Doktore izuzetno cijenim vaš rad i imam jedno pitanje. Nedavno sam kupio novi VW Golf 6 1.6 TDI 105KS i jako sam zadovoljan, malo trosi odlicno ide tiho radi. Kakvo je vase mislenje o tom motoru dali je pouzdan, i dali on ima problema sa piezo – brizgalicama Siemens i dali su njegovi stijenke između provrta za ventile tanke kao kod PD sustav. Kako da ga održavam prvi sam servis uradio na 15 000 km. U servisu ulijevaju ulje Castrol long life 5-30. Najljepše vam hvala.
Kupili ste izvrstan auto, s izvrsnim motorom, kratko i jasno! Inače 1.6 TDI mehanički je izveden iz 1.9 TDI, koji ima provrt 79,5 mm, a hod 95,5 mm. Ima isti provrt kao 1.9 TDI, a hod mu je smanjen na 80,5 mm, što znači manje inercijske sile, manje vibracije i općenito manje opterećenje. To je, dakle, dobro za trajnost. Inače, turbodizelaš 2.0 TDI ima provrt 81 mm, dakle stjenke među cilindrima su 1,5 mm tanje.
U 1.6 TDI su ugrađene brizgalice nove serije, s kojima ne biste trebali imati nikakvih problema. Vaš motor ima common-rail ubrizgavanje (CR), dakle nema problema s ‘gužvom’ u glavi motora, kao kod starijih 2.0 TDI s ubrizgavanjem po sustavu pumpa-brizgaljka (PD). Savjetujemo vam da koristite ulje Valvoline SynPower 5W-40, premda je izvrsno i ulje koje koristite, ali za trajnost vašeg motora bolja je specifikacija viskoziteta 5W-40. Također vam savjetujemo da ulje, zajedno s filtrom (originalnim!) mijenjate svakih 10.000 km. Time ćete najviše pridonijeti trajnosti i pouzdanosti motora vašeg Golfa..
dr. Željko Marušić