Pogledajte epski dvoboj na 402 m: Honda Civic Type R vs. Volkswagen Golf R

Premda ima 10 KS više, a usto 117 kg manje, najsnažniji Civic na 402 m nema šanse prema top-gun Golfu, koji žešće starta, zahvaljujući pogonu 4×4 i automatskom mjenjaču DSG7
Koji je ‘ubojitiji’ ultrasportski kompakt, Honda Civic Type R ili Volkswagen Golf R. Teško je jednoznačno odgovoriti, jer ta dva vatrena modela, koliko god su, u mnogome, slična, imaju i bitne razlike. Da počnemo. Oba se pokreću 4-cilindarskim dvolitrenim turbobenzincima i tu, ‘za dlaku Civic ima veći obujam (1996 prema 1984 ccm).Civic je i snažniji za 10 KS (320 prema 310 KS), dok je najveći okretni moment oba motora jednakih 400 Nm. Bitna je razlika u prijenos snage. Civic ima ručni 6-stupanjski ‘šaltung’, i snagu prenosi samo na prednje kotače, dok Golf ima automatski 7-stupanjski DSG s dvostrukom spojkom, koji snagu prenosi bez prekida, i to na sve kotače (4×4), preko središnje Haldexove spojke.To donosi bitne razlike, koje se, ‘po definiciji’, temelje na sljedećem:1. Automatski mjenjač i pogon 4×4 povećavaju masu i, uglavnom zbog toga, Civic Type R ima 117 kg više od Golfa R (1483 prema 1366 kg).2. Automatski mjenjač i pogon 4×4 povećavaju mehaničke otpore, najmanje za 5 do 10 posto, u usporedbi s prednjim pogonom i ručnim mjenjačem (kod starijih je koncepcija prirast bio i veći od 20 posto).3. Pogon 4×4, zbog boljeg prianjanja (trakcije), odnosno prijenosa snage na asfalt preko sva četiri kotača, poboljšava ubrzanja do, otprilike 100 km/h.4. Automatski DSG mjenjač, s dvostrukom spojkom i sedam stupnjeva, u usporedbi s klasičnim šaltungom, pruža dvije prednosti, u cijelom rasponu brzina: prijenos snage bez prekida toka i bolju prilagodbu idealnoj vučnoj karakteristici (hiperboli).Zbog navedenog, nismo imali nikakve dvojbe, oko rezultata utrke na 402 m (1/4 milje). Golf R bolje ubrzava (u početnim metrima znatno, kad se i stvara najveća prednost), jer s automatikom DSG7 stotku lovi za 4,6 s (s ručnim šaltungom – 5,1 s), dok Civic Type R treba 5,7 s.No, ostale su prednosti na strani Civic Type R, što se na ovom videu, nažalost ne vidi. Nakon određenog vremena i puta bi uhvatila i prestigla Golf R, jer bez blokade može potegnuti 272 km/h, a Golf R DSG7 267 km/h (s ručnim mjenjačem brzina je limitirana na 250 km/h). Prednost je i u potrošnji goriva, jer 4×4 i automatika (premda i najbolja), na 100 km/h ‘sprže’, otprilike litru više. Razlika je i u cijeni. U Njemačkoj japanski jurišnik stoji 36.050, a njemački 40.675 eura.

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj