sada pripada zbirci ŠKODA muzeja u Mladá Boleslav

Škoda Octavia Combi predstavila se prvi put prije 25 godina kroz koncept dizajnerskog studija

Konceptni automobil prostranog modela Škoda Octavia Combi imao je svoj debi na IAA sajmu u Frankfurtu na Majni 10. rujna 1997.

Škoda auto predstavila je studiju dizajna Octavia Combi na IAA u Frankfurtu na Majni prije 25 godina, točnije 10. rujna 1997. Serijski model debitirao je u proljeće 1998., a od koncepta se razlikovao samo u nekoliko detalja. Sada u svojoj četvrtoj modernoj generaciji, Octavia Combi je od tada dala značajan doprinos velikom uspjehu bestselera marke.

U rujnu 1996., pet i pol godina nakon pridruživanja Volkswagen grupi, Škoda auto je u Mladá Boleslav otvorila jednu od tada najmodernijih tvornica automobila u Europi. Serijska proizvodnja prve moderne generacije Octavije označila je početak nove ere za češkog proizvođača automobila. Razvojni rad na liftback modelu, koji se u to vrijeme temeljio na novoj platformi Volkswagen grupe, započeo je još 1992. Predvođen Dirkom van Braeckelom, dizajnerski tim koristio je CAD tehnologiju za stvaranje bezvremenske moderne karoserije.

10. rujna 1997., nešto više od godinu dana nakon pokretanja proizvodnje liftback verzije, Škoda je predstavila studiju dizajna Octavia Combi na 57. IAA sajmu u Frankfurtu na Majni. Privlačno ljubičasto vozilo sada pripada zbirci ŠKODA muzeja u Mladá Boleslav.

Manje od šest mjeseci kasnije, serijska proizvodnja Octavia Combi započela je u veljači 1998. U tom procesu, Škoda je postavila nove standarde u proizvodnji: proizvedena u tada najvećoj tvornici za prešanje češkog proizvođača automobila, bočni dio karoserije oblikovan je u jednodijelni od duboko vučenog lima. Oprema je osiguravala točnost do desetinke milimetra, a težina potrebnog kalupa za prešu bila je 63 tone.

Već tijekom ožujka, Octavia Combi proslavila je svoju svjetsku premijeru na Ženevskom sajmu automobila, a prvi kupci su svoja vozila preuzeli dva mjeseca kasnije. Međuosovinski razmak modela dugog 4,5 metara bio je 2.512 mm – jednako kao i liftback, dok je karavan bio 6 mm duži i 26 mm viši. Imao je samo 15 do 30 kg više, ovisno o konfiguraciji. Elegantno dizajniran stražnji dio nudi velikodušan kapacitet prtljažnika od 548 do 1.512 litara.

Foto: Škoda / Autoportal.hr

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj