JOGGER VELIKI HIT

Dacia tijekom 2022. godine prodaja porasla za 6.8%, Sandero i Duster najtraženiji!

Dacia je u 2022. godini prodala 573.800 vozila te tako ostvarila rast od 6,8 % na automobilskom tržištu koje bilježi pad (u usporedbi s 2021.).

Dacia nastavlja redefinirati pojam esencijalnog, a njezino jedinstveno pozicioniranje na tržištu podupiru sami kupci; tomu u prilog govori i činjenica da Dacia bilježi jednu od najvećih stopa privlačenja i zadržavanja kupaca.

Usprkos prekidima u globalnom lancu opskrbe i logističkim problemima koji se na tržištu očekuju i u 2023., Dacia će nastaviti rasti kroz implementaciju novog, odvažnog vizualnog identiteta na svim svojim vozilima, počevši od siječnja, te uvođenje novih pojačanja u ponudu elektrificiranih vozila: modela Jogger HYBRID 140 i modela Spring s novim motorom ELECTRIC 65. Možemo očekivati predstavljanje nove razine opreme Extreme za sve modele na proljeće i daljnje unaprjeđivanje prodajne i uslužne mreže u skladu s novim identitetom.

Marka je ostvarila značajan rezultat prodavši 8-milijunto vozilo od 2004.

  • Dacia bilježi rekordne tržišne udjele, uključujući:
    • 3,7 % prodaje osobnih vozila i lakih gospodarskih vozila* u Europi (+0,5 postotnih bodova u odnosu na 2021.)
    • 4,2 % prodaje osobnih vozila* u Europi (+0,7 postotnih bodova u odnosu na 2021.)
    • 7,6 % prodaje osobnih vozila na tržištu privatnih kupaca** (ključnom čimbeniku uspjeha marke) u Europi (+1,4 postotna boda u odnosu na 2021.), čime je Dacia postala treća najprodavanija marka.
  • Za takvo postignuće zaslužno je robusno planiranje proizvoda koje uključuje četiri ključna modela:
    • Dacia Sandero: S 229.500 prodanih vozila bilježi rast od 1,2 % u usporedbi s 2021.; najprodavanije vozilo na europskom tržištu privatnih kupaca od 2017.
    • Dacia Duster: S 197.100 prodanih vozila bilježi rast od 5,8 % u usporedbi s 2021.; Duster je drugo najprodavanije vozilo na europskom tržištu privatnih kupaca u 2022. te najprodavaniji SUV na tržištu privatnih kupaca od 2018.
    • Dacia Jogger: 56.800 prodanih vozila u prvoj godini; Jogger je na europskom tržištu privatnih kupaca drugo najprodavanije vozilo C-segmenta koje ne spada u SUV-ove
    • Dacia Spring: S 48.900 prodanih vozila bilježi rast od 75 % u usporedbi s 2021.; treće najprodavanije električno vozilo na europskom tržištu privatnih kupaca

 Unatoč pandemijskim izazovima, nestašici elektroničkih komponenti i logističkima problemima koji i dalje potresaju automobilsku industriju, Dacia je ostvarila zapanjujući uspjeh prodavši 573.800 vozila u 2022., što je rast od 6,8 % u usporedbi s 2021. Marka je jednako tako ostvarila značajno postignuće prodavši 8-milijunto vozilo u svijetu od 2004.

Tržišta na kojima je Dacia prisutna zabilježila su pad od 5,5 % u odnosu na 2021. Sjajan rezultat potvrđuje relevantnost Dacijina pozicioniranja kao marke koja nudi najbolji omjer cijene i kvalitete, a svemu tomu pridonosi i osvježena ponuda koja se pokazala popularnom među privatnim kupcima. Dacia je 2022. ostvarila rekordni tržišni udjel u Europi sa 7,6-postotnim udjelom prodaje osobnih vozila privatnim kupcima, čime je drugu godinu zaredom ojačala svoj položaj (u usporedbi s udjelom od 6,2 %, ostvarenim u 2021.). Marka je ostvarila i rekordni udjel prodaje osobnih i lakih gospodarskih vozila* od 3,7 % (+0,5 postotnih bodova u usporedbi s 2021.) u Europi te rekordni udjel prodaje osobnih vozila* od 4,2 % (+0,7 postotnih bodova u usporedbi s 2021.).

Osim što je zadržala vodeći položaj u Maroku, Dacia je napredovala i na europskom tržištu, ostvarivši 15,4-postotni rast prodaje osobnih vozila na tržištu koje bilježi pad od 4 %. U Francuskoj, kao najvećem tržištu marke, Dacia je prvi put postala treća najprodavanija marka na tržištu osobnih vozila. U Njemačkoj, na čijem tržištu trenutačno dominiraju vozila C-segmenta, Dacia je ostvarila 50-postotni rast prodaje privatnim kupcima, prestigla i neke ugledne marke te zauzela šesto mjesto na tržištu privatnih kupaca. Ostala tržišta također su uvelike pridonijela sjajnom učinku marke u 2022.: u Italiji je Dacia postala četvrta najprodavanija marka privatnim kupcima, u Španjolskoj je zauzela četvrto mjesto u prodaji privatnim kupcima, u Ujedinjenoj Kraljevini je udvostručila prodaju, napredovala za pet mjesta i osigurala 13. mjesto na tom tržištu, u Rumunjskoj je ostvarila više od 30 % prodaje na tržištu osobnih vozila marka, dok je  u Portugalu i Belgiji ostvarila najbolji prodajni rezultat na tržištu privatnih kupaca.

U Hrvatskoj je Dacia na ukupnom tržištu zadržala 6. mjesto s 3275 prodanih vozila, povećavši svoju prodaju za 2,6 posto i tržišni udjel za 0,44 postotna poena u odnosu na 2021., dok je na tržištu privatnih kupaca zauzela 4. mjesto. Takav rezultat postignut je zahvaljujući izrazito uspješnoj prodaji Sandera koji je zauzeo prvo mjesto na segmentu malih gradskih berlina s prodanih 1229 vozila, zatim Dustera koji je drugu godinu zaredom na prvom mjestu u C-SUV segmentu s 1523 prodana vozila, a nikako se ne smije zaboraviti električni Spring, treći najprodavaniji električni automobil u Hrvatskoj čija je prodaja u 2022. gotovo udvostručena u odnosu na 2021.

Snažan proizvodni plan koji uključuje četiri ključna modela

Dacia je u nešto manje od 15 mjeseci predstavila četiri nova ključna modela: Sandero, Spring, Duster u 2021. i Jogger u 2022. Krajem 2022. sva su četiri modela prošla završnu fazu implementacije novog identiteta marke te poprimila nov, odvažan izgled. To je podrazumijevalo upotrebu novih boja i prepoznatljivog amblema Dacia Link u kojem minimalistička slova „D” i „C”, isprepletena poput karika lanca, simboliziraju robusnost i jednostavnost.

Sandero je prodan u 229.500 primjeraka u 2022. (što je rast od 1,2 % u usporedbi s 2021.) te je već šestu godinu zaredom najprodavaniji automobil na europskom tržištu privatnih kupaca i drugo najprodavanije osobno vozilo u svim prodajnim kanalima u Europi.

Slično tomu, Duster još od 2018. drži vodeće mjesto na europskom tržištu SUV-ova za privatne kupce, a sada je postao i drugo najprodavanije vozilo na europskom tržištu privatnih kupaca, odmah nakon Sandera! U 2022. prodano je 197.100 primjeraka Dustera u svim zemljama (što je rast od 5,8 % u usporedbi s 2021.), dok je od 2010. godine taj model prodan u više od 2 milijuna primjeraka.

Posve električni Spring prodan je u 48.900 primjeraka u 2022. (što je povećanje od 75 % u usporedbi s 2021.). Otkako je predstavljen 2021., Spring je osvojio više od 100.000 kupaca, od kojih su tri četvrtine privatni kupci. Spring je jedan od najprodavanijih električnih modela na europskom tržištu privatnih kupaca.

Jogger je u 2022. godini, ujedno i prvoj godini prodaje tog modela, prodan u 56.800 primjeraka. Time je na europskom tržištu privatnih kupaca postao drugo najprodavanije vozilo C-segmenta koje ne spada u SUV-ove, pri čemu je važno spomenuti da se više od 70 % kupaca i dalje odlučuje za najbolje opremljene inačice.

Svaki treći kupac Dacije i 58 % kupaca modela Jogger biraju motor ECO-G 100. Riječ je o benzinsko-plinskom motoru koji u prosjeku ispušta 10 % manje emisija CO2  (118 g CO2/km) od ekvivalentnog benzinskog motora, a s napunjena oba spremnika ostvaruje doseg veći od 1000 km.

Spring je pravo pojačanje u svijetu električne mobilnosti i upravo se za njega odlučuje 93 % privatnih kupaca koji prvi put kupuju električno vozilo.

Privlačnosti marke Dacia pridonosi i njezina sposobnost da privuče i zadrži kupce. U okviru europske petorke (Francuska, Ujedinjena Kraljevina, Njemačka, Italija i Španjolska), šest od deset novopečenih kupaca Dacije prethodno nisu bili kupci Renault Grupe, dok se osam od deset postojećih kupaca Dacije odlučilo kupiti neko drugo vozilo Renault Grupe.

Pozitivna predviđanja za 2023.

Od početka siječnja, u koncesijama je dostupna nova osvježena ponuda marke, a Dacia svoj rast nastavlja i kroz širenje ponude elektrificiranih vozila. Jogger HYBRID 140, ujedno i prvi hibridno vozilo marke te najpristupačniji hibridni obiteljski automobil na tržištu, prvo je pojačanje u toj ponudi. Temeljen na dokazano učinkovitoj tehnologiji Renault Grupe, Jogger HYBRID 140 opremljen je automatskim mjenjačem bez spojke, a kupcima jamči veću snagu, udobnost, štedljivost i niske emisije CO2 (od 108 g/km). Spring, opremljen novim motorom ELECTRIC 65 (snage 65 KS / 48 kW) nudi još snažnije performanse te učinkovitije ubrzanje i obnovu energije. Spring je prvi Dacijin model dostupan u inačici Extreme, novoj razini opreme koja će u drugoj polovici godine postati dostupna i za sve ostale modele u ponudi. Riječ je inačici temeljenoj na konceptu koji utjelovljuje pustolovni duh marke i koji je u vrijeme Joggerova predstavljanja izazvao dobre reakcije javnosti.

„Rast prodaje i tržišnog udjela marke Dacia na europskom tlu u 2022. potvrđuje relevantnost naše strategije temeljene na redefiniranju pojma esencijalnog automobila i prilagođavanju proizvoda potrebama kupaca. U 2023. planiramo nastaviti taj rast širenjem ponude elektrificiranih vozila. Pritom ćemo, u skladu s Dacijinim pozicioniranjem na tržištu, i dalje nuditi jednostavnost te najbolji omjer cijene i kvalitete.”

Xavier Martinet, viši potpredsjednik odjela za marketing, prodaju i operacije, Dacia

 

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj