‘30.000 km set kvačila. NE PODLIJEŽE GARANCIJI’ – naravno, na spojku se ne daje i ne može dati jamstvo, jer se može uništiti, doslovce, u jednoj vožnji!
Stoput sam govorio i pisao da automobil ima dijelove i sklopove koji su po definiciju ‘potrošna roba’ (spojka, diskovi, disk pločice, gume…), čija trajnost bitno ovisi o stilu vožnje te na njih niti jedna tvrtka ne daje jamstvo. Ne samo da se ‘set kvačila’ može uništiti u 30.000 km, nego i u manje od 1000 km, čak i u samo jednoj vožnji!Zbog toga je vijest, koja je postala hit na društvenim mrežama i internetskim portalima u regiji, o Mercedes-Benzu C-klase Coupe beogradskih registarskih oznaka, čiji je vlasnik na haubi i bokovima napisao ‘Mercedes je smeće’ i ‘30.000 km set kvačila. NE PODLIJEŽE GARANCIJI’ kombinacija neznanja, manipulacija i teške nekorektnosti, sa značajkama ‘reketarenja’.Konkretno, očito je riječ o ulaznom dizelskom modelu 200d sa 160 KS, koji je jedini u gami dostupan s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem, dakle s klasičnom tarnom spojkom, odnosno kvačilom (ostali su serijski s automatskim 9G-Tronic). Ta turbodizelska motorizacija otpušta razmjerno velik okretni moment od 360 Nm pri niskih 1600/min, što je vrlo stresno za tarnu spojku, pogotovo ako se koristi nestručno i agresivno. Poznat mi je slučaj kad je moj kolega iz branše spalio spojku gotovo novog dizelskog modela, druge marke, ne u jednoj vožnji, nego samo u jednom manevru (!), na strmoj rampi autopraonice u zagrebačkim Gajnicama. Nisam bio prisutan, pa sam mu, nažalost naknadno, savjetovao da ne radi ono što griješe mnogi vozači. Naime, kad auto stane na velikoj strmini, tada nije pametno pokušati startati odatle naprijed (osim, ako zbog vožnje u koloni nema drugog izbora). Ako je moguće (a to je često tako) treba se pažljivo vratiti ‘u rikverc’ do ravnog dijela prometnice ili do blaže strmine i krenuti naprijed. Time se izbjegava ekstremno opterećenje i ubrzano trošenje lamele spojke i tarnog vijenca zamašnjaka, usto i motora i prijenosnog mehanizma. A kod konkretnog i svakog snažnijeg automobila (pogotovo dizelskog, s velikim okretnim momentom pri niskim okretajima), spojka se može spržiti i tzv. sportskom vožnjom, naglim startanjem i agresivnim šaltanjem ne samo u 30.000 km, nego i u znatno manjoj kilometraži. Slično je i s kočnicama, gumama… Agresivno kočenje i vožnja može ih uništiti ‘u jednoj utrci’ ili jednom ‘Street Raceu’ kako smo, nažalost imali prilike svjedočiti slikama najsnažnije verzije istog modela. ‘Paljenjem’ guma na mjestu, uništavaju se, doslovce, gume i prijenos snage.Po istoj logici, ne možete po osnovi jamstva, za niti jedan automobil tražiti besplatno saniranje laka ili vjetrobrana oštećenih kamenčićimai, koje s neočišćenog kolnika ‘lansiraju’ kotači drugih auta, jer to, kao ni u konkretnom slučaju, nema veze s kvalitetom auta.
‘Mercedes je smeće’, kombinacija neznanja, manipulacija i teške nekorektnosti, sa značajkama ‘reketarenja’
