RABLJENI: RENAULT MEGANE GRANDTOUR 1.5 DCI AUTHENTIQUE (2006. – 151.654 km)

Megane je, uz Astru i Golf, najprodavaniji model kompaktne klase, što znači da su kupci uglavnom zadovoljni.
Megane je, uz Astru i Golf, najprodavaniji model kompaktne klase, što znači da su kupci uglavnom zadovoljni. Nije pouzdan poput Mazde 3, niti čvrst kao Golf (premda je jednako siguran u sudaru), ali u svemu je bitnome vrlo dobar. Cijene na tržištu rabljenih nisu pretjerane te se u pravilu isplati, naravno ako je bio u dobrim rukama i ako se redovito održavan. Nešto je manje postojan i prije se razdrma od njemačkih auta te je zbog toga preporučljiv temeljit pregled prije kupnje. Sve treba pregledati dvaput, od limarije i unutrašnjosti, do podvozja i pogonske grupe (pogotovo u dizelskoj verziji, kod koje se mogu očekivati i vraćeni kilometri).
Megane je 1999. zamijenio 19-icu, a testni model, u karavanskoj verziji, pripada drugoj generaciji, koja se proizvodila od 2002. do 2006. Mnogi bi ruku u vatru stavili da je ta serija manje kvalitetna od prve. No, to je samo privid, zbog gomile plastike i početnih problema s elektroničkom karticom za paljenje motora. Statistike ADAC-a pokazuju da je učestalost kvarova svih godišta manja od deset do trideset na tisuću, što je dobro, ili vrlo dobro. Megane je prvi u klasi osvojio pet Euro-NCAP zvjezdica, ali je dobro poznato da i kod malog udarca nastaje veliko oštećenje karoserije. Zbog toga je preporučljivo da je boja izvorna, a slupane i popravljene primjerke izbjegavajte u širokom luku.
Premda ne izgleda kompaktno poput dizelske Octavije Combi, Megane Grandtour u 151.654 km nije imao ozbiljnijeg problema
Više od toga spoznao sam iz prve ruke. Renault Megane 1.9 dCi imali smo na hard-testu Auto kluba i to je, neočekivano, bio dosad najkvalitetniji i najpouzdaniji hard-testni automobil. S Meganeom smo imali manje problema od razvikanih Corolle i Golfa. Tijekom 100.000 km otkazala je sajla ručne kočnice i vilica mjenjača šestog stupnja. Megane nikada nije stao (u slučaju otkaza vilice moglo se nastaviti voziti s ostalih pet stupnjeva). Još više bili smo ugodno iznenađeni kad smo ga temeljito rastavili, jer niti jedan vitalni dio, od klipova i cilindara, do koljenastog vratila i sustava za ubrizgavanje, nije imao vidljivijeg oštećenja.
Zbog toga je taj primjerak, nakon što je ponovno sklopljen, od Renaulta Hrvatska otkupio urednik testova Auto kluba. I s njim je bio vrlo zadovoljan, vozio godinu dana i prodao po istoj cijeni po kojoj ga je kupio. A uvriježeno je mišljenje da Renaulti ni približno ne drže cijenu kao Volkswageni. U Parizu su očito zasukali rukave i posljednjih godina temeljito unaprijedili kvalitetu. Najviše primjedbi ima na elektroničku karticu, koja se koristi umjesto kontaktnog ključa. To se posebno odnosilo na prve serije Meganea iz 2002., a još više u Lagunama iz 2001., kod kojih je uvedena. Klasični ključ bolje je rješenje!
U šestoj godini limarija nema tragova hrđe i oštećenja, podvozje nema većeg zazora, a i ispušni je sustav zasad u dobrom stanju
Najveći problem Meganea je, što su prednji i stražnji dijelovi karoserije velikim dijelom izrađeni od plastike te i u najmanjem sudaru trpe skupo oštećenje. To je i svojevrstan paradoks, jer je Megane dobio izvrsne ocjene za sigurnost u sudaru i pet zvjezdica po Euro-NCAP crash testu. Objašnjenje: prednji i stražnji dijelovi karoserije izvedeni su kao deformacijske zone, koji se u sudaru trebaju gužvati. To je dobro za sigurnost, ali nije dobro za troškove popravka nakon većeg, a i manjeg sudara.
Kod Meganea je problem u završnoj obradi, više vizualno, nego stvarno, odnosno stvara se dojam da je automobil manje kvalitetno sklopljen, nego što je u stvarnosti. ‘Brojni nedostaci u završnoj obradi’ – prva je primjedba u izvješću ADAC-a. To se posebno odnosi na dijelove od plastike, koja djeluje pomalo jeftino. No, Auto klubov hard test pokazao je drukčiju sliku. Ako izuzmemo škripu i vibracije na panoramskom staklenom krovu (što je skupa doplata), sve ostalo štimalo je bez greške. Nije nam primjerice, kao na Golfu, ostala slomljena ručka vrata u ruci.
Izbrazdanost diskova na granici je podnošljivog, a nama problema ni s upravljačkim mehanizmom, koji rijetko stvara probleme
Testirali smo karavanski model Grandtour s turbodizelašem 1.5 dCi snage 85 KS i početnim, a dobrim paketom opreme Authentique. I u tome jest problem, jer je dizelaš 1.5 dCi manje pouzdan i izdržljiv od 19 dCi. Mušičav je, te ima problema i s ubrizgavanjem, i turbopunjačem i općom izdržljivošću. Takvo je barem iskustvo vlasnika takvih modela, bilo da se radi o Meganeu, ili Cliju. Ali da je loš, nije. Pogotovo ako se redovito održava. To pokazuje i iskustvo testnog modela, koji je u malo više od pet godina, bez kvara i većeg problema, nakupio 151.654 km. Premda su vibracije i buka (pogotovo kod niskih okretaja) nešto izraženiji nego kod novog modela, zasad je sve prihvatljivo.
Pali ‘na prvi zub’, dok se ne ugrije zvuk mu nije uvjerljiv, ali ne dimi i ne trese. A kad postigne radnu temperaturu postaje miran i prilično uglađen. Budući se radi o slabijoj verziji (snažnija ima 105 KS), performanse su solidne. Kod kupnje takvog modela preporučljiv je temeljit pregled u servisu za dizelaše, uz mjerenje tlakova kompresije. Ako je motor u dobrom stanju. ne bi trebali biti niži od 29 bara. Upravljač je zadržao preciznost, premda servouređaj hvata neravnomjerno i pomalo ‘umjetno’. U vožnji dobro drži pravac, koči snažno i bez zanošenja, a da je geometrija kotača u redu, pokazuje i ravnomjerno trošenje guma. Kad se sve zbroji i oduzme, uz cijenu nešto nižu od 7000 eura, kupnja se isplati.
dr. Željko Marušić
Niska potrošnja, uz pristojne performanse, najveća je vrlina dizelaša 1.5 dCi. Ali, to ne smije zamračiti um, pa da kupite dotrajao primjerak, kojemu predstoje papreno skupi popravci visokotlačne pumpe, brizgalica, turbopunjača…, a možda i generalka
TEHNIČKE KARAKTERISTIKE Motor: turbodizelski, 4-cilindarski, blok od sivog lijeva, bregasto vratilo (zupčasti remen), dva ventila po cilindru, Obujam: 1461 ccm Provrt x hod: 76 x 80,5 mm Snaga: 63 kW/85 KS pri 3750/min Moment: 200 Nm pri 1900/min Pogon: na prednje kotače Mjenjač: ručni s pet stupnjeva Ovjes: sprijeda neovisan McPherson, straga polukrut Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi 260 mm, straga diskovi 240 mm; ABS+EBV Gume: 195/65 R 15 Karoserija: karavan kompaktne klase, 5 vrata, 5 sjedala Dimenzije: 450 x 177,5 x 146 cm Osovinski razmak: 269 cm Prtljažnik: 520/1600 L Masa/nosivost: 1320/490 kg Spremnik goriva: 60 l Krug okretanja: 10,7 m Najveća brzina: 174 km/h Ubrzanje 0-100 km/h: 12,7 s Potrošnja na testu: 5 do 8 l/100 km Proizvodnja: 2002. – 2008. Cijena: 6900 eura
PROSJEČNA VRIJEDNOST (EUR)
 2008. …….……. 8500
 2007. ………….. 7700
 2006. …….……. 6900
 2005. ………….. 6200
 2004. …….……. 5600 2003. ……………. 5000 2002. ………….. 4500
Napravljeno u suradnji s Auto Hrvatska – Rabljena vozila

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj