Tesla Inc. pokušava unaprijediti tehnologiju automobilskih upravljača novim dizajnom koji pomoću senzora određuje kojim putem vozač želi ići…
Hoće li ovaj novi upravljač biti praktičan, udoban ili čak legalan, ostaje za vidjeti. Ovaj proizvođač električnih vozila predstavio je novi dizajn upravljača prošlog mjeseca u sklopu redizajna svoje limuzine Model S i crossovera Model X. Upravljač ima oblik vrlo sličan upravljačima koji se nalaze u mnogim trkaćim automobilima.
Po nekim karakteristikama sličan je upravljačima koji se nalazu u Modelu 3 i Modelu Y, ali će imati ugrađene tipke na dodir za aktiviranje pokazivača smjera, dugih svjetala, sirene, autopilota, brisača vjetrobrana i glasovnih naredbi, prenosi itcenter.hr
No, najveća promjena je uklanjanje ručice načina rada koja obično kontrolira funkcije parkiranja, vožnje unatrag, neutralnog položaja i pogona. Proizvođač automobila planira se osloniti na tehnologiju autopilota koja pokreće njegov sustav za pomoć vozaču.
Upravljač će pogađati smjer vožnje
Izvršni direktor Tesle Elon Musk rekao je na Twitteru da će automobil sam pogađati smjer vožnje. Ako pogriješi, vozač može preuzeti kontrolu pomoću dodirnog zaslona vozila. Interni Teslin dokument koji je prenio Electrek navodi da vozilo koristi senzore autopilota za inteligentno i automatsko određivanje namjeravanih načina vožnje i njihov odabir.
Primjerice, ako je prednja strana modela S / X okrenuta prema garažnom zidu, on će to prepoznati i automatski se prebaciti na rikverc nakon što vozač pritisne papučicu kočnice, navodi se u dokumentu.
Iako smo navikli gledati vremenske prognoze slično kao i prognoze kladionica za danas, s ovakvim se prognozama i predviđanjima definitivno nismo još susreli i ostaje nam vidjeti hoće li ovo zaista biti budućnost automobilske industrije.
Veliki korak naprijed, ako sve bude funkcioniralo
Karl Brauer, izvršni analitičar na iSeeCars.com, rekao je da koncept predstavlja korak naprijed u tehnologiji upravljača, ali pod uvjetom da radi kako je opisano. Međutim, kako on kaže, to je jedno veliko “ako”.
“Trenutno ne postoji ništa slično u smislu sustava upravljanja vozilom”, rekao je Brauer i dodao: “Definitivno smo ušli u svijet u kojem puno nade polažemo u elektroniku i računala.”
Ostaje za vidjeti hoće li ovaj novi upravljač biti standard u Teslinim redizajniranim vozilima ili će se ponuditi samo putem opcijskih paketa ili na određenim ponudama.
Praktičnost i sigurnost
NHTSA (Nacionalna uprava za sigurnost u cestovnom prometu) navodno traži više informacija o upravljaču koji bi se trebao pojaviti na redizajniranim vozilima u narednim tjednima. Osim tehnoloških pitanja, mnogi su promatrači doveli u pitanje njegovu praktičnost.
Brauer je primijetio da oblik upravljača znači da se ne možete dramatično okretati jer ne možete miješati ruke. Mnogi će vozači također teže odmarati ruke na vrhu upravljača tijekom duljih putovanja na posao, napomenuo je.
Elon Musk je nedavno bio gost podcasta na YouTubeu s Joeom Roganom, a tamo je upitan o razini udobnosti te je sugerirao da će napredna autonomna tehnologija značiti da vozači ionako neće trebati toliko upravljati vozilima i trošiti energije na samu vožnju. Tada je izjavio:
“Mislim da Autopilot postaje dovoljno dobar da nećete trebati voziti većinu vremena. Ruke ne morate uopće odmarati na upravljaču, već ih možete odmoriti na koljenima. U svakom slučaju, sve to mi izgleda sjajno.”