Mitska staza Rubicon u blizini jezera Tahoe u Kaliforniji bila je inspiracija za inženjere marke…
Nevjerojatna priča zakolutala se davne 1953. godine, prvi Jeep Jamboree krenuo je u veliku avanturu i prošao stazu Rubicon, koja slvoi kao jedna od najtežih terenskih staza na svijetu. Smještena je u planinama između Kalifornije i Nevade. Bilo je to 1953. godine kada je grupa od približno 150 prijatelja svojim Jeep vozilima krenula preko teške granitne staze kroz planine Sierra Nevade na putu do jezera Tahoe.Taj poligon toliko se svidio ljudima iz Jeepa, da su stazu Rubicon inženjer počeli koristiti za sve ostale nadolazeće modele. Ta ljubav traje duže od pet desetljeća. Sve samo kako bi poboljšali terenske sposobnosti Jeep vozila i unaprijedili razvoj novih modela i tehnologija.Zato i ne čudi kada vidite u novom Wrangler Rubiconu neviđenu terensku opremu, uključujući ekskluzivni Rock-Trac pogon na četiri kotača, Tru-Lock električnu blokadu prednje i stražnje osovine, elektronsko odspajanje prednjeg stabilizatora i specifične kutove izvedene za prelazak svake prepreke.Potpuno novi Jeep Wrangler, tako je postao najsposobniji Wrangler ikada – testiran je na način koji doista slavi njegov legendarni status u krugovima zaljubljenika u terensku vožnju.Povodom proslave predstavljanja potpuno nove četvrte generacije, legendarni Jeep Wrangler je testiran gdje drugdje, nego na stazi Rubicon u SAD-u. Wrangler vozila opremljena specijalnom Rubicon terenskom opremom, najsposobnijom za terensku vožnju, krenuo je u svoju zasigurno najveću avanturu. Zašto? Zato što je staza Rubicon jedna od najizazovnijih staza ocijenjena ocjenom 10 u rasponu od 1 do 10 te je poznata kao „prethodnica svih terenskih staza“. Ova staza je 2003. postala je inspiracija za izvedbu Rubicon, najsposobnije terensko vozilo u seriji Wrangler.Nezaustavljivi Rubicon savršeno se snašao na ovoj ekstremno teškoj stazi, koja uključuje stijene, nagibe i platoe, i penje se s lakoćom preko prirodnih prepreka, što se može zahvaliti njegovoj do sada neviđenoj terenskoj opremi. Svaki model je opremljen Rock-Trac 4×4 sustavom, uključujući dvostupanjski prijenos s 4.0:1 niskim prijenosnim odnosom te prednjom i stražnjom Dana 44 osovinom sljedeće generacije za teške izazove. Tu su i Tru-Lok električna blokada prednje i stražnje osovine za svladavanje najekstremnijih terenskih dionica i elektronsko odspajanje stabilizatora koje vozačima omogućuje odspajanje prednjeg stabilizatora i time dodatni hod kotača za svladavanje najtežih staza.Pokretani s novim 2.0-litrenim turbo benzinskim i snažnim 3.6-litrenim benzinskim motorima, Rubicon modeli koji su sudjelovali u ovoj jedinstvenoj avanturi, iskoristili su svoju udaljenost od tla od 25 centimetara i pristupni kut od 36,4 stupnja, prelazni kut od 25,8 stupnjeva i silazni kut od 30,8 stupnjeva. Uz to mogli su koristili maksimalni prijenosni odnos puzanja od 77,2:1 (kod benzinskih izvedbi) i mogućnost prelaska kroz vodu do 76 cm.Zbog ovih karakteristika, povijest marke Jeep je na poseban način povezana s ovom stazom, nedvojbeno jednom od najpoznatijih terenskih staza na svijetu.Ova vožnja, originalno zamišljena kao način podrške ekonomiji lokalne zajednice, postala je prvi službeni Jeep prolazak staze Rubicon, točno u trenutku kada su Jeep vozila počela postojati više kao vozila za osobne pustolovine i otkrića, a manje kao radna vozila. To je bilo prvo ikada Jeep Jamboree okupljanje, najklasičnije od svih američkih okupljanja, nastalo kako bi se očuvao osjećaj uzbuđenja prilikom pridruživanja velikoj Jeep obitelji.Staza Rubicon je 35-kilometarska dionica, dijelom cesta a dijelom 4×4 staza. Održavani dio rute naziva se McKinney-Rubicon Springs Road i započinje u mjestu Georgetown, Kalifornija, u samom srcu zlatnog predjela ove države. Od 1890. do 1920., dionica McKinney-Rubicon Springs Road originalno je otvorena za kočije za pristup hotelima u toplicama Wentworth Springs i Rubicon Springs. Početak neodržavane dionice rute (koja je dugačka približno 19 kilometara) započinje na mjestu pored jezera Loon i dijelom prolazi kroz El Dorado National Forest. Prolazeći kroz velike stijene, kameniti teren i ogromne granitne nagibe strmih kutova i oštrih padina, staza završava u južnom dijelu jezera Tahoe. Staza u jednom trenutku prolazi preko rijeke u blizini jezera Tahoe. Prvi doseljenici su rijeku nazvali Rubicon po istoimenoj rijeci u Italiji – maloj rijeci sjeverno od Rima koji je Julije Cezar prešao 49 godine pr.n.e..Podsjećajući na povijest, izraz Rubicon sada znači granicu koja se prijeđe ili svlada, ne dozvoljava povratak i tipično rezultira u bespovratnoj predanosti.Od 1950., stazu Rubicon koriste zaljubljenici u terensku vožnju, kao idealnu lokaciju za uzbudljivu terensku avanturu u Jeep vozilima. Nadalje, preko četiri desetljeća, stazu Rubicon koriste Jeepovi inženjeri kako bi poboljšali terenske mogućnosti Jeep SUV modela i kao pomoć u razvoju novih modela i tehnologija. Uporaba staza, kao što je Rubicon, dovela je do razvoja bitnih inovacija, kao što su Rock-Trac 4:1 prijenosni sklop, Quadra-Drive II, Tru-Lok blokada diferencijala, sustav odspajanja prednjeg stabilizatora, zaštite podvozja, prednje Dana 44 osovine, multi-link ovjesa, BLD (sustava blokade diferencijala kočnicama na novoj Wrangler generaciji) i čeličnih prednjih i stražnjih branika u opremi Rubicon.Novi Jeep Wrangler, izniman terenac fascinira u svakom pogleduPredstavljen prošle godine na većini europskih tržišta, novi Jeep Wrangler – četvrta generacija najsposobnijeg terenskog vozila – savršeno utjelovljuje „idi bilo kuda, čini bilo što“ krilaticu marke Jeep. Novi Wrangler utvrđuje svoju poziciju neprikosnovenog terenskog šampiona, koji se jednako dobro osjeća na gradskim ulicama zahvaljujući izvanrednoj udobnosti i modernoj tehnologiji. Konačni rezultat je najsposobniji terenski Wrangler ikada, zahvaljujući dvama naprednima pogonima na četiri kotača (Command-Trac i Rock-Trac), Tru-Lock električnoj blokadi prednje i stražnje osovine, Trac-Lok diferencijalu ograničenog proklizavanja i elektronskom odspajanju prednjeg stabilizatora. Ponuda motora za novi Wrangler je obogaćena s predstavljanjem 2.2-litrenog turbo dizelskog i 2.0-litrenog benzinskog motora. Oba nova motora dolaze u kombinaciji s osmerostupanjskim automatskim mjenjačem, prvi put u modelu Wrangler.
JEEP Wrangler Rubicon – priča o čuvenoj ediciji legendarnog terenca
