Njemački Auto Bild, najavljuje napad korejskog kompakta i preuzimanje prijestolja…
Nije tajna da je Kia u punom naletu, na sebi svojstven način Auto Bild najavljuje novi usporedni test. Je li to uspjela postići na kraju ove usporedbe? Navikli smo na pobjede Golfa, ali u gradu postoji novi šerif.Korejski automobili su iz generaciju u generaciju sve bolji. Prošle su godine Hyundai i Kia u neposrednim usporedbama zauzimali vrlo visoke pozicije. Bilo je samo pitanje vremena kad će preuzeti vodstvo među hatchbackovima. Ali idemo po redu.Kia nam se već pri probnoj vožnji jako svidjela, stoga smo je već tada pohvalili. Ali jedno je probna vožnja, a drugo je usporedba. Snažna konkurencija traži više od automobila. Zato smo Ceed stavili uz bok s najboljima. U prvoj usporedi tako s Ceedom stoje Honda Civic, Opel Astra i Volkswagen Golf, serijski pobjednik ovog automobilskog segmenta, sva četiri s malim benzinskim motorima. Svakoj seriji jednom dođe kraj, a to vrijedi i za niz pobjeda Golfa. A sada, kad je Ceed na vrhu, morat će tamo i ostati. Kažu da je to puno teže zadržati se na prvom mjestu nego ga osvojiti. Ako se prisjetite prve generacije ovog modela, bit će vam jasno što se sve od tada promijenilo. Nema više dosadnog dizajna. To vrijedi i za kabinu koja je stilski bolje dizajnirana i oblikovana nego što je bila ranije. Kako je dizajn na visokom nivou, tako je i oprema.Instrumentna ploča je velika i lako čitljiva, a upravljanje jednostavno i prirodno. To je i dandanas jako rijetko! Osim toga Ceed je prostran, iako je Golf prostraniji u usporedbi. Na stražnjim će sjedalima udobno sjediti i odrasli. Sjedala su dobro oblikovana, bočna potpora je bolja nego prije, a s paketom Spirit dobijete i brojnu dodatnu opremu.Kako u Bildu prenose i skreću pažnju, Ceed ima uvjerljiviji motor, bolje kočnice, bolje jamstvo (7 godina) – sve zajedno za prihvatljiviju cijenu.Dok zanimljivi turbobenzinac 1.4 sa 140 KS simpatičan je tip s energičnim nastupom i vrlo lijepom vučom. Inače je tih no pri srednjim okretajima sklon je bučanju. U usporedbi je jedino Ceed bio sa sedmostupanjskim automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom. Brzine mijenja iznenađujuće lako, ne prebrzo i u osnovi preporučljivo. Uočljivo je da je Kia uložila mnogo energije u podvozje. Ovjes, upravljivost i kočenje su točno onakvi kakvim ih želite – europski. Čvršći je od brata Hyundaija i30 što je također očekivano. Izravan upravljački obruč vrlo je precizan, a uvjerljive su i snažne kočnice.U usporedbi s Golfom, Ceed se sa zagrijanim kočnicama zaustavlja 1,7 m prije. Prije nego uzmemo u obzir troškove kod bodovanja, Golf je u neznatnoj prednosti koja je gotovo zanemariva.ZAKLJUČAK: Svakoj seriji jednom dođe kraj, a to vrijedi i za niz pobjeda Golfa. Sada kad je Ceed na vrhu, tamo će morati i ostati, barem neko vrijeme.Naslovna fotografija: Autobild.de
Usporedni test: Kia Ceed novi je broj jedan u C-segmentu, Nijemci priznali poraz!
