Dobit iz poslovanja porasla je za 72% u prva tri tromjesečja u odnosu na prethodnu godinu. Prognoza tvrtke za cijelu godinu predviđa rast operativne dobiti
Mazda Motor Corporation je objavila svoje financijske i prodajne rezultate za prva tri tromjesečja fiskalne godine i izvijestila o globalnoj prodaji od 795.000 jedinica u razdoblju od 1. travnja do 31. prosinca 2022.
U Europi je prodaja u trećem tromjesečju porasla za 3% na godišnjoj razini, uz podršku elektrificiranih modela uključujući potpuno novi CX-60 PHEV, s više od 13.000 prodanih primjeraka od predstavljanja i Mazda2 Hybrid. Ukupna prodaja iznosi 108.000 jedinica u prva tri tromjesečja, pri čemu su Njemačka i Ujedinjena Kraljevina, najveća tržišta u Europi, pridonijele s 25.000 odnosno 18.000 jedinica.
Na domaćem tržištu u Japanu, prodaja u devet mjeseci iznosila je 107.000 jedinica, što je 14% više u odnosu na prethodnu godinu. Tržišni udio povećao se za 0,4 boda na godišnjoj razini na 3,6%. U Sjevernoj Americi, prodaja je u devet mjeseci pala 15% na godišnjoj razini, a potražnja u Kini smanjena je tijekom razdoblja od travnja do prosinca uz prodanih 72.000 jedinica, što je pad od 46% na godišnjoj razini zbog utjecaja smanjenja proizvodnje i ograničenja prodajnih aktivnosti prouzročenih zatvaranjima tijekom pandemije.
Za prva tri tromjesečja fiskalne godine, Mazda je izvijestila o neto prodaji od 2.696,3 milijarde ¥ (19,1 milijarda eura*), što je 25% više u odnosu na prethodnu godinu, i operativnoj dobiti od 109,5 milijardi ¥ (776,5 milijuna eura*) što je povećanje od 72%. Neto prihod iznosio je 103,6 milijardi ¥ (734,7 milijuna eura*). Konsolidirana veleprodajna količina iznosila je 737.000 jedinica, što je 7% više u odnosu na prethodnu godinu, a proizvodnja je iznosila 809.000 jedinica, što je 9% više u odnosu na prethodnu godinu.
Nakon revizije planova iz prognoze u prošlom tromjesečju koja je učinjena kako bi se uzeo u obzir učinak nestašica poluvodiča i transportnih plovila, Mazda globalna godišnja prognoza obujma prodaje smanjena je za 52.000 na 1.163.000 jedinica. Mazda Europe predviđa prodaju od 173.000 vozila. Prognoza operativne dobiti revidirana je naviše na 150 milijardi ¥ (1,07 milijardi €*). Mazda predviđa neto prodaju od 3.900,0 milijardi ¥ (27,8 milijardi eura*) i neto prihod od 140 milijardi ¥ (1 milijarda eura*) za ovu fiskalnu godinu.
Mazda će nastaviti pratiti poslovno okruženje, trendove potražnje za automobilima na svakom tržištu na koje se isporučuju naša vozila i budući razvoj pitanja koja utječu na poslovanje.

Što se tiče Mazde Hrvatska, rezultati za završnu kalendarsku godinu bili su prilično pozitivni, uzimajući u obzir aktualne izazove na europskom tržištu kao nedostatak vozila, te transportni i logističke izazove, komentirala je generalna direktorica Renata Jagetić. “Za Hrvatsku, naš najjači model prošle godine definitivno je bila Mazda CX-30 s 399 prodanih vozila, te CX-5 s 275 prodanih jedinica što je činilo više od 50% ukupne prodaje. Našu prošlogodišnju pridošlicu, Mazdu CX-60 PHEV, kupci su dočekali blagonaklono, registrirali smo 40 vozila i zadovoljni smo brojem narudžbi, koje su nedavno i porasle jer smo počeli nuditi Mazdu CX-60 s novim e-Skyactiv D motorom” dodaje Jagetić.