U potrazi sam za kupnjom rabljenog auta srednje klase te mi je u uži krug ušao Ford Mondeo mk4. Ponuda nije baš velika,
U potrazi sam za kupnjom rabljenog auta srednje klase te mi je u uži krug ušao Ford Mondeo mk4. Ponuda nije baš velika, pa sam odabrao dva meni zanimljiva primjerka. Prvi je bio službeno vozilo iz jedne naše velike autokuće Mondeo 2.0 TDCi 103 kW 2008., s pređenih 200.000 km i urednom servisnom knjižicom. A drugi je uvoz iz Italije 1.8 TDCi 92 kW iz 2008., navodno sa 130.000 km, bez servisne knjižice, garancija na motor i mjenjač 6 mjeseci i dozvoljen pregled auta u servisu po izboru. Oba auta pale dobro, rade mirno, kvačilo meko i ne vibrira, ne dime u vožnji nema trzanja, jedino kod 1.8 na niskim okretajima (negdje do 2000/min), ne povuče odmah dobro i prilikom gašenja motor se zatrese. Unutrašnjost je očuvana u oba maksimalno. Postoje li kakve mane i koji je bolji motor. Cijena je oko 11.000 eura.
Ako želite kupiti samo Ford Mondeo dizel, koji je vrlo dobar i solidan automobil srednje klase (pogledajte i dizelske verzije Mazde 6, Toyote Avensis, Honde Accord), izaberite 2.0 TDCi. Premda sam više puta pisao kako je 1.8 TDCi, koji je izvorno Fordov motor, bolji od 1.6 TDCi i 2.0 TDCi, koje za Ford proizvodi PSA, upravo je 2.0 TDCi najbolji i najizdržljiviji turbodizelski motor iz francusko-njemačke suradnje. Uz dobro održavanje i normalnu vožnju može prijeći i više od 400.000 km.
Ipak, u konkretnom slučaju, između te dvije opcije bez razmišljanja izaberite 2.0 TDCi, jer imate garancije da je taj auto redovito održavan, vjerojatno i normalno vožen, a ako se priznaje da ima 200.000 km u pet godina, to je fer i 99 posto izvjesno da su kilometri točni. Dakle, možete biti prilično sigurni da će vas, još duže vrijeme, služiti bez većih problema. S druge strane, podrijetlo s talijanskog tržišta rabljenih višestruko je rizično. Prvo, upitna je kilometraža, drugo upitno je održavanje i treće, uupitan je stil vožnje.
Talijani su poznati po tome da neredovito održavaju automobile i preskaču servisne intervale, a istodobno voze oštro i maltretiraju sve vitalne sklopove. Kad auto dortaje, odnosno približe se skupi servisi i zahvati, često vrate kilometražu (to je lako) i prodaju ga. Ne mora biti točno, ali zaboravite na konkretni 1.8 TDCi. Prije kupnje 2.0 TDCi zatražite da pred vama izmjere tlakove kompresije i prednabijanja.
Ako je motor u dobrom stanju, tlakovi kompresije ne bi smjeli biti niži od 30 bara, a tlak prednabijanja ne niži od 0,7 bara. Tražite i da vam pismeno potvrde da automobil nije pretrpio veći sudar (ako bi se kasnije to utvrdilo, trebali bi vas obeštetiti). Ako je sve u redu, odlučite se za kupnju, ali samo pod uvjetom da cijenu snizite na 10.000 eura. U ovo vrijeme krize ni u kojem slučaju nemojte platiti više, a i za prodavača je 10.000 eura puna šaka brade.
dr. Željko Marušić
KOJEG FORD MONDEA KUPITI, 1.8 TDCi SA 130.000 KM ILI 2.0 TDCI SA 200.000 KM
