BMW 520d xDrive! Premda nominalno najslabiji (190 KS), ubrzava bolje nego Audi A6 40 TDI quattro i Volvo S90 B5 AWD, usto je najštedljiviji i pruža najveći vozački užitak. Palac gore za ‘bavarca’…
Izvor: Autozeitung.de
Audi A6 40 TDI quattro, BMW 520d xDrive, Volvo S90 B5 AWD, tri premium limuzine visoke srednje klase, s dvolitrenim turbodizelašima, automatskim mjenjačem i integralnim pogonom 4×4. Izbor je zanimljiv, rezultat usporednog testa (ne)očekivan….
Audi A6 40 TDI quattro, dimenzija 4939 x 1886 x 1457 mm, međuosnog razmaka 2924 mm, pokreće se 4-cilindarskim turbodizelašem obujma 1968 ccm, razvija najveću snagu od 204 KS pri 3750 – 4200/min i najveći okretni moment od 400 Nm pri 1750-3000/min/min. Pomaže mu 12V starter-generator. Snaga se na sve kotače (4×4) prenosi 7-stupanjskim automatskim mjenjačem. Izmjerena je masa 1840 kg. Do stotke ubrzava za 8,0 s, najveća je brzina 246 km/h, pri 100 km/h zaustavlja se za 33,2/33,8 m (hladno/vruće), na testu je prosječno trošio 6,9 l/100 km. Osnovna verzija stoji 54.290 eura, testni model 61.970 eura.
BMW 520d xDrive, dimenzija 4963 x 1868 x 1498 mm i međuosnog razmaka 2975 mm pokreće se 4-cilindarskim turbodizelašem obujma 1995 ccm, koji razvija najveću snagu od 190 KS pri 4000/min i najveći okretni moment od 400 Nm pri 1750 – 3500/min. Pomaže mu 48V starter-generator. Snaga se na sve kotače (4×4) prenosi 8-stupanjskim automatskim mjenjačem. Izmjerena je masa 1793 kg. Do stotke ubrzava za 7,0 s, najveća je brzina 232 km/h, pri 100 km/h zaustavlja se za 34,1/34,1 m (hladno/vruće), na testu je prosječno trošio 6,9 l/100 km. Osnovna verzija stoji 55.500 eura, testni model 61.850 eura.
Volvo S90 B5 AWD, dimenzija 4969 x 1890 x 1446 mm i međuosnog razmaka 2941 mm, , pokreće se 4-cilindarskim bi-turbodizelašem obujma 1969 ccm, koji razvija najveću snagu od 235 KS pri 4000/min i najveći okretni moment od 380 Nm pri 1750 – 2250/min. Pomaže mu 48V starter-generator. Snaga se na sve kotače (4×4) prenosi 8-stupanjskim automatskim mjenjačem. Izmjerena je masa 1916 kg. Do stotke ubrzava za 8,0 s, najveća je brzina je elektronički ograničena na 180 km/h, pri 100 km/h zaustavlja se za 35,0/34,8 m (hladno/vruće), na testu je prosječno trošio 7,5 l/100 km. Osnovna verzija stoji 58.250 eura, testni model 61.390 eura.
Ovo su ocjene po modelima i kategorijama, a svaka kategorija ima max. 1000 bodova.
Audi A6 40 TDI quattro, BMW 520d xDrive, Volvo S90 B5 AWD
Karoserija: 667, 695, 673
Vozni komfor: 774, 800, 746
Motor/Mjenjač: 709, 712, 651
Vozna dinamika: 761, 729, 718
Ocjena svojstava (međuzbroj): 2911, 2936, 2788
Troškovi/Ekologija: 302, 298, 299
Konačna ocjena: 3213, 3234, 3087
Poredak: 2,1,3
Pobjednik je BMW 520d xDrive, i ta se ocjena slaže s ocjenom naše redakcije. Ovako je ocijenio Caspar Winkelmann, Autozeitung.de:
Limuzine s turbo dizelskim motorima daleko su od odlaska s pozornice, što pokazuje usporedni test premium modela Audi A6, BMW Serije 5 i Volvo S90. Dobro projektirani BMW 520d xDrive penje se na vrh podija: Sjaji impresivnim značajkama udobnosti, jednostavan je za upravljanje i nudi najskladniju koordinaciju motora i mjenjača. Po dinamici vožnje, međutim, inferioran je modelu Audi A6 40 TDI quattro:
Audi se približava pobjedniku zbog dobre bočne dinamike i najboljih performansi kočenja u ukupnom poretku. Rad automatskog mjenjača i prijenosni omjeri manje su uvjerljivi. Trećeplasirani Volvo S90 B5 AWD pokazao se kao dopadljiva alternativa u usporedbenom testu: vozi agilno, nudi snažan pogon i postiže bodove s najboljom sigurnosnom opremom. Ali udobnošću i potrošnjom ne može baš držati korak sa suparnicima.