Taycan Cross Turismo ušao je u Guinnessovu knjigu rekorda nakon što je postavio novi rekord za najveću promjenu nadmorske visine ikada postignuto u nekom električnim automobilom – 4.842,9 metara…
J.F. Musial i njegov tim obično su iza kamere, stvarajući automobilske filmove i TV emisije. Oni su također bliski prijatelji i ovisnici o putovanjima – uvijek istražuju i izviđaju nova mjesta, čak i kada kamere ne rade. Sada ih je ovaj interes odveo do novih visina – doslovno.
Potaknuti znatiželjom, vozili su Porsche Taycan Cross Turismo na rekordnom putu od dubokog podzemlja do vrha planine. U nešto više od jednog dana, navigirali su od najniže točke do koje su mogli doći u Americi automobilom, do jedne od najviših – okomita udaljenost od gotovo pet kilometara – putujući više od 2250 kilometara između njih…
Njihovo postignuće je prepoznato u Guinnessovoj knjizi rekorda – postavljajući novo mjerilo za najveću promjenu visine ikada postignutu električnim automobilom.
Projekt strasti, miješajao je našu ljubav prema automobilima i putovanjima i dovodeći je do krajnosti, objašnjava Musial. “Htjeli smo se voziti od najniže točke u Americi do jedne od najviših, Pikes Peaka – gdje smo proveli nebrojene sate snimajući poznate uspone na brdo. Projekt se oslanjao na puno dobre volje i automobil koji je prilično jedinstven u svojoj mješavini sposobnosti.”
Najniža točka u Americi je bazen Badwater u Dolini smrti, na 86 metara ispod razine mora. Da biste išli dublje, morate ići u podzemlje. I tako je tim učinio upravo to, zahvaljujući velikodušnoj podršci osoblja entuzijasta i operatera u rudniku Eagle u Michiganu. Ovaj visokokvalitetni rudnik nikla i bakra jedini je rudnik u Americi u kojem se automobil može voziti na dovoljnu dubinu, niz rampu koju obično koriste specijalizirana rudarska vozila.
Budući da je Taycan Cross Turismo potpuno električno vozilo, kao i da je sposoban odraditi off-road avanturu s povećanom visinom vožnje i pogonom na sve kotače, zadovoljio je kriterije Eagle Minea za dopuštenje vožnje kroz sam tunel. I tako, nakon rigorozne sigurnosne obuke, tim je dobio pristup najnižem dijelu iskopa – dubini od 540,8 metara ispod razine mora.
Darby Stacey, izvršni direktor za Eagle Mine, rekao je: “Bilo je prikladno da se Porsche Taycan odveze do dna našeg rudnika nikla i bakra, jer su oba elementa bitna za električna vozila. Nakon brojnih procjena rizika, rasprava o sigurnosti i detaljnog planiranja, naš rudarski tim bio je na visini izazova. Ponosni smo što smo surađivali s Porscheom na sigurnom postavljanju i dovršavanju novog svjetskog rekorda.”
Uz njihovu preciznu dubinu koju su izmjerili i potvrdili stručnjaci geodeti, tim je izašao iz rudnika odmah nakon zore i započeo svoje nemilosrdno putovanje kako bi dobio visinu. Njihovo konačno odredište bio bi vrh od 4.302 metra na Pikes Peak u Coloradu, dom svjetski poznatog Pikes Peak International Hillclimb, koji će se ove godine voziti po 100. put.
Putovanje je bilo među najzahtjevnijim što su automobil i tim ikada doživjeli. Odveo bi ih kroz šest država i popeo bi se 4.842 metara, ili nešto više od tri milje, a da nikada ne napuštaju tlo. Dostupan kisik na početku putovanja pao je za 40 posto do trenutka kada su stigli na vrh planine. Putem su se susreli sa suncem, kišom, snijegom i ledom, umorom i uvijek prisutnom prijetnjom da bi se planinski put – i put do njihovog rekorda – mogao zatvoriti zbog vremenskih uvjeta.
Ukupno su tri grupe vozača koje su radile u tandemu preuzele vozačku dužnost. Proveli su cijeli pokušaj ulaska u slavnu knjigu rekorda, s odvojenim, zapečaćenim GPS uređajima koji prate njihovu rutu i nadmorsku visinu – zajedno s analognim visinomjerom i zapisnicima svjedoka kako bi se zadovoljili strogi zahtjevi Guinnessove knjige rekorda.
Kako je snijeg ulazio, prozor za dovršetak avanture se suzio – što znači brzu vožnju do vrha i cilja. Prikladno, Dai Yoshihara – pobjednik klase na Pikes Peak International Hill Climb-u 2020. bio je za upravljačem posljednje, rekordne faze vožnje. Tim od muškaraca i žena, prijatelja i sada rekordera prevalio je ukupno gotovo pet kilometara ravno uzduž i 2.274 kilometra po tlu, za 33 sata i 48 minuta.
Foto: Porsche