Za kapacitet baterije će se morati jamčiti, tako da kupnja rabljenog (možda stvarno) neće biti problem. No, nekako ne vjerujemo u to, kada vidimo kako kod novih modela znaju loše funkcionirati u praksi…
Slaba utjeha za budućnost koja nam je sve bliže. Električni modeli, svi do jednoga morat će prijaviti status baterije relevantnim nacionalnim ili regionalnim tijelima, putem bežičnog prijenosa podataka, prenosi Revija HAK.
Gdje je najveći problema? Jednostavno je, kupnja električnog modela je prilično kockarski potez. Zašto? Vozači, kao i nitko od nas ne može znati koliko će pojedina baterija od nekog proizvođača izdržati, što dovodi u sumnju održivost njihove kupnje i same investicije. To bi se moglo promijeniti zahvaljujući prijedlogu novog pravnog instrumenta za osiguranje minimalne trajnosti baterija ugrađenih u električne i priključne hibridne automobile, koji je odobrio Svjetski forum za harmonizaciju propisa o vozilima (WP.29), čiji je domaćin Ekonomska komisija UN-a za Europu (UNECE). Ovu odluku podupiru Kanada, Kina, Japan, Republika Koreja, Ujedinjeno Kraljevstvo Velike Britanije i Sjeverne Irske, Sjedinjene Američke Države i Europska unija, a cilj je regulacija degradacije baterija.
Nove odredbe, razvijene kao Globalni tehnički propis UN-a (GTR), zahtijevat će od proizvođača da potvrde da će baterije ugrađene u njihova električna vozila (EV) izgubiti manje od 20% svog početnog kapaciteta tijekom 5 godina ili 100.000 km i manje od 30% tijekom 8 godina ili 160.000 km.
Time bi se spriječilo korištenje nekvalitetnih baterija, čime bi se osiguralo da se u električna vozila ugrađuju samo trajne baterije. To je ključno za povećanje povjerenja potrošača i poboljšanje ekoloških performansi električnih vozila. Dulje trajanje svake baterije pomoglo bi u smanjenju potreba za sirovinama potrebnim za njihovu proizvodnju i smanjenju otpada iz iskorištenih baterija.
Prema predloženoj uredbi, točne informacije o stanju i preostalom kapacitetu baterije bit će besplatno dostupne vlasniku vozila. To će pružiti vrijedne informacije kupcima na tržištu rabljenih električnih vozila, piše Revija HAK.
Svako vozilo morat će prijaviti status baterije relevantnim nacionalnim ili regionalnim tijelima, putem bežičnog prijenosa podataka ili na drugi način koji će se utvrditi ovisno o lokalnim uvjetima.
Usuglašeni prijedlog bit će stavljen na glasovanje na sjednici WP.29 u ožujku 2022. Zemlje koje glasaju za novi zakonski tekst morat će ga prenijeti u svoje nacionalno/regionalno zakonodavstvo s posebnim vremenskim okvirom stupanja na snagu novog zakona, koji bi mogao stupiti na snagu već 2023. godine.