PREMIJERA

Porsche Cayenne GTS (2024.), od sad uz 500 KS i više dinamike!

Foto: Porsche

Porsche upotpunjuje liniju modela Cayenne, koja je temeljito revidirana 2023., novim, posebno dinamičnim GTS izvedbama.

Novi Cayenne u SUV i Coupé varijanti kombiniraju snažan twin-turbo V8 motor od 368 kW (500 KS) i sustave podvozja vođene jednakim performansama sa svakodnevnom praktičnošću, prepoznatljivim elementima dizajna i poboljšanom standardnom opremom.

Foto: Porsche

U Porscheu, GTS kratica je kratica za Gran Turismo Sport – u praksi to znači dodatnu dozu dinamičnosti i mogućnosti vožnje na velikim udaljenostima. U svojoj srži, Cayenne je i sportski automobil visokih performansi i SUV za sve terene. Međutim, za GTS modele, ta se ravnoteža tradicionalno pomiče prema poboljšanoj sposobnosti vožnje na cesti. Sa snažnim pogonskim sustavom, preciznim podešavanjem i ekskluzivnim dizajnom, novi Cayenne GTS ostaje vjeran principu ovih oznaka, a istovremeno je prikladan za svakodnevnu upotrebu.

Prve fotografije novih Cayenne GTS modela nastale su u Hrvatskoj! (Foto: Porsche)

Precizno izbrušena šasija specifična za GTS i 10 milimetara niža visina označavaju više agilnosti za Cayenne GTS. Gledajući malo dublje, automobil je sada standardno opremljen adaptivnim zračnim ovjesom, uključujući Porsche Active Suspension Management (PASM) i Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus). Sve komponente šasije i kontrolni sustavi, kao što su Porsche Traction Management (PTM) i opcijski Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), posebno su dizajnirani za optimalne performanse na cesti.

GTS tehnologija amortizera nudi impresivan odziv, a njegov dvokomorni zračni ovjes daje automobilu vrlo dinamičnu brzinu opruge, istovremeno osiguravajući udobnost vozača. Zakretni ležajevi prednje osovine modela Cayenne GTS potječu iz modela Cayenne Turbo GT. Baš ti ležajevi povećavaju negativni nagib kotača za 0,58 stupnjeva u usporedbi s drugim modelima Cayenne. Rezultat je nevjerojatno agilno svladavanje zavoja i iznimna dinamika upravljanja.

Uz fino podešenu šasiju, karizmatični V8 još je jedna važna značajka Cayennea GTS. 4,0-litreni twin-turbo V8, razvijen od strane Porschea i proizveden u Zuffenhausenu, prošao je opsežnu tehničku reviziju. To je rezultiralo povećanjem učinkovitosti i značajnim povećanjem performansi: motor sada proizvodi 368 kW (500 KS), što je povećanje od 30 kW (40 KS) u usporedbi s prethodnim modelom. Maksimalni okretni moment sada iznosi 660 Nm, što je povećanje od 40 Nm. Revidirani osam-stupanjski Tiptronic S mjenjač zamjetno poboljšava performanse vožnje kroz kraće vrijeme odziva i vrijeme prebacivanja u načinima rada Sport i Sport Plus.

U kombinaciji, ove značajke sportskom automobilu s četvera vrata daju doista izvanredne performanse. Novi Cayenne GTS do 100 km/h ubrzava za 4,4 sekunde. Najveća brzina je 275 km/h. Još jedna tehnička inovacija je da prijenosna kutija za pogon Porsche Traction Management (PTM) ima neovisni krug vodenog hlađenja. Ova je tehnologija također preuzeta iz modela Turbo GT.

Svi Porscheovi GTS modeli prepoznatljivi su po jedinstvenom, sportskom dizajnu. Na Cayenneu GTS to uključuje crna slova ‘GTS’ na bokovima i stražnjem dijelu automobila, poseban prednji kraj s većim usisnicima zraka za hlađenje, tamno zatamnjena prednja svjetla i stražnja svjetla te crvene čeljusti kočnica. Dodaci za karoseriju kao što su bočni pragovi, prednji umetci, obloge bočnih prozora i proširenja lukova kotača, koji svi čine dio standardnog Sport Design paketa, sada se proizvode u crnoj boji visokog sjaja. Na prethodnim GTS modelima, neki od ovih dijelova karoserije bili su u boji karoserije. Nasuprot tome, ispušne cijevi sportskog ispušnog sustava, koje su prije bile u crnoj boji, sada su završene u tamno brončanom tonu. Kako bi se dodatno poboljšao dizajnerski portfelj modela Porsche GTS, postavljeni su 21-inčni kotači dizajna RS Spyder i završeni u antracit sivoj boji.

Unutrašnjost Cayennea GTS ima grijani GT sportski upravljač kao standard. Visokokvalitetni materijal Race-Tex također se može naći u cijelom automobilu. Tkanina nalik antilopu prekriva krovnu oblogu, naslone za ruke i panele vrata, kao i središnje panele sportskih sjedala podesivih u osam smjerova. Bočni oslonci dodatno su podignuti kako bi ponudili još veću bočnu potporu u zavojima. Dva alternativna paketa interijera specifična za GTS u Carmine Red ili Slate Grey Neo (ne na početku prodaje) također su dostupna od Porschea za prilagođeniji izgled.

Foto: Porsche

U interijeru je najveća novost zaslon za suvozača. Novi GTS modeli imaju koristi od nedavne sveobuhvatne nadogradnje proizvoda za Cayenne, koja uključuje novi Porsche Driver Experience sa zakrivljenom digitalnom pločom instrumenata kao standardnom opremom i dodatnim zaslonom za suvozače. Uz Sport Design paket, tamno zatamnjena HD matrix LED prednja svjetla i zračni ovjes, model također ima Bose surround zvučni sustav i ambijentalno osvjetljenje.

Cayenne GTS Coupé također uključuje fiksni panoramski krov u staklu, kao standard, kao i prilagodljivi produljivi stražnji spojler. Po želji, dinamički dojam Coupéa može se dodatno pojačati sportskim ispušnim sustavom sa središnje postavljenim ispušnim cijevima u tamnoj bronci. Ovo je dostupno kao dio od 3 različita “lagana sportska paketa”. To također uključuje lagani krov i karbonski stražnji difuzor, kao i smanjenu izolaciju. Ovisno o opremi, Lightweight paketi mogu smanjiti masu vozila do 25 kilograma.

Oba modela su sada dostupna za narudžbu. Isporuke u Europi počet će u ljeto 2024. Do tada, možemo uživati u fotogaleriji i prvim fotografijama novih GTS modela slikanih u Hrvatskoj!

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj