicionalno, predstavljena paralelno s limuzinom porastao je na 650 (+47), a s preklapanjem stražnjih sjedala na 1780 (+50) litara. Sve navedeno osiguralo je veći komfor i dinamičnost, uz nižu potrošnju, naravno i uz pomoć dorađenih motora i mjenjača. Dizajn je tradicionalno ‘smiren’ i prepoznatljiv, bez avantura i priklanjanja modnim trendovima. To je bilo i logično od modela koji je, zajedno s derivatima za američko i kinesko tržište dosad, od 1973., prodan u 22 milijuna primjeraka, uvjerljivo najviše od svih modela u povijesti.
‘Gospodskiji’ stil definiraju i novi farovi, koji su serijski ksenonski, od opreme Highline u LED tehnologiji, u tri razine, uključujući Dynamic Light Assist, koji se automatski prilagođava uvjetima na cesti. U ponudi, odnosno opciji su svi mogući sustavi aktivne sigurnosti, koji uključuje sustave upozorenja na opasnost te sustav autonomnog kočenja City Emergency Braking. Sustav Dynamic Chassis Control, za podešavanje i poboljšanje dinamičkih karakteristika obogaćen je progresivnim upravljačkim sustavom, sa samo 2,1 okreta volana od jedne do druge krajnje točke (serijski 2,75), što povećava okretnost i užitak vožnje.
Unutrašnjost je obogaćena opremom, a izvedba je potpuno na premium razini, jer se novi Passat želi približiti Audiju A4, BMW-u serije 3 i Mercedesu C-klase. U ponudi motora su odreda 4-cilindarske izvedbe s turbopunjačem i direktnim ubrizgavanjem: benzinci 1.4 TSI sa 125 i 150 KS te 2.0 TSI sa 180, 220 i 280 KS te dizelaši 2.0 TDI, sa 150, 190 i čak 240 KS. Najsnažniji 2.0 TDI je s dva turbopunjača, pogonom 4Motion (4×4) i automatskim mjenjačem DSG7 te omogućava brzinu od 240 km/h u limuzini, odnosno 238 km/h u karavanu. Početkom 2015. očekuje se osnovna verzija sa 120 KS.
Veliki je novitet plug-in hibrid (s punjenjem preko utičnice iz kućne mreže), koji kombinira turbobenzinca 1.4 TSI i elektromotor od 74 kW. Nudi sustavnu snagu od 211 KS i omogućava 50 km vožnje samo na struju. Dakle, uz redovito punjenje preko utičnice danima će se moći voziti bez kapi potrošenog benzina. Prodaja novog Volkswagen Passata na njemačkom tržištu počinje već 10. srpnja, po cijeni od od 25.875 eura za limuzinu, odnosno 25.950 eura za karavan Variant. Na našem se tržištu prvi primjerci očekuju krajem ljeta. Da se podsjetimo, prvi je Passat proizveden 1973., kao kombi-limuzinska izvedba Audija 80. Na Audijevoj je koncepciji s uzdužno postavljenim motorom 1980. proizvedena i druga generacija, a 1988. predstavljen je prvi Passat s poprečno postavljenim motorom. Četvrta generacija, predstavljena 1993., bila je temeljito redizajnirana prethodna verzija. Peta generacija iz 1996. ponovno je koristila Audijevu koncepciju (redizajnirana je 2001.), a šesta iz 2005. vratila se Golfovoj koncepciji s poprečno postavljenim motorom, na platformi PQ46, koju je koristio i model sedme generacije, predstavljen je u listopadu 2010.
Volkswagen Passat 8. generacije, malo kraći, širi i niži, a puno bolji od prethodnika
