1111 kilometara u jednom danu, Porsche je pozvao novinare na posebnu vrstu potpuno električnog testa…
“Električni automobili imaju premali domet i punjenje nije baš praktično.” Kada je u pitanju elektromobilnost, ovo su dvije glavne zabrinutosti koje se stalno ponavljaju.

Kako bi toj tezi stali na kraj, Porsche je stvorio Taycan 1.111 km Challenge. Zadatak medija koji su prisustvovali bio je posjetiti sva četiri Porsche Charging Loungea.
Ako se povuku crte između sva četiri mjesta za punjenje na karti, uz malo mašte pojavi se obris Nürburgring Nordschleife. A u najboljem slučaju, udaljenost je točno 1111 kilometara. Tijekom vožnje bilo je zabranjeno punjenje na postajama koje nisu Porsche. Posebna stvar u vezi s ovim izazovom bila je ta što fiksne točke za punjenje nisu najbrži način da se pređe ova udaljenost, pa je umjesto toga fokus bio na stilu vožnje i strategiji punjenja.
Tko je vozio do salona, kojom brzinom i kojim redoslijedom, odlučivali su novinari. Koblach je bio startna i ciljna točka.

Prva dionica do Bingena odnosila se na učinkovitost. Druga etapa vozila je u pravcu Koblacha.
Događaj je započeo rano ujutro u 06:30. Prevoziti više od 1000 km u jednom danu izazov je, bez obzira na vrstu pogona, pa je svaki od šest modela Taycan koji su sudjelovali imao tim od dva vozača. Automobili koji su korišteni bili su Sport Sedan, Sport Turismo i Cross Turismo u 4S, Turbo ili Turbo S obliku. Svi su automobili imali domet koji se približavao oznaci od 600 km prema WLTP-u. Nakon što je svih šest automobila bilo potpuno napunjeno u Koblachu, krenuli su na svoja putovanja u isto vrijeme.
Prvi izazov: 450 kilometara do Bingena autocestom, bez punjenja. Jednoznamenkaste temperature, kiša i prometne gužve otežavali su izbor najbolje moguće brzine. Svi su željeli ići što brže, u granicama dopuštenog, iu potpunosti iskoristiti raspoloživih 97 kilovatsati. Prosječna potrošnja od 21,5 kWh/100 km do prve stanice.

Kao i kod mjesta u Koblachu, Porsche Charging Lounge u Bingenu ima šest Alpitronic punjača od 400 kW, dnevni boravak s toaletima, aparat za kavu i aparat za grickalice. Kada se šest modela Taycan puni istovremeno, s više od 300kW, ukupno skoro dva megavata teče kroz električne vodove. Ovdje je postavljen rekord punjenja događaja s vršnom snagom od 321kW.
Sljedeća postaja: Würzburg. 190 kilometara udaljen. Pitanje za sudionike je bilo: koliko treba napuniti bateriju? Je li bolje naplatiti više nego što je potrebno ako je autocesta slobodna ili je bolje krenuti što prije? Timovi su odabrali različite strategije, prema kojima je stanje napunjenosti (SoC) variralo od 55 do 92 posto pri odlasku. Na dugim putovanjima koja opslužuje dobro razvijena infrastruktura, punjenje na SoC veće od 80 posto rijetko rezultira ranijim vremenom dolaska, budući da se brzina punjenja smanjuje kada je baterija gotovo puna. Dodatni izazov: za razliku od Koblacha i Bingena, u Würzburgu i Ingolstadtu postojala su samo četiri punjača. Mreža Porsche salona za punjenje planira se neprestano širiti na prometnim čvorištima u blizini autocesta. Ukupno je planirano do 15 lokacija za Njemačku, zajedno s 25 salona za punjenje diljem Europe. Sljedeća dva bit će otvorena u sjevernoj Njemačkoj i Švicarskoj.
Četiri momčadi stigle su u Würzburg s preostalim SoC-om od dva posto. Većina timova tada je napunila svoje baterije do gotovo 70 posto u samo četvrt sata. Ovo je trenutak kada je elektromobilnost zabavna. Sljedeća destinacija bila je udaljena točno 200 km – Ingolstadt. Tamo se većina automobila napunila do oko 80 posto, opet za samo 20 minuta. Tada je došlo vrijeme za posljednji pokret. Posljednja etapa bila je duga gotovo 300 km. Vrijeme je za posljednji užinu, još jednu kavu i promjenu vozača. Morali su izbjeći usko grlo u Münchenu – ili tako što su otišli dalje, preko Augsburga, ili vozeći A99 sjeverno od glavnog grada Bavarske. Opet su ekipe dale sve od sebe.

Na kraju izazova, šest modela Taycan prešlo je ukupno 20.000 km tijekom tri dana koristeći električnu energiju. Najbržem paru trebalo je točno 11 sati, uključujući 80-postotno punjenje u zadnjem spajanju na punjač. Njihov Taycan 4S Cross Turismo u prosjeku je trošio 25 kWh/100 km, bez gubitaka pri punjenju, pri prosječnoj brzini većoj od 100 km/h. Budući da kWh košta samo 39 centi na svim lokacijama Porschea, zahvaljujući tri godine besplatnog pristupa niskim cijenama punjenja usluge Porsche Charging Service koja je dostupna kupcima Taycana, ukupna cijena izazova, uključujući gubitke prilikom punjenja, bila je samo 125 eura. To je bilo nakon što je Taycan ponovno u potpunosti napunjen do 100 posto, kao što je bio i ujutro. Ukupno je Taycan u izazovu potrošio 320 kWh. Benzin za usporedivi automobil s motorom s unutarnjim izgaranjem koštao bi barem dvostruko više na ovom putovanju.
Elektro kampanja ide dalje, a prodaja Porsche električni modela baš i ne briljira u posljednje vrijeme. Taycan je ipak bio kratkoročni hit!?