Kad se činjenice stave na papir, onda ovakve najave ne trebaju uopće čuditi…
Nijemci opet rade i vuku sjajne poteze. I dok su drugi u potpunoj elektrifikaciji, oni se baš i ne zalijeću, te si mudro ostavljaju prostor za manevriranje.
Njemačka, zemlja u kojoj se jako drži do stvari koju simboliziraju njihov uspjeh. Zato i ne čudi, što nikako blagonaklon ne gledaju prema električnoj mobilnosti.
Kako su prenijeli brojni njemački mediji, njemački ministar prometa Volker Wissing jena jednom sastanku u društvu ministara iz drugih EU zemalja, u okolici Pariza, otkrio je kako želi omogućiti razvoj i prodaju motora unutarnjim sagorijevanjem čak i nakon 2035., kada je zapravo određen njihov ‘deadline’.
Volkser Wissing je ovu tezu napravio izglednom kroz najavu korištenja sintetičkog goriva, koja bi svojim efektom smanjila ugljični otisak vozila s unutarnjim sagorijevanjem.
U nastavku je otkrio i izrazio svoje negodovanje trenutnom situacijom kroz riječi: “Ne možemo se oslanjati samo na električnu ili vodikovu mobilnost za budućnost” – rekao je drugim europskim ministrima na neformalnom sastanku u blizini Pariza.
Wissingove izjave samo su pečat na priče, koje stižu sa svih strana. Električni pogon za sad se nije pokazao kao vrhunska stvar i njegova praktičnost je jako upitna. Jedan od problema je i dalje nedostatak infrastrukture za punjenje, čak i pored velikih ulaganja, punionica je i dalje malo. Također sve je očitije da vozila iz teškog programa ne mogu biti pogodna za korištenje.
Što je sa sintetičkim gorivima, ima li nade u tome? Još uvijek je i tu puno stvari upitno. Moglu li se razviti sintetička goriva s niskom emisijom CO2 i prihvatljivom cijenom? Vjerujemo da može, ali puno toga će i nova situacija na istoku Europe odrediti. Putokaz autoindustrije još uvijek “preračunava”, navigacijskim jezikom rečeno.
Foto: Autoportal.hr