Prošlogodišnji koncept Hyundai N Vision 74 malo je koga ostavio hladnim. Potpredsjednik odjela N volio bi vidjeti sportski automobil nalik DeLoreanu u proizvodnji
Među našim najpopularnijim konceptima u novije vrijeme bez sumnje je Hyundai N Vision 74, koji je južnokorejski proizvođač automobila predstavio sredinom prošle godine zajedno s oštrom studijom Ioniq 6 nazvanom RN22e. Premda je bio električni automobil, jedinstveno je koristio kombinirani izvor energije iz baterije i vodika.
Njegova sličnost s legendarnimcoupeom s krilnim vratima DeLorean DMC-12 nije slučajna. Osim toga, postoji šansa za proizvodnju. Thomas Hundal s američkog portala The Autopian imao je priliku razgovarati s Tillom Wartenbergom, Hyundaijevim potpredsjednikom za N diviziju i motosport, u sklopu ovogodišnjeg Canadian Auto Showa. Wartenberg je upitao Hundala koliko bi bio spreman platiti za serijsku verziju koncepta N Vision 74. Nakon što je dobro razmislio, kolega novinar je odgovorio da otprilike isti iznos koliko bi on dobio Chevrolet Corvette Z06.
Da biste dobili ideju, Chevrolet navodi osnovnu cijenu Corvette Z06 na svojoj službenoj američkoj web stranici od 105.300 dolara, što je otprilike 2,35 milijuna kruna, prema običajima, bez poreza i drugih naknada. Priča se da se takav odgovor svidio Wartenbergu. Rekao je: “Moja je osobna želja proizvesti ovo vozilo. Vjerojatno je to u početku investicija, ali kad bismo ovaj automobil mogli plasirati u svijet i kad bi ga ljudi kupovali, bio bih jako sretan.”
Naravno, postoji velika razlika između takve izjave i stvarnog proizvodnog automobila, ali sve dok koncept N Vision 74 u serijskoj proizvodnji proizvode visokopozicionirani zaposlenici automobilske tvrtke osim nas, postoji nada da ćemo doista moći voziti zgodni sportski automobil s DeLoreanom.
S druge strane, Hyundaiju i dalje predstavlja problem relativno skup sportski automobil. Bivši šef odjela N, Albert Biermann, porijeklom iz BMW-a M, također je želio sportski automobil.
Trebao je imati središnji motor, hibridni pogon i karbonsko podvozje. Cijena je trebala biti oko 4 milijuna kruna, a radovi na njemu su polako počinjali. Na kraju je uprava autokuće stopirala projekt, rekavši da Hyundai ne bi bio prihvatljiv za 4 milijuna. Biermann se tada navodno retrospektivno složio s odlukom uprave.
Hyundai N odjel razvijao je hibridni superautomobil sa središnjim motorom, ali ga je uprava prekinula. Što to znači za budućnost proizvodnog oblika N Vision 74, za koji se nadamo da bi mogao biti cijenom nižom od Biermannova sna, nije sigurno. Pitanje je koliko su se promijenila razmišljanja uprave južnokorejske autokompanije i kako N divizija može utjecati na njih. Mi bismo svakako bili za.
U svakom slučaju, budućnost divizije N izgleda obećavajuće. Da, i ona će morati krenuti putem elektrifikacije, ali Wartenberg ne vidi smisao u velikim, teškim SUV-ovima s puno snage. Od N modela očekuje agilnost i dašak trkaćeg osjećaja u vožnji.