Savršen spoj: 76 MAN električnih autobusa za zelenu prijestolnicu Norveške. Oslo je postao pionir u zaštiti okoliša.
Unibuss, jedna od najvećih norveških autobusnih kompanija, naručila 76 potpuno električnih autobusa Lion’s City E za Oslo od MAN Truck & Busa. Za MAN je ovo prva narudžba e-busa iz Norveške, a za sve partnere to je još jedan važan korak u održivoj mobilnosti.
Nijedan drugi glavni grad na svijetu nema veći udio električnih automobila od Osla. Tramvaje i trajekte pokreće električna energija iz hidroelektrana. A sve je više električnih autobusa na cestama u Oslu. Norveški prijevoznik Unibuss sada je naručio 76 Lion’s City E od MAN Truck & Bus – uključujući 59 solo i 17 zglobnih autobusa. “Jako smo zadovoljni našom prvom narudžbom e-busa iz Norveške, koja se besprijekorno uklapa u niz narudžbi iz Skandinavije – veliki uspjeh!” kaže Rudi Kuchta, voditelj poslovne jedinice Autobusi u tvrtki MAN Truck & Bus.
22 MAN Lion’s City E već su u upotrebi u Malmöu u Švedskoj. KEOLIS je također naručio ukupno 75 Lion’s City 18 E za Švedsku prošle godine. Od toga će 60 zglobnih e-autobusa ići u Göteborg, a 15 u Stockholm. Osim toga, 10 Lion’s City 12 E koristit će se u glavnom gradu Švedske. Još jedna narudžba za 12 zglobnih e-autobusa od MAN-a stigla je iz Uppsale. Osim toga, okvirni ugovor s tvrtkom Gamla Uppsala Buss uključuje opciju za dodatnih 65 električnih autobusa. I Danska se također oslanja na MAN e-bus. Stanovnike i posjetitelje glavnog grada Kopenhagena vozi 26 autobusa MAN Lion’s City 12 E. Vikingbusu u Odderu isporučeno je još dvanaest e-autobusa. To znači da 38 električnih autobusa sada kruži danskim cestama.

Da norveški prijevoznik Unibuss također brine o inovacijama i održivosti, vidi se po postojećoj floti koja je već dobro pozicionirana u smislu alternativnih pogona. “Već nekoliko godina autobusna tvrtka predana je održivom lokalnom javnom prijevozu. S novih 76 MAN e-autobusa, Unibuss sada poduzima još jedan važan korak prema čistoj mobilnosti”, naglašava Malte Kauert, generalni direktor MAN Truck & Bus Nordics , te dodaje: “Naravno da smo jako zadovoljni što se dugogodišnja partnerska saradnja s Unibussom nastavlja. Posebno sam ponosan na tim u Norveškoj koji je bliskom suradnjom omogućio ovaj značajan uspjeh.” Isporuka 76 MAN Lion’s City E predviđena je za kraj 2023. Oni će tada biti raspoređeni na sjeveroistoku i istoku Osla – a time iu modernim gradskim četvrtima s mnogim parkovima, muzejima i šarmantnim drvenim kućama.
“Oslo bi trebao postati prvi svjetski grad bez emisija do 2030. S javnim prijevozom bez emisija već do kraja 2023., važan je dio posla obavljen. Novi električni autobusi na istoku Osla znače čišći lokalni zrak, manje buke , veću udobnost i smanjenu emisiju stakleničkih plinova”, kaže Ruter AS, lokalna uprava za javni prijevoz (PTA) koja će upravljati autobusima u Oslu.
Jedan od razloga zašto se Unibuss odlučio za MAN Lion’s City E bio je značajno poboljšanje bilance CO2 u javnom prijevozu. Ali pitanje fleksibilnosti također je igralo važnu ulogu za tvrtku. Na primjer, solo autobusi opremljeni su s 5 umjesto 6 (standardnih) baterija, a zglobni autobusi sa 7 umjesto 8 (standardnih) baterija. „Od ove jeseni naši kupci mogu sami odlučiti o broju paketa baterija“, kaže Kuchta i dodaje: „Na ovaj način, naš potpuno električni gradski autobus može se još bolje prilagoditi individualnim potrebama i zahtjevima kupaca u glede doleta i kapaciteta putnika.”
Veću učinkovitost, ali i veći domet obećava i CO2 klimatizacijski sustav koji je dostupan kao opcija od sredine 2022. godine – a za koji se odlučio Unibuss. Novi klimatizacijski sustav za Lion’s City E je ekološki prihvatljiviji, a istovremeno značajno učinkovitiji, što može osigurati dodatni domet do 25 km.
“Naša inovativna tehnologija uvjerila je Unibuss, kao i sveobuhvatno savjetovanje o našim rješenjima za eMobility od strane stručnjaka iz MAN Transport Solutions”, jasno kaže Kuchta. Između ostalog, izračunali su i rute za optimalno korištenje autobusa. A MAN će norveškom javnom prijevozniku i ubuduće pružati najbolju moguću podršku. Osim nabave vozila, MAN će također osigurati servis i održavanje gradskih autobusa u trajanju do 12 godina.