50 godina: Porsche 917 (1969. – 2019.) model koje će postati dio svake enciklopedije

Jedna od najsnažnijih brojevnih sekvenci ikada proizvedenih u okolici Stuttgarta pisala je fantastične priče…
Najpoznatiji trkaći automobil svih vremena debitirao je na Salonu automobila u Ženevi 12. ožujka 1969., a Porsche muzej slavi slavni rođendan s planovima za vraćanje prvih 917 ikada napravljenih u prvobitno stanje, baš kao prije 50 godina. 917-001 je doživio različite promjene tijekom vremena. “Naš pristup autentičnom upravljanju klasičnim automobilima znatno se promijenio u posljednjih deset godina”, objašnjava Achim Stejskal, direktor Porsche muzeja. Prilikom obnove vozila iz povijesne zbirke tvrtke, muzej pridaje veliku važnost zadržavanju izvornog materijala i uzimajući u obzir relevantnu povijest svojih izložaka.Povijest 917-001 kao testno i prezentacijsko vozilo 917-001 označio je početak neponovljive karijere ovog modela. Sportski automobil 917-001 grupe 4, dizajniran da postavi nove standarde na 24 sata Le Mansa i osvoji svjetsko prvenstvo. Bio je ujedno prvi od 25 vozila koja su morala biti izrađena kako bi ispunila zahtjev za homologaciju tipa. Glavni dizajner projekta bio je Hans Mezger, koji je bio odgovoran osim za dvanaestocilindrični motor i za sve ostalo na vozilu.OVO SU NAJSKUPLJI MODELI MARKE IZ ZUFFENHAUSENA917-001 je prvi put predstavljen u Ženevi u ožujku 1969., iste godine je imao i novi izgled na međunarodnom sajmu automobila u Frankfurtu, za koji je automobil obojen u bijeloj i narančastoj boji. Kada je Porsche kasnije najavio prijenos svojih trkaćih aktivnosti na J.W. Tim za automobilsku tehniku, na čelu s Britancem Johnom Wyerom, modelom 917-001, ponovno je korišten kao prezentacijsko vozilo – i oblijepljen u najpoznatijim bojama ovog modela američke naftne tvrtke i sponzora, Gulf: svijetlo plave i narančaste boje…

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj