TEST: OPEL MOKKA 1.4 TURBO 4×4 ENJOY

Najmasivniji kompaktni SUV sa 140 benzinskih konja uvjerljiv, ali skup
Uvijek je dobro ako se drži korak s trendovima, a u svijetu automobila to znači imati predstavnika u klasu kompaktnih SUV-ova, odnosno povišenih modela s pogonom 4×4 i dužinom od oko 430 cm. U taj je segment, koji trenutno drži blizu osam posto tržišta, prvi ušao Nissan s modelom Juke, uslijedili su: Škoda Yeti, Mitsubishi ASX, Citroën C4 Aircross i Suzuki SX4. Mokka, koja je dobila ime po kavi sorte Coffea Arabica, zapravo je tehnički blizanac Chevrolet Traxa, a napravljeni su po istom receptu kao svojedobno Opel Antara i Chevrolet Captiva.
Opel već duže njeguje trend najmasivnijih modela u klasi. Vrijedi to za Corsu, Astru, Merivu…, a sada je na takav način konstruirana Mokka. Dizajn je uspješan i Opelov SUV izgleda zanimljivo. Dužinom 428, širinom od 177,5 i visinom od 166 centimetara prava je kompaktna klasa, a stilom podsjeća na metalnog bumbara. Početni aduti, dakle, štimaju, a uvjerljivost izvedbe prepoznaje se po masi od gotovo tone i pol. Iz toga proizlazi solidnost izvedbe te određuje posebnost u voznim svojstvima – masa je 150 kg veća nego kod Škode Yeti i 100 kg veća nego kod dužeg VW Tiguana. Donosi prednosti u solidnosti, udobnosti i sigurnosti, ali smanjuje okretnost i temperament te povećava potrošnju.
Na prednjim sjedalima, uz blago povišeni položaj i pristojnu širinu, stječe se dojam da se vozi ozbiljan SUV, a izvedba je slična kao u ostalim Opelima
U živo Mokka izgleda većom nego što pokazuju podaci, a zaobljena, ‘ispeglana’ forma pokazuje i pristojnu aerodinamiku. Unutrašnjost koristi poznate stilske forme i detalje iz Astre i Insignije, što je OK. Unutrašnjost je funkcionalna i korektno napravljena. Doduše, sekundarne komande na središnjoj konzoli djeluju prenabijeno i nepregledno, ali nakon privikavanja to nije problem. Premda je međuosni razmak od 255,5 cm među manjima u klasi (po tome se vide i geni Corse), straga nije skučeno.
Zahvaljujući velikoj visini i širini te uzdignutom položaju sjedanja na ugodno profiliranim sjedalima prostranost je zadovoljavajuća. No, to nije glavna vrlina ovog modela, a tako se može ocijeniti i prtljažnik od 355 do 1370 litara. Solidnost izvedbe i velika masa osjeća se za volanom i na to se treba priviknuti. Zbog toga se stječe dojam vožnje velikog SUV-a, sa svime što se podrazumijeva pod pojmom ‘njemački auto’, premda se Mokka, kao i Chevrolet Trax, proizvodi u Koreji. Ugodan je osjećaj za volanom i zbog postojanog ovjesa sa 18-colnim kotačima i gumama 215/55, koje ugodno upijaju neravnine.
Pogon 4×4 nudi se samo uz snažnije izvedbe, turbobenzinsku 1.4 sa 140 KS i turbodizelsku 1.7 CDTi sa 130 KS. Prebacuje snagu neosjetno, a ukupnu masu povećava za 70 kg
Na test smo dobili verziju s turbobenzinskim motorom obujma 1364 ccm i snage 140 KS, koji je dobro poznat iz ostalih modela Opela, prvenstveno Astre. Dobro je izbalansiran, a glavna mu je vrlina okretni moment od 200 Nm, koji se oslobađa u rasponu od 1850 do 4900/min. Ručni mjenjač sa šest stupnjeva prilično je precizan i ugodan za šaltanje, premda bi bilo bolje da mu je kod malo kraći. Po Opelovom je receptu, poznatom i iz drugih modela, ukupni prijenos malo predugačak, što pogoduje potrošnji i ugodnosti vožnje na brzim prometnicama (smanjuje buku), ali pogoršava temperament.
Mokka pristojno vuče, ali pod teretom velike mase na nižim okretajima turbobenzincu nedostaje daha. Stoga je, za temperamentniju vožnju okretaje preporučljivo držati iznad 3000/min. Stalni pogon 4×4 u normalnim okolnostima većinu snage usmjerava na prednje kotače, a kod proklizavanja automatski je usmjerava i straga. Performanse su više nego dobre – ubrzanje do stotke u 11,3 sekunde i najveća brzina od 190 km/h (u verziji samo s prednjim pogonom 10,8 i 195 km/h), a motoru pomaže i kvalitetno podvozje. Ležanje je vrlo dobro, zahvaljujući širokom tragu kotača i solidnom podvozju. Pomažu i solidne kočnice, s prednjim diskovima od 300 mm.
Unutrašnjost je lijepo dizajnirana i bogato opremljena, a položaj za volanom sličan je onome iz većih sportskih terenaca. Završna obrada i kvaliteta materijala su korektni
Mokka je stigla nakon desetak uvjerljivih konkurenata i niti jednim bitnim svojstvom, osim najveće mase, ne odskače od konkurenata, ali činjenica da je u prvih sedam mjeseci od predstavljanja prodana u 100.000 primjeraka (po tome je među najuspješnijima u klasi), pokazuje da su stručnjaci iz Rϋsselsheima napravili dobar posao. To pokazuje i testni model sa srednjim paketom Enjoy, koji se dobro ponaša u gradu i na otvorenim cestama. Je li to najbolja opcija, teško je reći, jer je dizelaš 1.7 CDTI sa 130 KS skuplji 1800 eura, što i jest i nije velika doplata.
Računajući veliku masu i pogon 4×4 potrošnja na testu od 8,7 litara je prihvatljiva. U normalnoj vožnji može se računati na sedam do osam. A ako se drže malo viši okretaji Mokka dobro grabi i lijepo se vozi. Tih i uglađen motor povećava užitak vožnje, a ovo ionako nije jurilica. Doduše, prostranost na stražnjim sjedalima je ‘na knap’, ali sprijeda se manjak prostora ne osjeća. Po potrebi Mokka se dobro snalazi i izvan asfalta, premda tada ne treba pretjerivati. Cijena od 22.700 eura, pogotovo kad se dodatnim opcijama popne na 27.000, nije ‘prilika zvana čežnja’, ali izvrsna početna prodaja pokazuje da omjer uloženo-dobiveno štima. Za početak – dovoljno…
dr. Željko Marušić
TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
 Motor: benzinski, ugrađen sprijeda poprečno, dva bregasta vratila (lanac), 16 ventila, blok od sivog lijeva, turbopunjač, intercooler
 Obujam: 1364 ccm
 Provrt x hod: 79,0 x 86 mm
 Kompresija: 18:1
 Snaga: 103 kW/140 KS pri 4900 – 6000/min
 Moment: 200 Nm pri 1850 – 4900/min
 Pogon: 4×4 Mjenjač: ručni, 6 stupnjeva
 Ovjes: sprijeda neovisan, McPherson opružne noge, poprečna ramena, stabilizator; straga: Multilink, stabilizator
 Kočnice: samoventilirani diskovi 300, diskovi 270 mm, ABS/BAS/ESP
 Gume: 215/55 R 18
 Dimenzije: 428 x 177,5 x 166 cm Osovinski razmak: 255,5 cm
 Krug okretanja: 11,2 m
 Prtljažnik: 356-1372 l Spremnik goriva: 55 l
 Masa/nosivost: 1470/560 Najveća brzina: 190 km/h
 0-100 km/h: 11,3 s
 Potrošnja: 8,4/6,0/7,0 l/100 km
 Potrošnja na testu: 8,7 l/100 km
 Cijena: 22.700 eura, testni model 27.000 eura (Auto Will d.o.o.)
 
Tagovi: TEST OPEL MOKKA 1.4 TURBO 4×4 ENJOY, TEST OPEL MOKKA, TEST OPEL SUV, TEST OPEL MOKKA, TEST OPEL

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj