Osvježena izvedba Craftera dolazi u tri karoserijske verzije – furgon, kombi i kamionet
Volkswagen Crafter je konstanta u segmentu transportera od 3,5 tone. Moderni TDI motori s četiri cilindra omogućuju niske troškove održavanja uz istovremeno dobre performanse i visoku nosivost. Snažan i istovremeno štedljiv pogon u najjačem Crafteru omogućuje Biturbo motor s okretnim momentom od 400 Nm, koji je poznat iz Amaroka i Transportera. Naročito prednji dio Craftera s horizontalnim linijama rešetke hladnjaka i jednodijelnom prednjom maskom optički prati aktualnu liniju Volkswagen dizajna. Veliki Transporter Volkswagen gospodarskih vozila na taj način djeluje moderno te se prilagođava drugim modelima iz svoje Volkswagen obitelji, kao što su Caddy, Amarok i T-serija. S novim i robusnim tkaninama, dorađenim instrumentima te različitim detaljnim preinakama i unutrašnjost djeluje vrlo luksuzno.
Novi VW Crafter
Kod Craftera je moguće birati između tri varijante snage 80, 100 i 120 kW. Kod svih triju varijanti radi se o 2.0 TDI motoru s common rail direktnim ubrizgavanjem iz modularnog sustava motora koncerna, a prilagođene su posebno za primjenu u Crafteru. Čak i početni TDI motor najveće snage 80 kW (109 KS) raspolaže visokim rezervama snage. Za razliku od jednako snažnog prethodnog modela, najveći okretni moment je kod ovog motora konstantno na raspolaganju u većem rasponu – od 1500 do 2250 o/min. Potrošnja ovako motoriziranog Craftera iznosi samo 7,9 l/100km, što odgovara CO2 emisijama od samo 208 g/km. Iste vrijednosti potrošnje uz veću snagu i okretni moment postiže Crafter sa 100 kW TDI motorom (136 KS). Najveći okretni moment iznosi 340 Nm, koji je na raspolaganju već kod 1600 okretaja.
VW Crafter kombi
Najsnažnija i istovremeno najštedljivija varijanta je Crafter sa 120 kW TDI motorom (163 KS). 2.0 Biturbo motor, koji je poznat iz Amaroka i Transportera, već kod 1800 okretaja postiže impozantnih 400 Nm na pogonskoj osovini prema stražnjim kotačima. Najsnažniji motor je istovremeno i najštedljiviji: u kombinaciji s opcionalnom start-stop tehnologijom motora Crafter troši samo 7,2 l/100km dizelskog goriva, što odgovara CO2 emisijama od samo 189 g/km. Svi pogonski mehanizmi opcionalno su dostupni kao BlueMotion tehnologija. U to se ubraja start-stop sustav motora s rekuperacijom. Za razliku od prethodnih motora, moderni motori s četiri cilindra nisu samo lakši, već su u stanju i bez složene tehnologije postići stroge granične vrijednosti ispušnih plinova Euro V norme i ispuniti kriterije EEV vozila – kao što je slučaj i kod prethodnog modela. EEV norma (Enhanced Environmentally Friendly Vehicle) trenutno je najzahtjevniji europski standard ispušnih plinova za osobna vozila i autobuse.
VW Crafter kamionet
S lakšim motorima i dodatnim tehničkim izmjenama mogla se smanjiti težina praznog vozila svih Crafter modela te se na taj način korisna nosivost mogla povećati za čak deset posto. To je čimbenik koji je često presudan u svakodnevnom transportu. Za ugledne radionice za doradu su za sve varijante motora na raspolaganju odgovarajući dodatni pomoćni pogoni. Crafter je na raspolaganju u brojnim varijantama: kao furgon s tri različita međuosovinska razmaka, četiri varijante dužine i dva različita oblika krova, kao kombi za prijevoz osoba te kao teretna platforma, dvostruka kabina ili šasija kao osnova za brojne varijante karoserije za nadogradnju. Karoserija Craftera nije samo sinonim optičke, već i konstruktivne kvalitete te visokih troškova proizvodnje. Zahtjev prema kvaliteti marke Volkswagen nastavlja se kod temeljite zaštite od korozije: sva mjesta karoserije izložena hrđi su jednostruko ili čak dvostruko pocinčana. To se primjerice odnosi na sve limove u području prskanja i mnoge komponente podvozja. Kod Craftera je pomoću posebnih mjera pocinčavanja dodatno povećana zaštita od hrđe.
Osim aktualiziranog programa motora osvježena je i unutrašnjost Craftera. Tako nove tkanine naglašavaju dorađenu unutrašnjost Craftera, dok su amblemi i ručica mjenjača prilagoĐeni izgledu Volkswagena. Obloge naslona za ruke u vratima omogućuju dodatan naslon za ruke te vožnju čine opuštenijom. Kvalitetnije oblikovani instrumenti su pregledni i u svim varijantama sadrže integriranu preporuku stupnja prijenosa u sklopu serijske opreme. To čini ekonomičan način vožnje još jednostavnijim.
(dvk)