AUDI Q5 FACELIFT: SUV VISOKIH PERFORMANSI

Nove kombinacije motora i mjenjača su 15 posto efikasnije – Audi connect postavlja nove standarde sustava informacije i zabave

Za Audi Q5 kažu kako je sportski, prostran, udoban i multifunkcionalan. Ovaj SUV srednje klase sada je atraktivniji, efikasniji i više sportski – uz mnoga nova rješenja u području dizajna, sustava informacija i zabave, šasije i motora. Model Q5 hybrid quattro, prvi komercijalni hibridni model ovog proizvođača, ujedinjuje snagu V6 motora s ekonomičnosti jednog četverocilindraša. Audi ke počeo prodavati unaprijeđeni model Q5 s opcijom odabira pet motora: tri TDI i dva TFSI motora. Svi ovi motori kombiniraju direktno ubrizgavanje goriva s prednabijanjem, a start-stop sustav je standardni dio opreme svih izvedbi. Iako većina motora ima bolje performanse, njihova potrošnja goriva je smanjena do 15 posto.

Novi Audi Q5

Najefikasniji motor u seriji modela Q5 je 2.0 TDI, a nudi se u dvije izvedbe. U izvedbi sa snagom 143 KS i okretnim momentom 320 Nm ovaj četverocilindarski motor u kombinaciji s ručnim mjenjačem i prednjim pogonom ima prosječnu potrošnju goriva od 5,3 l/100km dizela. Spremnik goriva obujma 75 litara omogućuje doseg vožnje do 1400 km. Audi Q5 sa 177 KS i 380 Nm (S tronic i quattro pogon) ima potrošnju goriva od 6,0 l/100km. V6 3.0 TDI dizelski motor ima 245 KS i 580 Nm, a dolazi u kombinaciji sa S tronic mjenjačem sa sedam stupnjeva prijenosa i quattro pogonom. Do stotke ubrza za 6,5 sekundi i postiže najveću brzinu 225 km/h. Njegova potrošnja goriva u kombiniranoj vožnji je samo 6,4 l/100km.

U ponudi TFSI motora se ističe novi dvolitreni, četverocilindarski motor koji uključuje razne inovacije kao što su sustav kontrole ventila i njihovog hoda, inovativni sustav upravljanja toplinom, sustav ubrizgavanja goriva, turbo punjač i integraciju ispušnog sustava u glavu cilindara. Ovaj novi 2.0 TFSI motor sa 225 KS i 350 Nm ima s ručnim mjenjačem potrošnju od 7,6 l/100km. Još više snage ima novi 3.0 TFSI V6 motor s kompresorom, koji zamjenjuje 3.2 motor. Ovaj motor ima 272 KS i 400 Nm, s mjesta do stotke sprinta za 5,9 sekundi, ima najveću brzinu 234 km/h, a u kombiniranom režimu vožnje ima potrošnju 8,5 l/100km.

Četverocilindarski motor standardno dolazi u kombinaciji s ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa, dok je tiptronic mjenjač s osam stupnjeva prijenosa dostupan kao opcija uz 2.0 TFSi motor (225 KS) te kao standardni dio opreme s motorom 3.0 TFSI. Sportski S tronic mjenjač sa sedam stupnjeva standardni dio opreme je uz 3.0 TDI motor, te se kao opcija nudi uz 2.0 TDI motor (177 KS). Mjenjači su integrirani u inovativni sustav upravljanja toplinom kod izvedbi motora sa četiri cilindra, sustavom koji značajno skraćuje fazu zagrijavanja nakon paljenja hladnog motora. Svi mjenjači imaju široki raspon prijenosnih odnosa – dugi prijenosni odnosi viših brzina smanjuju potrošnju goriva, dok kratki prijenosni odnosi nižih brzina poboljšavaju dinamičke značajke tijekom vožnje po autocesti.

Quattro stalni pogon na sve kotače je standardni dio opreme uz sve osim jednog motora – samo 2.0 TDI motor sa 143 KS ima pogon na prednje kotače. Normalno, središnji diferencijal raspodjeljuje snagu motora na stražnju i prednju osovinu u omjeru 60:40, ali u slučaju potrebe, može drugačije raspodijeliti snagu motora. Q5 dolazi sa 17-colnim aluminijskim naplatcima i gumama dimenzija 235/65 (18 cola naplatci se ugrađuju od motora snage 225 KS). Audi i tvrtka quattro GmbH mogu isporučiti naplatke do promjera 20 cola i gume dimenzija 255/45. Kupci, koji su posebno fokusirani na sportske značajke, mogu naručiti S line sportski ovjes. Elektro-mehanička parkirna kočnica se može nadopuniti s opcijskim Audi hold assist sustavom, dok standardna downhill assist funkcija kontrolira brzinu vozila na strmim padinama. Elektronska kontrola stabilnosti vozila (ESC) prilagođava svoje intervencije značajkama površine ceste.

Još jedna napredna značajka u modelu Audi Q5 je Audi drive select sustav. Ovaj sustav vozaču omogućuje promjenu rada papučice gasa, trenutke promjene brzina automatskog mjenjača, razinu pomoći servo upravljača i rad automatskog klima uređaja kroz četiri načina rada, uključujući efikasni način rada. Kada se naruči Audi navigacijski sustav, dodaje se peti način rada koji se u velikoj mjeri može prilagođavati. Dodatno, u Audi drive select sustav se mogu integrirati tri opcijske komponente. One su prilagodljivi regulator brzine, šasija s kontrolom tvrdoće ovjesa i sustav dinamičkog upravljanja, kod kojega se prijenosni odnosi upravljača mijenjaju kao funkcija brzine vozila preko harmoničnog sustava pogona. Tijekom vožnje kroz zavoje, na granici proklizavanja, ovaj sustav kompenzira djelovanje efekta pod i nadupravljanja laganim impulsima u sustavu upravljanja.

Audi Q5 se može također pohvaliti vrlo dobrim značajkama na teškim terenima. Njegov maksimalni kut uspona je 31 stupanj. Odlazni i pristupni kutovi su 25 stupnjeva, dok je prijelazni kut 17 stupnjeva. Udaljenost karoserije do tla iznosi 20 centimetara. Dizajn prednjih svjetala je promijenjen; LED dnevna pozicijska svjetla opcijskih xenon plus prednjih svjetala su oblikovana kao zaobljene trake koje okružuju prednja svjetla. Audi također nudi opcijska prilagodljiva prednja svjetla s dinamičnim svjetlima u zavojima i statičnim zakrenutim svjetlima. Kada se naruče xenon plus prednja svjetla, stražnja svjetla su također dizajnirana s vizualno jednoliko raspoređenim LED svjetlećim trakama. Donji difuzor i prema dnu zakošene ispušne cijevi su redizajnirani – u dvije izvedbe, ovisno o motoru. Krovni nosači i poprečne šipke su dio standardne opreme.

U ponudi je 15 boja, uključujući četiri nove. Kao opciju, Audi može isporučiti S line vanjski paket ili terenski stilski paket; oba paketa modelu Q5 osiguravaju jedinstveni izgled sa svojim dizajnerskim detaljima i bojama dodatnih dijelova. Ovaj unaprijeđeni SUV je dugačak 4,63 metra, širok 1,90 metara i visok 1,65 metara. Koeficijent otpora zraka je 0,33, a površina prednjeg poprečnog presjeka je 2,65 kvadratnih metara; masa praznog vozila, osnovnog modela je 1755 kg. Poklopac motora i prtljažnika su napravljeni od aluminija, dok je veliki udio strukturnih elemenata automobila uključuje čelike ultra visoke čvrstoće; oni smanjuju masu i poboljšavaju sigurnost prilikom sudara. Unutrašnjost ovog SUV modela visokih performansi ima čvrst i jako udoban izgled. Audi je, za karoseriju modela Q5, primio nagradu Euro Car Body Award, najprestižniju nagradu za dizajn automobila.

Audi Q5 ima prostranu unutrašnjost s velikim međuosovinskim razmakom od 2,81 metra, a stražnjim sjedalima se može namještati nagib naslona. Kada se ova sjedala preklope – što je vrlo lako koristeći daljinsku funkciju oslobađanja sjedala – kapacitet teretnog prostora se povećava sa 540 na 1560 litara. Audi Q5 je također snažno vozilo za vuču, s kapacitetom vuče do 2,4 tone, ovisno o motoru i nagibu uspona. Središnju ulogu opcijskih sustava pomoći je dobio prilagodljivi regulator brzine. Radarski kontrolirani sustav regulacije brzine, kontrolira udaljenost do vozila ispred vas; pri brzinama ispod 30 km/h može aktivirati snažno kočenje ako detektira neizbježni sudar. Audi active lane kontrolni sustav, malim intervencijama u sustavu upravljanja, vozaču pomaže da ostane u svojoj voznoj traci. Audi side assist sustav nadzire prostor iza modela Q5 kako bi vozaču olakšao promjenu vozne trake.

Q5 nudi široki raspon informacijskih i zabavnih sustava. U vrhu ponude se nalazi Bang & Olufsen audio sustav i MMI navigation plus sustav s velikim tvrdim diskom, sedam-inčnim zaslonom u boji, 3D grafikom i DVD reproduktorom. Mnogi detalji sustava su unaprijeđeni, npr. glasovne kontrole i opcijski digitalni radio prijemnik. Ovaj sustav je standardni dio opreme modela Q5 hybrid quattro, zajedno s Audi audio sustavom i informacijskim sustavom za vozača u boji. Bluetooth online telefonsko sučelje savršeno nadopunjuje MMI navigation plus sustav. Njegova WLAN točka spajanja, putnicima omogućuje pretraživanje Interneta i e-mail komunikaciju preko njihovih mobilnih uređaja. Što se tiče vozača, ovaj sustav uvodi Audi connect online usluge u vaš automobil, kao što su funkcija traženja Google točaka interesa glasovnim naredbama, navigaciju uz pomoć Google Earth fotografija i Google Street View usluge. Audi traffic information online značajka, što je usluga Audi connect sustava, vozaču nudi najnovije prometne informacije na odabranoj ruti.

Druga nova značajka je aplikacija za pametne telefone, Audi music stream. Vozači modela Q5 je mogu koristiti za primanje više od 5000 Internetskih radio stanica, a omiljene stanice mogu spremiti na svoje mobilne telefone. Odabrani program pristupa MMI navigation plus sustavu preko WLAN sučelja, a audio signal se prenosi preko zvučnika audio sustava u automobilu. Web radio funkcija se također kontrolira preko korisničkih kontrola vozila.

Q5 hybrid quattro, prvi Audijev hibridni model, konstruiran je kao jako efikasan paralelni hibrid. Glavni pogon je osiguran pomoću 2.0 TFSI motora sa 211 KS i 350 Nm, kao i električkog motora najveće snage 40 kW (54 KS) i najvećeg okretnog momenta 210 Nm. Zajedno, ova dva pogonska sklopa mogu kratko povećati ukupnu snagu sustava na 245 KS i okretni moment na 480 Nm. Audi Q5 hybrid quattro ubrzava s mjesta do 100 km/h za 7,1 sekundu i postiže najveću brzinu 225 km/h. U čisto električkom načinu rada može prijeći do tri kilometra pri konstantnoj brzini od 60 km/h. U ovom načinu rada, najveća brzina je 100 km/h, dok je kombinirana potrošnja goriva samo 6,9 l/100km. Izvana se Audi Q5 hybrid quattro može prepoznati po potpuno lakiranim odbojnicima i specifičnom turbinskom hibridnom dizajnu naplataka s deset krakova. Standardni do opreme su 19-colni naplatci, dok se 20-colni naplatci nude kao opcija. U kokpitu specijalni instrumenti prikazuju stanje rada hibridnog sustava, kao što su mjerač snage, koji je zamijenio brojač okretaja.

(dvk)

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj