TEST: MITSUBISHI OUTLANDER 2.2 DI-D INTENSE

Izgleda neobično, galopira i leži izvrsno, dizelaš sa 150 KS i prednji pogon – prava mjera
Outlander treće generacije, predstavljen u ožujku 2012., nije dočekan ovacijama. Najveći krivac za to je neobičan dizajn, koji ide protiv struje. No odmah da zaključimo: u stvarnosti, pogotovo u snježno bijeloj boji, Outlander izgleda atraktivnije, bolje kazano – super. Sjećamo se prve generacije iz 2002., dostupne samo s benzincima 2.0 i 2.4. Već smo tada bili ugodno iznenađeni uvjerljivom izvedbom, dobrim ležanjem i performansama te razmjerno skromnom potrošnjom. Potvrdilo se ono što smo znali od prije – Mitsubishi je majstor za terenska i SUV vozila. Reputaciju je potvrdio i model druge generacije, predstavljen 2005., koji je bio predložak za Citroën C-Crosser i Peugeot 4007.
Novi je model, u osnovi, temeljito redizajnirani prethodnik, što se prepoznaje po zadržanim bitnim mjerama. Radi se dakle o brušenju i dotjerivanju. Najvažniji je novitet pod haubom. Umjesto Volkswagenovog dizelaša 2.0 TDI, koji se u izvedbi ‘pumpa-brizgaljka’ ugrađivao do početka 2009. i PSA/Fordovog 2.2 HDi/TDCi, upregnutog donedavno, ugrađen je, specijalno za Outlander razvijeni, dugohodni 4-cilindraš obujma 2268 ccm. Raspolaže velikim momentom, a najvećih 150 KS otpušta pri razmjerno niskih 3500/min.

Kvalitetna i napredna japanska izvedba omogućava vozna svojstva za pet uz nisku potrošnju. Konkurencije jest velika, ali novi Outlander ima dobre izglede u odmjeravanju s ostalim japanskim odlikašima: CX-5, RAV4 i CR-V. Međuosni razmak od 267 cm, jednak kao u ASX-u, pruža dobar kompromis za komfor i okretnost. Prtljažnik od 550 litara preklapanjem sjedala povećava se do 1755, uz potpuno ravnu podnicu. Ispod podnice prtljažnika su praktični pretinci za sitnice, a komfor na stražnjim sjedalima je korektan.
Testirali smo 2.2 DI-D Intense, s tim motorom, prednjim pogonom, ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva i bogatom opremom. To je i optimalna kombinacija, jer osigurava uvjerljive performanse, uz, za SUV tih gabarita, snage i opreme, prihvatljivu cijenu. Kvaliteta i solidnost, koja se vidi po svakom detalju vanjštine, pokazuje se i u unutrašnjosti. Sve je napravljeno kvalitetno i funkcionalno, ali bez pretjerivanja. Kao da su Japanci bili toliko uvjereni u svoju tehnološku razinu i pedigre, da su i pretjerali. Prvenstveno se to odnosi na središnju konzolu od jeftine plastike i tanki ključ, po mjeri mališana A-segmenta.

Po japanskom receptu ni oblik, niti dimenzije sjedala nisu za pet, nego negdje za tri, a sve je ostalo, zbilja, čista petica. Kokpit s instrumentima srećom je klasičan, volan optimalno postavljen i dimenzioniran, a mjenjač precizan i razmjerno kratkog hoda. Izvrstan. Od dugohodne bi se koncepcije, koja donosi elastičnost, očekivao nešto grublji rad, ali ovaj je dizelaš precizno uravnotežen i dobro prigušen. Već nakon prvih prijeđenih kilometra i drugog zavoja, kojeg smo velikom brzinom svladali lakoćom i bez iznenađenja, zaključili smo da po performansama i ležanju ovaj model nudi najviše što se u srednjoj SUV klasi ponuditi može.I brojke su uvjerljive – 9,8 sekundi do stotke i najveća brzina ‘dvije glave’. Za to je zaslužan ‘svemirski dizajn’, koji osigurava za SUV izvrsnu aerodinamiku uz koeficijent otpora zraka od 0,33. U SUV-u to vrijedi znatno više nego u običnom autu, uz osjećaj potpune kontrole i užitak upravljanja. Za to je zaslužna i razmjerno mala masa, od tone i pol, pa Outlander može pobjeći i osjetno snažnijim konkurentima. Uz sve je to čvrst i siguran, a aduta ima i za silazak s asfalta. Dojam zaokružuje niska potrošnja. Na testu smo trošili 6,4, a realno može se računati sa 5,5. Kaji se sve zbroji i oduzme, Mitsubishi Outlander je vrlo uvjerljiv SUV, koji ima snažne adute za tržišnu utakmicu, pogotovo u testnoj verziji, koja troši prihvatljivih 30.513 eura.

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE Motor: turbodizelski, 4-cilindarski, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda poprijeko, blok od sivog lijeva, dva bregasta vratila (lanac) Obujam: 2268 ccm Provrt x hod: 86 x 97,6 mm Snaga: 110 kW (150 KS) pri 3500/min Moment: 380 Nm pri 1750-2500/min Pogon: na prednje kotače Mjenjač: ručni sa 6 stupnjeva Ovjes: neovisan, sprijeda McPherson, straga Multilink Kočnice: samoventilirani diskovi 294 mm, diskovi 302 mm Gume: 225/55 R18 Karoserija: kompaktni SUV, 5 vrata, 5 sjedala Dimenzije: 465,5 x 180 x 168 cm Osovinski razmak: 267 cm Prtljažnik: 210 – 890 l Masa/nosivost: 1510/575 kg Spremnik goriva: 63 l Krug okretanja: 10,6 m Najveća brzina: 200 km/h Ubrzanje 0-100 km/h: 9,8 s Potrošnja: grad 5,7 / otvoreno 4,2 / kombinirano 4 l/100 km Potrošnja na testu: 6,4 l/100 km CO2: 124 g/km Cijena: 231.900 kn (30.513 eura); Cijena osnovnog: 175.000 kn (23.026 euro) – model 2.0 Invite Plus
PLUS: kvalitetna izvedba, vozna svojstva, povoljna potrošnja, oprema MINUS: dizajn kokpita
Tagovi: TEST OUTLANDER, TEST MITSUBISHI OUTLANDER, TEST MITSUBISHI
dr. Željko Marušić

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj