Audi RS 3, kao Sportback i Sedan, Posljednji Mohikanac s 5-cilindarskim motorom 2.5, koji nudi uzbudljiv zvuk i užitak vožnje. Uz nepromijenjenih 400 KS, najveći okretni moment povećan je s 480 na 500 Nm, što uz Launch-Control funkciju omogućava sprint do stotke za 3,8 sekundi…
Kakva struja i gašenje ‘toplinskih’ motora. Lani se pričalo kako će ih koncern iz Wolfsburga gasiti od 2025., a nedavno je stigla obavijest da im se vijek motora TSI/TFSI i TDI produljava do 2035. Prezentacija obnovljenih modela Audi RS 3 Sportback i Audi RS 3 Sedan pokazuje kako u Ingolstadtu ‘klasične’ pogone ubacuju u višu brzinu.
Nisu čak, u smislu ‘downsizinga’, 5-cilindarske motore prebacili na 4-cilindarske. Nastavak života i daljnji razvoj 5-cilindarskih turbobenzinaca pokazuje za u Ingolstadtu ozbiljno unapređuju postojeću tehnologiju toplinskih motora s pogonom 4×4 (quattro). Naravno, oplemenjen je blagohibridnom 48V tehnologijom ‘starter-generator’. Redni turbobenzinac s direktnim ubrizgavanjem 2.5 TFSI i dalje razvija najveću snagu od 400 KS, ali već od 5500/min, umjesto od 5850/min i zadržava je do 7000/min.
Zasluga je to povećanja najvećeg okretnog momenta s 480 na 500 Nm pri 1800 do 5500/min. Taj se potencijal na sv kotače prenosi 7-stupanjskim automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom S tronic i ‘pametnim pogonom 4×4 – quattro. Novi Audi RS 3 opremljen je i funkcijom Launch Control, što mu omogućava ubrzanje do stotke za 3,8 sekundi. U standardnoj izvedbi najveća je brzina ograničena na 250 km/h. U paketu RS Dynamik, koji uključuje sportske postavke i karbo-keramičke prednje diskove brzina je ograničena na 290 km/h.
S tim je potencijalom novi Audi RS 3 oštriji od Mercedes-AMG A45 S. Dobio je nova LED svjetla (u opciji LED Matix te atraktivne 19-colne naplatke, sprijeda 245/35, straga 265/30, s 33 mm većim tragom kotača i većim negativnim bočnim nagibom kotača radi poboljšanja prianjanja te aktivni stražnji diferencijal. Svemu je prilagođena ultrasportska izvedba unutrašnjosti, sa svim hi-tech gadgetima.