Crossoverska izvedenica solidnog rumunjskog klona Clija, s 3-cilindarskim turbobenzincem od 90 KS i razmjerno bogatom opremom, za 98.500 kn najjeftiniji je ‘premium’ na tržištu
Dacia Sandero je, nesumnjivo, jedan od najisplativijih automobila na našem tržištu, a u to smo se uvjerili još jednom na testu modela druge generacije, u posebnom izdanju – s 3-cilindarskim turbobenzincem 0.9 snage 90 KS i robotiziranim 5-stupanjskim mjenjačem. Sada je pred vama isti takav model, ali u naglašenijem, crossoverskom izdanju Stepway, kojeg smo prvi put upoznali 2012, u prethodnom izdanju. Da je riječ o Stepway inačici odmah se vidi po naglašenim detaljima, Sandero u ovom paketu ima toga za reći i konkurenciji s puno većom reputacijomSada je tu drugo izdanje, dva centimetra povišeno, s atraktivnim i funkcionalnim dodacima u polu-terenskom stilu (prilično ‘šik’ za ovu klasu) i ručnim 5-stupanjskim mjenjačem. Dojam podiže i atraktivna oprema, školjkasta sjedala i, zbilja, bogata oprema Black & White, koja daje i dašak premiuma, za cijenu od 98.500 kn, i to s dodatnom opremom. Prepoznatljivi detalji rumunjskog proizvođača, ipak puno toga je novoga i ono najbolje, dojam čvrstoće i dugotrajne kvalitete, bez čudnih zvukova odmah je primjetnaOvo je zbilja privlačna kombinacija, jer ima obiteljske adute, pogodan je za grad, ali i za silazak s asfalta, lijepo povuče, a usto je i korektne potrošnje. Turbobenzinskom ‘motorčeku’ bolje’paše’ ručni mjenjač, a u blago povišenom položaju i uz ‘korektno’ podvozje sve je, zbilja, korektno i zabavno. Dacia Stepway 0.9 TCe fino povuče, stotku hvata za vrlo dobrih 11,1 s i lijepo se vozi. Najveća brzina, doduše zbog, logično, nešto većih otpora (zraka i kotrljanja) je 168 km/h, nešto niža nego u standardnoj, jednako motoriziranoj verziji, ali to je OK, kao i potrošnja od sasvim pristojnih 6,6 litara u prosjeku, a koja lako može biti još koji decilitar i niža. O malenom benzincu smo puno puta pisali, ali u ovoj kombinaciji s ručnim mjenjačem ima smisla. Robotizirani automatik već nije za svakoga… Ovo je i osnovna benzinska motorizacija ( u standardnoj je verziji dostupan i SCe 75 (1.0 sa 73 KS), ali ovdje je ovaj frktav i, za 3-cilindraša dobro izbalansiran motor dobra mjera. Čak i potpuno opterećen ovaj Sandero dobro potegne, u gradu je okretan i temperamentan i ima sasvim dovoljno špirita i na otvorenoj cesti. A pomaže bu i podvozje, koje i uz 2 cm povećanu visinu (što je u našim uvjetima itekako korisno), pruža i dovoljno stabilnosti.Ukratko, ovo je funkcionalan auto, dobrih performansi, usto ugodan za vožnju, a razmjerno jeftin, bolje reći povoljan. Jest, na autocesti nedostaje šesti stupanj, ali u gradu, na otvorenoj cesti, sve je pet. Još nešto, Dacija s novim modelima posebno impresionira s razinom izoliranosti kabine od buke. To je ugodno iznenađenje, dok razina plastike u interijeru još uvijek možda kvari dojam na prvu. Hvalimo brzi infotainment, koji ćete svladati čak i ako niste tip koji nije pretjerano nadaren za nove tehnologije.Ovo ponavljanje gradiva ponovno je potvrdilo naš stav, ovo je jedan od najisplativijih osobnih automobila za manje od sto tisuća kuna. Dakle, Dacija imaš palac gore od nas.POGONMotor: turbobenzinski, 3 cilindra, 12V, lanac, VVT, blok od alu lijevaUgradnja: sprijeda poprečnoObujam: 898 ccmProvrt x hod: 73,1 x 72,2 mmKompresija: 9,5:1Snaga: 66 kW (90 KS) pri 5000/minMoment: 140 Nm pri 2250/minMjenjač: ručni 5-stupanjekiPogon: prednjiStart/stop: daKAROSERIJAIzvedba: hatchback, B-segm., 5V, 4 sjedalaGabariti: 408 x 173 x 155 cmMeđuosni razmak: 259 cmCd: 0,32Krug okretanja: 11 mMasa/nosivost: 1060/440 kgPrtljažnik: 320 lSpremnik: 50 lEuroNCAP: 4 zvjezdicePODVOZJEOvjes: MacPherson/polukrutKočnice: samov. diskovi 258 mm/bubnjevi 203Ručna: mehaničkaNaplaci: aluminijskiGume: 195/65 R16PERFORMANSEBrzina: 168 km/h0-100 km/h: 11,2 sPotrošnja (EU): 6,1/5,2/5,4 l/100 kmNa testu: 7,0 l/100 kmCO2: 115 g/kmCIJENATestni model: 98.500 kn PROČITAJTE I SLJEDEĆI ČLANAK:7 stvari o novom Dacia Sandero, koji stiže krajem 2019.
Test: Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe 90 Black & White, zabava i šminka u diskontu
