TEST: RENAULT CLIO GRANDTOUR ENERGY TCE 90 DYNAMIQUE

Turbobenzinski 3-cilindraš sa 90 KS vuče solidno i troši malo, dojam narušava buka, a oprema povisuje cijenu na 14.000 eura
Karavanska izvedba Clija – Grandtour, jedan je od najvećih tržišnih aduta marke iz Pariza. Skladan dizajn, zadržana atraktivnost i solidna izrada vrlina su u očima kupaca. Za razliku od prethodnika, koji je držao oko 20 posto prodaje, od novog se Grandtoura se očekuje više. Glavni su konkurenti Škoda Fabia Combi i Seat Ibiza ST.
Ovakav Clio, rastegnut sa 406 na 426,5 cm, cilja na kupce koji, uz razmjerno povoljnu cijenu, žele funkcionalan automobil sposoban zadovoljiti sve obiteljske potrebe. U tom su pogledu, obujmom prtljažnika, Francuzi zaostali za pola koplja: Grandtour nudi 358 litara obujma, 1380 uz preklapanje sjedala, dok Ibiza raspolaže sa 430/1164, a Fabija s čak 505/1485 litara. Dodatan je plus Clija pretinac u dnu prtljažnika, koji povećava funkcionalnost obujmom od 87 litara.

Uz zadržan međuosni razmak od 259 cm, uvjerljivo najveći u B-segmentu, Grandtour donosi po centimetar više mjesta za koljena i glavu. Sprijeda će se bez problema smjestiti i dvometraši, ali će muku mučiti s premalim razmakom između papučice kočnice i papučice gasa. Straga je ponuda prostora solidna pa će se na kraće relacije razmjerno ugodno osjećati i troje putnika.
Dizajn armature jednak je osnovnoj izvedbi te djeluje pregledno i funkcionalno. Sustav R-Link s ekranom osjetljivim na dodir donosi pomalo premium osjećaj, koji je dodatno naglašen klavirski poliranom crnom plastikom. Izgleda odlično, ali je magnet za prašinu.

Pod haubom testiranog primjerka je ‘downsizing’ turbobenzinac sa 898 ccm. Glasa se zvukom karakterističnim za trocilindraše, ali vuče iznenađujuće uvjerljivo. Uz sustav Start/Stop u praksi, umjerenim tempom, troši malo više od pet litara. Nažalost, na autocesti brzo gubi dah i tu se najviše osjeća mali obujam. Već pri brzinama većim od 140 km/h ne osjeća se kao kod kuće. Malom potrošnjom dizelaše gura u sjenu, pogotovo ako se u obzir uzme da je usporediv dCi sa 90 KS skuplji 1700 eura.
Opremljen je dobrim 5-stupanjskim ručnim mjenjačem, premda bi kombinacija bila znatno uvjerljivija uz šesti stupanj. Ovako je završi prijenos podređen potrošnji pa je donekle žrtvovan temperament. Neovisno o tome što je produžen dvadesetak centimetara, Grandtour se vozi jednako stabilno i agilno poput osnovnog. Ugradnjom 10 posto tvrđih opruga straga povećana je nosivost, bez zadiranja u vozna svojstva, a pritom neravnine upija francuski mekano. Dobrom dojmu pomažu i snažne kočnice te osjećaj da se vozi za klasu veći automobil.

Kad se sve uzme u obzir, Clio Grandtour se nameće kao dobar izbor malog, a dovoljno velikog obiteljskog karavana. Naravno, testirana kombinacija neće biti česta zbog 3050 eura veće cijene od osnovne izvedbe. Činjenica je da suvremeni turbobenzinac i bogata oprema donose dodanu vrijednost, ali danas je što niža cijena važnija od svega.
TEHNIČKE KARAKTERISTIKE Motor: turbobenzinski, 3 cilindra, DOHC, 12V, lanac/VVT, aluminijski blok Obujam: 898 ccm Provrt x hod: 72,2 x 73,1 mm Snaga: 66 kW (90 KS) pri 5250/min Moment: 135 Nm pri 2500/min Pogon: na prednje kotače Mjenjač: ručni sa pet stupnjeva Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi 258 mm, straga bubnjevi, ABS, ESP Gume: 185/65 R15 Karoserija: karavan, 5 vrata, 5 sjedala Dimenzije: 4267 x 1732 x 1445 mm Međuosni razmak: 2589 mm Prtljažnik: 358/445/1380 l Masa/nosivost: 1130/480 kg Spremnik goriva: 45 l Najveća brzina: 182 km/h Ubrzanje 0-100 km/h: 12,2 s Potrošnja (EU): 5,6/3,9/4,5 l/100 km Potrošnja na testu: 6,1 l/100 km Cijena: 106.400 kn (14.000 eura) Cijena osnovnog modela (1.2 16V Authentique): 83.400 kn (10.950 eura)
Kristian Sikavičev
Tagovi: TEST RENAULT CLIO GRANDTOUR ENERGY TCE 90 DYNAMIQUE; TEST RENAULT CLIO; TEST CLIO GRANDTOUR

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj