Porsche je predstavio novi 911 GT3 i 911 GT3 s Touring paketom. Ova varijanta se kroz generacije pokazala savršenim omjerom ultimativnog i normalnog…
Model 911 GT3 nudi ultimativnu kombinaciju trkaćih gena i svakodnevne upotrebljivosti od svog predstavljanja 1999. godine. Kako bi obilježili svoju 25. godišnjicu, novi model će po prvi put biti lansiran istovremeno u dvije verzije: kao sportska vožnja usmjerena na stazu automobil sa stražnjim krilom i kao “skromnija verzija” s Touring paketom. S paketima izrađenim po mjeri i inovativnim opcijama, varijante GT3 mogu se dodatno prilagoditi po ukusu kupca i namjeni.

Porsche tako ponovno lansira 911 GT3. Iznimno spremni cestovni sportski automobil svoj debi ima u godini svoje obljetnice s proširenom strategijom lagane težine, 4,0-litrenim bokser motorom s atmosferski 375 kW (510 KS) i 450 Nm te novim opcijama koje su izrazito usmjerene na kupca. Paket Weissach, dostupan po prvi put u 911 GT3, nudi još više mogućnosti prilagođene konfiguracije za korištenje na stazi. Osim toga, sportski automobil dolazi s opsežnijom standardnom opremom i drugim opcijama koje dodatno poboljšavaju njegovu preciznost i sportski izgled.

Novi modeli 911 GT3 imaju izoštreni dizajn sprijeda i straga, kao i prilagođenu aerodinamiku. U obje varijante, rekonturirani prednji difuzor, profinjeni oblik ruba spojlera i modificirana peraja na podvozju povećavaju potisnu silu i optimiziraju protok zraka. Redizajnirana Matrix LED prednja svjetla, dostupna na modelu 911 GT3 s opcijskim bijelim akcentnim prstenom, kombiniraju sve svjetlosne funkcije modela 911 i eliminiraju potrebu za dodatnim svjetlima u prednjoj branici. To omogućuje povećano područje ulaza zraka i jasno strukturiran izgled. Straga su difuzor, otvori za zrak i stražnji poklopac također redizajnirani. Stražnje krilo 911 GT3 ima nove ukošene bočne ploče.
Porsche koristi posebno razvijene, aerodinamički oblikovane stražnje poluge s kapljičastim profilom na prednjoj osovini s dvostrukim poprečnim ramenima. Oni povećavaju potisnu silu u luku kotača pri velikim brzinama i poboljšavaju hlađenje kočnica. Kako bi osigurali održavanje ravnoteže potisne sile između prednje i stražnje osovine čak i pri kočenju pri velikim brzinama, inženjeri ovjesa smanjili su nagib (antidiving). Na novom 911 GT3, prednji kuglasti zglob donjeg pomoćnog kraka postavljen je niže na prednjoj osovini kako bi se to olakšalo. 911 GT3 usvojio je ove modifikacije iz trenutnog 911 GT3 RS. 911 GT3 standardno dolazi sa sportskim gumama 255/35 ZR 20 (sprijeda) i 315/30 ZR 21 (straga) s poboljšanim prianjanjem na mokrom; opcijski, dostupne su gume za stazu s homologacijom za ceste.
S promjenom modela, Porsche još jasnije definira varijante 911 GT3. Po prvi put, popularni Touring paket bit će dostupan odmah od lansiranja na tržište. Oznaka “Touring Package” seže do varijante opreme modela 911 Carrera RS 2.7 iz 1973. godine. Dio je GT3 programa od 2017. Još je prepoznatljiviji u novom 911 GT3, što se odražava u logotipu “911 GT3 touring” na rešetki stražnjeg poklopca. 911 GT3 s Touring paketom odbacuje fiksno krilo i tako čuva bezvremensku elegantnu liniju modela 911. Proširivi stražnji spojler s rubom koji se može otrgnuti, poznati Gurneyjev preklop i prilagođeni dizajn peraje na donjem dijelu vozila osiguravaju aerodinamičku ravnotežu. Interijer nudi visokokvalitetnu kožnu unutrašnjost i klasični sportski ugođaj.

Njegova mala ukupna težina pridonosi agilnom i izravnom upravljanju. Novi 911 GT3 sve karte je bacio na lagani dizajn. Novi lagani aluminijski kotač srebrne boje smanjuje neopružene mase za više od 1,5 kg u usporedbi s prethodnim modelom. Opcijski, magnezijski kotači dostupni su s paketom Weissach ili paketom Leichtbau. Nova litij-ionska lagana baterija od 40 Ah pridonosi atletskom indeksu tjelesne mase smanjenjem dodatnih otprilike četiri kilograma. U najlakšoj konfiguraciji, novi 911 GT3 teži samo 1420 kilograma.
4,0-litreni atmosferski motor u novom 911 GT3 dizajniran je za trenutne, znatno strože standarde ispušnih plinova i opremljen s dva filtra čestica i četiri katalitička pretvarača. S ovim iznimno moćnim sustavom kontrole emisije, Porsche također nudi zadivljujući zvučni krajolik. Snaga motora šestocilindričnog boxer motora postignuta je nizom optimizacijskih mjera. Glave cilindra su revidirane, a oštrije bregaste osovine iz 911 GT3 RS pružaju još dinamičnije performanse u gornjem rasponu broja okretaja motora.
Osim toga, koriste se pojedinačni prigušni ventili s optimiziranim protokom i optimizirani hladnjaci ulja. Boxer nastavlja isporučivati 375 kW (510 KS). To znači da svaki kilovat dotjeranog atmosferskog motora velike brzine mora pokretati samo 3,8 kilograma u najlakšoj konfiguraciji vozila. Osim toga, i 7-stupanjski mjenjač s dvostrukom spojkom (PDK) i 6-stupanjski GT ručni mjenjač imaju konačni prijenosni omjer koji je osam posto kraći nego u prethodniku. Obje opcije mjenjača dostupne su i za 911 GT3 i za 911 GT3 s paketom Touring. Novi 911 GT3 ubrzava do 100 km/h za 3,4 sekunde s PDK-om i postiže najveću brzinu od 311 km/h (ručni mjenjač: 3,9 s; 313 km/h).
“Na stazi, novi 911 GT3 omogućuje još bolju kontrolu jer se još stabilnije drži i bolje se nosi s neravninama i prilikom vožnje preko rubnika zahvaljujući optimiziranom podešavanju amortizera,” kaže ambasador marke Jörg Bergmeister. “Sustav protiv poniranja primjetno smanjuje propinjanje prilikom kočenja. Kao rezultat toga, ravnoteža automobila ostaje znatno dosljednija u svim uvjetima.”
Novi Porsche 911 GT3 i novi Porsche 911 GT3 s Touring paketom mogu se naručiti od kraja godine.