Limuzinska i karavanska izvedenica Golfa VIII, rastegnuta na 470 cm, elegancijom i izvedbom približava se premium klasi, uz benzince i dizelaše od 116 do 300 KS stiže i prva plug-in hibridna, električne verzije neće biti, tu će funkciju ispuniti posebna verzija na bazi Volkswagena ID.3…
Škoda Octavia treće generacije, koja je predstavljena krajem 2012., a na većini se europskih tržišta počela prodavati u veljači 2013., stigla je na dobro pripremljen teren. Utabali su ga modeli prve generacije, limuzinska izvedenica Golfa IV, i druge generacije, na mehaničkoj osnovi Golfa V. Testirali smo je u najzanimljivijoj dizelskoj inačici 1.6 TDI sa 105 KS, u limuzinskoj i karavanskoj verziji Combi, a potom i u vatrenoj dizelskoj 2.0 TDI, sa 184 KS i automatskim mjenjačem DSG6, s dvostrukom spojkom i šest stupnjeva prijenosa. U siječnju 2017. predstavljen je redizajnirani model treće generacije, sa svjetlima u stilu Mercedes-Benza E-klase, četvrte generacije W212 (2009. – 2016.), prije redizajna iz 2013. Bilo je negativnih komentara, ali po nama, bio je to uspješan ‘eksperiment’. Škoda Octavia je trećom generacijom učvrstila položaj u srednjoj klasi, kao isplativ, racionalan’ izbor na većini europskih tržišta, a jedan je od glavnih oslonaca njemačke autoindustrije na kineskom tržištu. Zbog toga se od novog modela očekuje nastavak uspjeha.Polako se bliži vrijeme za potpuno novi model četvrte generacije, koji se očekuje na salonu u Ženevi, početkom ožujka 2020.Ovo je 12 bitnih činjenica o Škodi Octaviji četvrte generacije: 1. Škoda Octavia je, tradicionalno, limuzinska izvedenica Volkswagen Golfa. Prva je tehnološki ekvivalentna Golfu IV, druga Golfu V i VI, a treća Golfu VII. Po toj će ‘formuli’ Octavia četvrte generacije biti limuzinske izvedenice Golfa VIII.2. Poput dosadašnjih modela, proizvodit će se u osnovnoj, limuzinskoj verziji i karavanskoj Combi. Karavanska verzija imat će međuosni razmak rastegnut na 270, a dužinu na 472 cm te će ‘gepekom’ od 610 do 1740 litara biti uvjerljivi lider klase. Očekuje se 50 posto novih Octavia u ovoj izvedbi3. Najavljuje se daljnji iskorak prema luksuzu, komforu i tehnološkoj perfekciji te će se Octavia četvrte generacije približiti premium izvedbi srednje klase (D-segmenta), bit će malo manja, ali komfornija od Passata!4. Stvara se na koncernskoj modularnoj platformi MQB za poprečnu ugradnju, koja će, povećanjem udjela visokočvrstih čelika na 55 posto, a ultra-visokočvrstih na 12 posto dobiti na čvrstoći, a izgubiti na masi 40 do 60 kg, usprkos povećanju gabarita.5. Dužina će narasti s 466 na 470 cm, a dodatni će centimetri ići u korist komfora u unutrašnjosti. A već sada rekordni prtljažnik u limuzinskoj će verziji porasti s 590 na 600, a u karavanskoj sa 610 na 640 litara. To će mu i dalje biti ‘forte+6. Gospodskija i elegantnija karoserija istodobno će biti aerodinamičnija. Koeficijent otpora zraka, kod limuzinskog modela, smanjiti sa 0,27 na 0,25, a kod karavana sa 0,28 na 0,26, što će biti melem za performanse i potrošnju. 7. Paletu benzinskih motora otvorit će već dokazano dobar 3-cilindraš 1.0 TSI turbo s direktnim ubrizgavanjem sa 116 KS, važnu ulogu imat će novouvedeni 1.5 TSI s tehnologijom isključivanja cilindara u radu. Iznad će biti 2.0 TSI s 200 KS, a na vrhu će biti ‘top-gun’, model RS s 300 KS.8. Dizelaši su otpisani? Ni slučajno! U dizelskoj će ponudi, kao i u Volkswagen Golfu VIII, biti novi turbodizelaš 2.0 TDI, sa 116 i 150 KS, koji će već u startu ispunjavati eko-norme Euro-6d9. Velika će novost biti plug-in hibridna verzija, s turbobenzincem 1.5 TSI sa 150 KS i elektromotorom od 75 KS, koji će osigurati sustavni ‘izlaz’ od 252 KS i 590 Nm. Samo na struju moći će voziti 55 km.10. Električna e-Octavia, koja je dugo bila jasna perspektiva, mogla bi doživjeti opciju e-Golfa, dakle neće nastati direktno. Izvjesna je posebna opcija na bazi Volkswagena ID.3.11. Samo osnovni benzinski i dizelski modeli imat će 5-stupanjski šaltung, s ostali 6-stupanjski. Za snažnije će biti dostupan automatski DSG7, s dvostrukom spojkom i sedam stupnjeva. Osnovne će verzije straga imati polukrut ovjes a snažnije Multilink. Za ‘top-gun’ model RS (uz doplatu i za stepenicu niže) predviđen je ‘pametni’ 4×4 pogon, preko Haldex spojke.12. Na krilima izvrsne prodaje Octavije III na kineskom tržištu godišnja je proizvodnja planirana na 400.000 primjeraka, od čega će se 160.000 usmjeriti na tržište EU-a. Premijera se očekuje u studenom 2019., a prvi primjerci na našem tržištu početkom 2020.Ilustracije: Autozeitung.de
Ovo je 12 bitnih činjenica o Škodi Octaviji IV, koja dolazi 2020.
