TEST: CITROËN C4 PICASSO 1.6 HDI MEDVEŠČAK

Bogata oprema i pogođen dizelaš od 112 KS – eliksir za obiteljski monovolumen

Tko bi rekao da je Citroënov kompaktni monovolumen upravo ušao u šestu tržišnu godinu. Da se podsjetimo, prvi model te klase, Picasso, tvrtka iz Pariza predstavila je 1999. Proizvodio se sve do 2008., ali krajem 2006. stigao je novi model, najprije u produženoj verziji sa sedam sjedala. Dobio je puni naziv C4 Picasso, da se vidi poveznica s osnovnim modelom C4. Početkom 2006. Stigao je i atraktivniji, a kraći model s pet sjedala C4 Picasso. Od početka je oduševio prostranom i funkcionalnom izvedbom, doduše s ponekom nepreciznošću u izradi i tradicionalnom škriputavom unutrašnjošću. Bio je, i ostao, pravio izbor za one koji traže što više komfora u kompaktnoj klasi.

Najpopularniji je bio model s turbodizelašem 1.6 HDI sa 109 KS, dobrih performansi i povoljne potrošnje, ali kojemu pouzdanost i dugovječnost nisu bile vrline.Taj motor, koji PSA proizvodi s Fordom, a ugrađuje se i u modele Mazde i Volva, postao je prioritet u razvojnom procesu, pa je temeljito dorađen. Po principu manje je više dobio je jedno bregasto vratilo umjesto dva, i osam ventila umjesto 16. Pritom je ojačan na 112 KS, a okretni moment mu je porastao sa 260 na 270. Najvažnije je što je dobio na pouzdanosti i elastičnosti, a postao je još štedljiviji. Zbog toga je to, trenutačno, jedan od najpoželjnijih motora na našem tržištu, koji se nudi u dvadesetak modela.

Veliku prostranost za pet osoba naglašava međuosovinski razmak od 273 cm i širina od 183 cm, a prtljažnik ima obujam od 500 do 1735 litara. Sve je oplemenjeno bogatom opremom

C4 Picasso u unutrašnjosti vuče neobične stilske elemente iz prvih C4, prvenstveno upravljač s fiksnim središnjim dijelom i središnje postavljene elektroničke instrumente. I jedno i drugo je zanimljivo i neobično, više nego funkcionalno. Po takvim je detaljima Citroën poznat odavno. Sjedi se ugodno povišeno, možda je sjedalo previše spužvasto, ali to neki i vole. Dobar dojam poboljšavaju ispupčeni bočni bokovi naslona i središnji oslonci za ruke. Kratka ručica mjenjača na središnjoj konzoli lijepo sjedi u ruci. Šalta se lagano, ali hod je predug i ne može se pohvaliti preciznošću. No, to je kod ovakvog automobila, koji ionako nije za jurcanje, nije velika mana.

C4 Picasso, s malo podignutim i ugodno podešenim ovjesom kao stvoren je za naše neravne ceste, a vibracije i buka dobro su prigušeni. Ugodan osjećaj u unutrašnjosti naglašava bogata serijska oprema (paket Medveščak), koja uključuje 16-colne aluminijske naplatke (prava mjera), automatsku dvozonsku klimu, tempomat… te kao posebnu vrijednost i atrakciju, stakleni panoramski krov. Lijepo se voziti u opremom nakrcanom autu, a dojam luksuza povećava mogućnost podešavanja klimatizacije na stražnjim sjedalima, na središnjem nosaču krova. Straga ima dovoljno mjesta i za tri odrasle osobe, a potpuno opterećen C4 postaje još udobniji.

Velike staklene površine povećavaju vidljivost, a udoban ovjes omogućava i temperamentnu vožnju bez pretjeranog naginjanja karoserije

Motor radi mekano i ugodno prigušeno te je snagom od 112 KS, koje razvija već pri 3600/min, sasvim za tonu i pol teškog monovolumena. Dobro je znati da je sa 82 kW u nižoj klasi osiguranja (do 84 kW), za razliku od istog motora u Fordu i Mazdi, koji sa 85 kW ide u klasu više. Za dobra svojstva zaslužan je i okretni moment od 270 Nm pri 1750/min. Uz pomoć mjenjača sa šest stupnjeva postiže pristojne performance. C4 Picasso dobro povuče od niskih okretaja, a stotku hvata u 12,8 sekundi. Malo kome, objektivno, treba više, što vrijedi i za najveću brzinu od 181 km/h. Dojam u vožnji još je bolji nego što pokazuju ti podaci te motor lijepo povuče i pri brzinama većim od 100 km/h. Čak i kad je potpuno natovaren, osjeća se da je auto dobro motoriziran.

Naravno, u ekstremnim uvjetima od ovog motora ne treba očekivati čuda. Dobrim performansama pomaže i podvozje, koje pruža dobar kompromis udobnosti i stabilnosti. Zbog toga se bez problema može držati visoki ritam na otvorenoj cesti s dosta zavoja, ali za takvu vožnju obvezno treba gume napuhati na vrijednost za puno opterećenje. Upravljač jest pomalo ‘umjetan’, odnosno ne pruža dovoljno povratnih informacija s prometnice, ali to više smeta onima koji žele voziti sportski, od onih kojima je ovakav auto namijenjen. Povoljnu ocjenu zaslužuju i kočnice, koje snažno hvataju, a lako se doziraju, a sve naglašava osjećaj ukupne visoke sigurnosti. C4 Picasso je, naime, suvereno osvojio pet zvjezdica po Euro-NCAP testu. Jaki adut je i povoljna potrošnja. Na testu smo prosječno trošili šest i pol litara, a u normalnoj vožnji, bez pretjerivanja može se računati na pet i pol. Kad se tome pridodaju tradicionalna francuska udobnost i prihvatljiva cijena, treba kazati ‘da’ za ovaj funkcionalan i udoban francuski model.

dr. Željko Marušić

Gotovo 90 posto kupaca bira dizelaša od 112 KS, kakvog smo imali na testu, a u ponudi su još dizelaš 2.0 HDi sa 150 KS te benzinac 1.6 VTi sa 120 KS i turbobenzinac s direktnim ubrizgavanjem 1.6 THP sa 156 KS

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Motor: turbodizelski, redni, 4-cilindarski, blok od aluminijskog lijeva, 1 bregasto vratilo, 8V, zupčasti remen, common rail
Obujam: 1560 ccm
Provrt x hod: 75 x 88,3 mm
Kompresija: 16:1
Snaga: 82 kW/112 KS pri 3600/min
Moment: 270 Nm pri 1750/min
Pogon: prednji
Mjenjač: ručni, 6 stupnjeva
Ovjes: sprijeda neovisan, McPherson, poprečna ramena; straga: polukrut, stabilizator
Kočnice: samoventilirani diskovi 283, diskovi 268 mm, ABS
Gume: 215/55 R16
Dimenzije: 447 x 183 x 168 cm
Osovinski razmak: 273 cm
Krug okretanja: 11,8 m
Prtljažnik: 500 – 1735 l
Spremnik goriva: 60 l
Masa/nosivost: 1490/550 l
Najveća brzina: 181 km/h
0-100 km/h: 12,8 s
Potrošnja: 6,4/4,5/5,2 l/100 km
Potrošnja na testu: 6,5 l/100 km
Cijena: 20.550 EUR

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj