Samo nekoliko mjeseci nakon lansiranja EQS, Mercedes-EQ već predstavlja sljedeći model temeljen na električnoj arhitekturi razvijen posebno za električna vozila, novi EQE…
Sportski orijentirana limuzina nudi sve bitne funkcije EQS -a u malo kompaktnijem formatu. Prilikom lansiranja na tržište, raspon modela u početku se sastoji od dvije varijante. U prvi plan svakako upada EQE 350 sa 215 kW. U planu su varijante izvedbe s oko 500 kW. Proizvodnja EQE-a odvija se na dvije lokacije globalne proizvodne mreže Mercedes-Benz Cars: u njemačkoj tvornici Mercedes-Benz u Bremenu za globalno tržište i u njemačko-kineskom zajedničkom pothvatu BBAC u Pekingu za lokalno tržište.
U usporedbi s luksuznim linijskim EQS, EQE je jednako moderan, s nešto kraćim međuosovinskim razmakom, kraćim prevjesima i udubljenijim bokovima – nosi koncept poslovne limuzine budućnosti. Senzualna čistoća očituje se u velikodušno modeliranim površinama, smanjenim spojevima i bešavnim prijelazima (besprijekoran dizajn). Prevjesi i prednji kraj su kratki, stražnji dio daje dinamičan naglasak oštrim stražnjim spojlerom. U ravnini s vanjskim rubom karoserije, kotači od 19 do 21 inča, zajedno s izraženim mišićavim dijelom ramena, daju EQE sportski karakter.
U vanjskim dimenzijama (duljina/širina/visina: 4946/1961/1512 milimetara) EQE je usporediv s CLS modelom. Kao i potonji, ima fiksno stražnje staklo i poklopac prtljažnika. Unutarnje dimenzije čak očito premašuju dimenzije današnje E-klase (W 213).
Uz opcionalno dostupan MBUX Hyperscreen, cijela ploča s instrumentima je jedan, ogromni zaslon. To određuje estetiku čitavog kokpita i interijera. 12,3-inčni OLED zaslon za suvozača daje im vlastiti zaslon i kontrolno područje. U Europi je putniku dopušteno gledati dinamičke sadržaje poput videozapisa, TV-a ili interneta čak i u pokretu. Posebno impresivno zvuči i zašto. To je zato što Mercedes-EQ koristi inteligentnu logiku blokiranja temeljenu na kameri: ako kamera otkrije da vozač gleda u zaslon suvozača, to se automatski zatamnjuje za određeni sadržaj.
EQE koristi litij-ionsku bateriju koja se sastoji od deset modula i ima korisni sadržaj energije od 90 kWh. Inovativni softver za upravljanje baterijama, razvijen interno, omogućuje bežično ažuriranje (OTA). Na taj način upravljanje energijom ažurira se tijekom cijelog životnog ciklusa.
U slučaju baterije, postignut je veliki korak u smislu održivosti kemije stanica: optimizirani aktivni materijal sastoji se od nikla, kobalta i mangana u omjeru 8: 1: 1. Time se sadržaj kobalta smanjuje na manje od deset posto. Kontinuirano optimiziranje mogućnosti recikliranja dio je Mercedes-Benzove holističke strategije akumulatora.
Novi EQE možemo očekivati krajem zime, dakle iduće godine u prvim proljetnim danima.
Foto: Daimler