Premium rođak Tiguana, Atece i Karoqa, 9,7 cm duži, 2,5 cm širi i 0,5 cm niži od prvog Q3, starta hi-tech benzincem 1.5 TSI, ali najjači adut će ipak biti dotjerani 2.0 TDI
Osam godina na tržištu u lipnju navršio je Audi Q3 prve generacije, kompaktni SUV, ili ako hoćete crossover, iz Ingolstadta. To je lijep tržišni vijek, koji mu je osigurao milijunsku nakladu, u društvu s većom ‘braćom’ iz koncerna (Q5 i Q7), a ‘vjetar u leđa’ bio mu je rast popularnosti tog tipa vozila (koji su počeli potiskivati monovolumene). Time, a i sve jačim pritiskom konkurencije, došlo je vrijeme za model druge generacije, od kojeg se očekuje da stane na čelo kolone kompaktnih ‘offroadera’, gdje je BMW X1, objektivno, ispred Mercedes-Benza GLA (dolazak ‘odlikaša’ iz Ingolstadta ubrzat će razvoj novih modela novih modela), a treba biti spreman i za otvorenu borbu s Volvom XC40 i Jaguarom E-Pace. O Audiju Q3 druge generacije već smo pisali, doduše tada se većina toga pretpostavljalo. Sada rekapitulirajmo i donosimo 10 bitnih činjenica o danas predstavljenoj, drugoj generaciji:1. Za razliku od modela prve generacije, napravljenog na platformi PQ35, poput Volkswagena Golf 5 i 6 te Tiguan, Audija A3 druge generacije, Škoda Octavia druge generacije i Yeti, drugi će biti isklesan na zajedničkoj modularnoj platformi MQB (u koncernu je prvi uveo Audi A2, u ljeto 2012.)2. Bit će tehnološki srodnik, koncernski ‘rođak’ Volkswagen Tiguana, Škode Kodiaq i Seat Atece, s kojima će dijeliti većinu mehaničkih komponenti. Istodobno je i povećana verzija manjeg ‘brata’ Q2. SUV-ovske karakteristike pokazivat će udaljenošću podnice od podloge od 19 cm, što je dobar kompromis za asfalt i bespuća.3. Elegantnija, atraktivnija i fluidnija karoserija (koeficijent otpora zraka snižen je sa 0,32 na, za SUV izvrsnih 0,29) rastegnuta je na 4,485 (+97) mm, proširena na 1,856 (+25) mm i snižena na 1,585 (-5) mm, što jasno pokazuje veću dinamičnost Uz povećanje širine, ‘boostanju’ komfora najviše će pridonijeti povećanje međuosnog razmaka na 2,680 mm (+77) mm, po kojemu se vidi, a i dosad se vidjelo da je riječ o SUV-u, odnosno crossoveru C-segmenta. To pokazuje i prtljažnik, čiji je obujam ovisno o položaju stražnjih sjedala i naslona, može ponuditi kapacitet prtljažnika od 530 do 675 litara. S položenim sjedalima ono raste na ovu klasu izrazito impozantnih 1.525 litara.4. Novi će Q3 koristiti unaprijeđenu MQB platformu s udjelom čelika visoke čvrstoće (UHTS) povećanim na 19, a čelika visoke čvrstoće (HTS) povećanim na 44 posto. Korist je višestruka: uz povećanje čvrstoće ze više od trećine masa je prosječno smanjena za 50 kg, što najavljuje da će briljirati na EuroNCAP (ne samo osvojiti pet zvjezdica), a poboljšat će performanse i smanjiti potrošnju.5. U ponudi će se naći četiri motora, tri benzinska i jedan dizelski u rasponu snage od 150 do 230 KS. Radi se o turbo motorima s direktnim ubrizgavanjem, 4-cilindrašima, u benzinskoj će ponudi glavni biti novi ‘odlikaš’ 1.5 TSI od 150 KS, a koliko god se najavljivalo da će dizelaši zaključiti životni vijek, stiže temeljito usavršeni 2.0 TDI, koji će na većini europskih tržišta biti dominantan. Ekologija? Nemojte se šaliti, prve serije, početkom 2019. (stići će pola godine iza dizelaša) ispunjavat će ekološke norme Euro 6d, koje stupaju na snagu 1. rujna 2021. Ovu rubriku završavamo uz spomen dostupnog – 6-brzinskog ručnog ili 7-stupanjskog S-tronic automatika.6. Osnovne će verzije, trendovski, radi smanjenja cijene i potrošnje, imati prednji pogon i ručni 6-stupanjski mjenjač, a za snažnije je, predviđen 4×4 (quattro) te automatski mjenjač s dvostrukom spojkom i sedam stupnjeva (DSG 7). Smanjenjem mehaničkih gubitaka za 5 do 10 posto doprinijet će poboljšanju performansi i smanjenju potrošnje.7. Plug-in-hibridna verzija, s unaprijeđenim pogonskim sklopom iz Golfa GTE, očekuje se 2019., a godinu potom i s filigranski dorađenim pogonom e-Golfa. Prva će kombiniranu potrošnju benzina sniziti na samo 2,1 l/100 km, uz svakonoćno punjenje litij-ionskih baterija,i doseg samo na struju od 55 km (realni 40-ak). Električna će verzija imati doseg od 250 km.8. Sportska verzija S Q3 bit će upregnuta rednim 5-cilindarskim turbobenzincem 2.5 tvornički tuniranim na 340 KS. Onima kojima ni to neće biti dovoljno trebat će se strpjeti do proljeća 2020., kad se očekuje ‘top-gun’, s istim motorom nabijenim na 400 KS, poznatim iz coupea TT RS.9. U opremi će biti svi hi-tech sustavi potpore vozaču, do razine poluautonomne vožnje, naravno i sve ostalo na najvišoj tehnološkoj i premium razini: LED farovi Matrix tehnologije, virtualni kokpit s digitalnim zaslonom, najbolji infotainment u klasi…10. Novi Audi Q3 proizvodit će se u tvornici Győr u Mađarskoj. Prve isporuke vozila bit će u studenom 2018. Kao standard, kompaktni SUV opremljen je digitalnim instrumentima, MMI radijem, uključujući Bluetooth, višenamjenskim kožnim upravljačem, klima uređajem i LED prednjim svjetlima (u doplati moguća svjetla Matrix tehnologije).
Predstavljen je novi Audi Q3, zbog ovih 10 stvari postao je još bolji!
