REVOLUCIONARNI ŠVEDSKI BOLID

Koenigsegg Gemera (2021.): s hibridnih 1700 KS, prvi hiper-sportski auto četvera vrata (1,9 s, 400 km/h)

Šveđani ponovno šokiraju čitavu automobilsku industriju – kad već nisu mogli na autosalonu u Ženevi (otkazanom zbog korona krize), popravili su to sad. Dame i gospodo, pred vama je Koenigsegg Gemera, najmoćniji serijski četverosjed…

Pet zaslona – za vanjska ogledala, brzinomjer i središnju konzolu sprijeda i straga – ukrašava sportski, minimalistički kokpit. U ‘svemirskoj’ kabini, putnicima sprijeda i straga na raspolaganju osam držača čaša za tople i hladne napitke. Sjedala su izrađena od takozvane ‘memorijske pjene’, koja se profilom prilagođava osobi koja sjedi. O kakvoj se spravi radi pokazuju 22-colni magnezijski kotači s gumama sprijeda 295/30 i straga 317/30.

Koenigsegg Gemera je zanimljiv pogonskom koncepcijom, jedinstvenom u povijesti automobilske industrije: središnje postavljen  3-cilindarski turbobenzinac 2.0, koji se vrti do 8500/min, razvija 600 KS i 600 Nm, u sinergiji s AC elektromotorom od 400 KS i 500 Nm, priključeni su izravno (preko reduktora) na diferencijal. Turbobenzinski motor nosi oznaku TFG, kraticu od Tiny Friendly Giant (majušni prijateljski div).

Snaga se preko lijevog i desnog pogonskog vratila (s po dva homokinetička zgloba prenosi na stražnje kotače, a, pazite sad, na svako pogonsko vratilo priključen je po jedan elektromotor snage 500 KS i 1000 Nm. Sve zajedno daje sistemsku snagu od 1700 KS (teoretski maksimalna je snaga 2000 KS).

Zbog činjenice da elektromotori daju puni okretni moment od nula okretaja mjenjač nije potreban. Zanimljivo, električni spremnik (litij-ionske baterije) razmjerno je malen (po kriterijima novih električnih automobila) – 16,6 kWh, a benzinski iznosi 75 litara. Zbog toga, a i karoserije od kompozitnih materijala ojačanih ugljičnim vlaknima, ukupna je masa razmjerno mala 1715 kg, što je podloga za urnebesne performanse.

Koenigsegg Gemera, prvi hiper-sportski automobil s četiri sjedala, do stotke ubrzava za 1,9 sekundi i može potegnuti 400 km/h. Na tržištu se očekuje pred ljeto 2021. (valjda će korona-kriza dotad popustiti), a cijena je zasad nepoznata.

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Dužina: 4975 mm
Širina: 1988 mm (bez retrovizora)
Visina: 1295 mm
Međuosni razmak: 3000 mm
Masa: 1715 kg
Prtljažnik: 200 litara
Spremnik benzina: 75 litara
Električni spremnik: 16,6 kWh
Doseg s oba puna spremnika: 1000 km
Doseg na struju: 50 km
Sistemska snaga: 1700 km
Brzina: 400 km/h
0-100 km/h: 1,9 s

 

 

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj