Toyote su prije više od deset godina zaradile epitet najkvalitetnijih i najpouzdanijih automobila na tržištu i taj glas pratio ih je do prije dvije godine, kad je počela nesmiljena američka kampanja protiv japanske marke.
Toyote su prije više od deset godina zaradile epitet najkvalitetnijih i najpouzdanijih automobila na tržištu i taj glas pratio ih je do prije dvije godine, kad je počela nesmiljena američka kampanja protiv japanske marke. Bilo je u tome više hollywoodske spektakularnosti i tendencioznosti, iza kojih su se krili interesi GM-a, nego istine. Toyota je trpjela udarce, potom je pogodila kataklizma tsunamija, no ipak, i za 2010. i 2011. osvojila je titule najpouzdanije marke, po istraživanju njemačkog TÜV-a. To vrijedi i za Yaris, model koji je u prvoj generaciji predstavljen 1999. te je osvojio titulu ‘Europskog auta 2000. godine’.
Već od starta potvrdio je glas izvrsnog malog auta, premda je pouzdanost malo oslabila, nakon što je proizvodnja 2002. prebačena iz Japana u Francusku. Svi su problemi su riješeni do 2005. te je model druge generacije iz 2006. (proizvodio se do ljeta prošle godine) zadržao visoku kvalitetu i pouzdanost. Da izvrsne statistike imaju utemeljenje, pokazuje i testni model, koji je u četiri godine prešao 54.600 km, nije imao ni najmanji problem (čak mu ni žarulja nije pregorjela) i na njemu sve radi kao kad je bio potpuno nov.
Yaris druge generacije, zbog činjenice da je među skupljima u nižoj klasi, nije postigao veći tržišni uspjeh, ali većina onih koji ga ima su vrlo zadovoljni
Na test smo dobili model 1.0 VVT-i Terra, dakle s osnovnim 3-cilindarskim benzincem obujma 998 ccm i snage 71 KS te, za auto niže klase prilično bogatom opremom Terra. Premda je nekima trocilindraš anemičan, odnosno nedovoljno snažan za ozbiljniju vožnju, zapravo je prava mjera za auto niže klase. Jer, uz ubrzanje do stotke u 15,7 sekundi i najveću brzinu od 155 km/h teško je ne biti zadovoljan. Treba se naviknuti na frktavi rad motora, a performanse su OK. No, važnije je da je motor i sve ostalo bitno u besprijekornom stanju.
Sve je kompaktno i čvrsto, kao da je auto jučer izišao iz tvornice i po tome se jasno osjeća da je auto u besprijekornom stanju. Nema nikakvog zazora u volanu, mjenjaču i ostalim sklopovima, sjedala nisu deformirana, a vidljivih tragova trošenja nema ni na jednom sijelu. Motor ne pušta ni kapi ulja, što je često problem kod nekih konkurenata. Hvata odmah i spontano prima gas, a kod dodavanja gasa nema nikakvog dima iz ispušnog sustava. Precizno i bez trzaja hvata spojka i kočnica. Po svemu se vidi da je auto bio redovito održavan i normalno vožen, a i da nudi provjerenu japansku kvalitetu, premda se sklapa u Francuskoj.
Zbog male potrošnje i povoljnije cijene benzinac 1.0 VVT-i je povoljnija opcija, ali zbog varijatora faze ventila treba stalno koristiti potpuno sintetično ulje 5W-40
Statistike pouzdanosti, koje navodi njemački TÜV pokazuju izvrsne reference Toyote Yaris. Izraženijih problema ima jedino s nožnom kočnicom, a kod modela prve generacije sa hrđanjem nosećih dijelova karoserije i pouzdanošću prednjeg ovjesa. Dakle, u konkretnom slučaju problemi se mogu očekivati samo s nožnom kočnicom, a kod testnog modela sve je OK. Velika vrlina ovog modela je niska potrošnja goriva, koja je u gradskoj vožnji iznosila 5,5 litara. Kad se doda prednost kupnje u Toyota Centru Zagreb, koji daje godinu dana garancije, cijena od 8000 eura ima opravdanje.
Toyote Yaris su dostupne i s benzinskim motorom 1.3 sa 87 KS i dizelašem 1.4 D sa 90 KS, no i jedna i druga verzija su znatno skuplje i, u usporedbi s navedenom, manje su atraktivne. Treba samo voditi računa da svi primjerci na tržištu rabljenih nisu u tako dobrom stanju, pa je prije kupnje nužan temeljit pregled. Prednost ovog motora je što je jeftin za održavanje – koristi samo tri litre ulja i ima samo tri svjećice. A zbog dobrog glasa Toyote dobro održava vrijednost te se pri naknadnoj prodaji puno ne gubi. Dakle, ovo je jedan od preporučljivijih rabljenih modela niže klase.
dr. Željko Marušić
Podvozje je izdržljivo, te bez obzira što je vožen po neravnim cestama u četiri godine nije nastao zazor u ležajevima, kuglastim zglobovima i gumenim osloncima
TEHNIČKE KARAKTERISTIKE Motor: benzinski, 3-cilindarski, blok od aluminijskog lijeva, dva bregasta vratila (lanac), 12V Obujam: 998 ccm Provrt x hod: 71,0 x 84,0 mm Snaga: 51 kW/69 KS pri 6000/min Moment: 93 Nm pri 3600/min Pogon: na prednje kotače Mjenjač: ručni s pet stupnjeva Ovjes: sprijeda neovisan McPherson, straga polukrut Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi, straga bubnjevi,ABS Gume: 185/60 R 15 Karoserija: kombi-limuzina niže klase, 5 vrata, 5 sjedala
Dimenzije: 375 x 169,5 x 153 cm Osovinski razmak: 246 cm Prtljažnik: 270/1085 L Masa/nosivost: 1095/450 kg
Spremnik goriva: 42 l Krug okretanja: 9,4 m Najveća brzina: 155 km/h* Ubrzanje 0-100 km/h: 15,7 s* Potrošnja: 5 do 7 l/100 km Proizvodnja: 2005. – 2012. Cijena: 8000 eura** * podaci za novi model ** iznadprosječno očuvan i bogato opremljen
PROSJEČNA VRIJEDNOST (EUR) 2011. ………… 10700 2010. …….……. 9700 2009. ………….. 8900 2008. …….……. 8000 2007. ………….. 7200 2006. …….……. 6500 2005. ……………. 5900
Napravljeno u suradnji s Auto Hrvatska – Rabljena vozila
RABLJENI: TOYOTA YARIS 1.0 VVT-I TERRA (2008., 54.600 KM)
