TEST: VOLKSWAGEN GOLF GTD – SPORTSKI UŽITAK MOGUĆ JE I NA NAFTU

Nabildana dizelska verzija kultnog kompakta sa 184 KS uvjerljivija od nominalno snažnijeg GTI-ja sa 220 KS
Bilo kakva verzija Golfa ‘sedmice’, koji je protekle godine osvojio sve nagrade koje su se dale osvojiti, izaziva pozornost. To se posebno odnosi na model GTD, koji donosi naglašeni sportski stil i karakter, s dizelskim motorom. Do sredine 90-ih dizelaš u sportskom automobilu bio je čista hipokrizija, a danas je nešto najnormalnije. Radi se o dizelskoj izvedenici Golfa GTI, s dobro poznatim dizelašem 2.0 TDI, nabildanim sa 150 na 184 KS. Više od snage sportski potencijal ovog modela pokazuje okretni moment od 380 Nm, na raspolaganju između 1750 i 3250 okretaja. Na tome temelji dinamitski karakter.
Sve počinje izvrsnom izvedbom kultnog kompakta iz Wolfsburga, koji je na koncernskoj platformi MQB postigao punu dominaciju u C-segmentu. GTD je u osnovi jednak GTI-ju, što se izvana prepoznaje po sportskoj izvedbi sa 18-colnim naplacima. Još je atraktivnija unutrašnjost, sa školjkastim sportskim sjedalima, aluminijskim osloncem i papučicama, lijepo podrezanim kožnim volanom i prvoklasnim prijenosnim mehanizmom. Automatski DSG mjenjač sa šest stupnjeva opremljen je i polugicama za šaltanje uz volan, što omogućava sportsko šaltanje.

Ovaj je model 1800 eura jeftiniji od GTI-ja. Na prednjoj je osovini 26 kg veća masa, ali to se u zavojima osjeća tek neznatno. Sve počinje uzbudljivim baritonskim zvukom motora, zbog kojeg treba čestitati njemačkim stručnjacima. Takvu glazbu dosad nismo čuli u dizelskom automobilu. Podvozje je sportski tvrdo, što nije najbolje rješenje za naše grbave prometnice, ali u svakom se trenutku osjeća kako GTD čvrsto stoji na asfaltu. Cijela je izvedba iznimno solidna i postojana, što s jedne strane ulijeva sigurnost, a s druge osigurava izvrsne performanse.
Dizelaš sportski grglja, ali se svakim dodavanjem gasa osjeća da je lijepo izbalansiran i uglađen. A uz potporu DSG mjenjača, koji šalta gotovo neosjetno, ubrzanje je silovito, bez gubitka kontrole. Stotku hvata u 7,8 sekundi, a ubrzanje je uvjerljivo i kad kazaljka brzinomjera prijeđe 200. Vozaču je stalno na raspolaganju velika rezerva snage te je Golf GTD užitak voziti. Pomažu i snažne kočnice, koje pri 100 km/h omogućavaju zaustavljanje u 36 metara. Velik moment i snaga od niskih okretaja čine ovaj auto jedinstvenim, u gradu čak i temperamentnijim od GTI-ja.

Tvornički tuning je povećao snagu dizelaša 2.0 TDI za 34 KS, a moment za čak 50 Nm. Sportska svojstva naglašavaju 18-colni naplaci s gumama 225/40 te prednji diskovi promjera 312 mm sa crvenim kočnim kliještima. Sve izgleda moćno, što uz baritonski sportski zvuk pružaju poseban štih sportskog vozila. Golf GTD je u gradu prava jurilica, na otvorenoj cesti vuče poput lokomotive brzog vlaka i može postići blizu 230 km/h. Sportske mogućnosti naglašava izvrsno podvozje, koje ipak nije dobro prilagođeno neravnoj cesti.
Ali, na ravnoj, kvalitetnoj asfaltnoj podlozi sve funkcionira savršeno. Tada do izražaja dolazi spoj sportski podešenog pogonskog sklopa, izvrsne ergonomije i školjkastih sjedala te izvrsnog ležanja. Potpuno je ‘iskompenziran’ utjecaj nešto težeg nosa u usporedbi s GTI-jem, pa se u vožnji i ne osjeća. Posebno su uvjerljiva međuubrzanja: samo 4,8 s od 60 do 100 km/h treba moćnom dizelašu i po tome je brži od nominalno snažnijeg GTI-ja sa 220 KS, a troši dvije litre manje. Na testu smo prosječno trošili 6,9 litara, a u normalnoj se vožnji može računati na šest, ako se štedi i manje. Eh, da još cijena bez doplata ne iznosi 35.000 eura…
TEHNIČKE KARAKTERISTIKE Motor: turbodizelski, 4-cilindarski, DOHC, 16V, zupčasti remen, blok od sivog lijeva Obujam: 1968 ccm Provrt x hod: 81 x 95,5 mm Snaga: 135 kW (184 KS) pri 4400/min Kompresijski omjer: 16,2:1 Moment: 380 Nm pri 1750-3250/min Pogon: prednji Mjenjač: DSG, 6 st. Ovjes: sprijeda McPherson, straga multilink Kočnice: diskovi, sprijeda samoventilirani 312 mm, straga puni 272 mm Gume: 225/40 R18 Karoserija: kompakt, 3 vrata, 5 sjedala Dimenzije: 427 x 179 x 144 cm Međuosni razmak: 263,5 cm Prtljažnik: 380 l Masa/nosivost: 1395/495 kg Spremnik goriva: 55 l Krug okretanja: 11,2 m Najveća brzina: 226 km/h Ubrzanje 0-100 km/h: 7,8 s Potrošnja: grad 5,5 / otvoreno 4,0 / kombinirano 4,5 l/100 km Potrošnja na testu: 6,9 l/100 km Cijena: 34.900 eura (s doplatama 36.600 eura)
dr. Željko Marušić
TAGOVI: TEST VOLKSWAGEN GOLF GTD, TEST GOLF GTD, TEST VW GOLF GTD

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj