Ponuđen u suradnji s Mercedes-Benz Heritageom, ovaj Mercedes-Benz W 196 R “Stromlinienrennwagen” iz 1954. s aerodinamičnom karoserijom poseban je jer su ga vozila dva najbolja vozača moto utrka, Juan Manuel Fangio i Sir Stirling Moss
Jedan od povijesno najznačajnijih trkaćih automobila u svijetu, Mercedes-Benz W 196 R Formule 1 iz 1954. “Stromlinienrennwagen”, broj šasije 00009/54, bit će ponuđen na ekskluzivnoj samostalnoj dražbi u Muzeju Mercedes-Benz u Stuttgartu 1. veljače 2025. Automobil je dio izvanredne kolekcije od 11 automobila iz Indianapolis Motor Speedway muzeja koji RM Sotheby’s ponudit će putem serije od tri dražbe kako bi podržao muzejsku zbirku i napore na restauraciji, a nudi se u bliskoj suradnji s Mercedes-Benz Classicom. Stručnjaci iz Mercedes-Benz Classic centra u Fellbachu i vlastitog arhiva tvrtke rade na vještačenju proizvođača o originalnosti i autentičnosti vozila.

Malo je povijesnih trkaćih automobila koji odjekuju tako snažno kao poznate Mercedes-Benz “Srebrne strijele” koje su dominirale Grand Prix utrkama neposredno prije i poslije rata. Divili su im se zbog njihove napredne tehnologije i spektakularne brzine. W 196 R je razvijen kako bi zadovoljio nove propise “do 2,5 litre” koji su se primjenjivali od 1954., i ubrzo se pokazalo da je automobil koji je pobjeđivao na utrkama u rukama legendi kao što su Juan Manuel Fangio i Stirling Moss.

W 196 R ima redni 8-cilindarski motor zapremine 2494 kubična centimetra i dizajniran oko složene Hirthove radilice s valjkastim ležajevima. Pogon s ubrizgavanjem goriva zapravo je bio tvoren od dva četverocilindrična motora, s dvije bregaste osovine za svaki usis i ispuh. Kao dragulj od motora, jamčio je pouzdanu i glatku isporuku snage i bio je sposoban proizvesti 213 kW (290 KS) nakon dvije sezone razvoja. Budući da je nova formula iz 1954. specificirala nekoliko ograničenja za karoseriju, Mercedes-Benz je zaključio da bi moderna, aerodinamična karoserija sa zatvorenim kotačima optimizirala automobil za staze velikih brzina, dok bi karoserija s otvorenim kotačima bila idealna za više vijugavih staza.

Novi Mercedes-Benz trkaći automobili imali su svoj dugo očekivani debi na Velikoj nagradi Francuske u Reimsu s triom novih W 196 R streamlinera. Mercedes-Benz je ostvario spektakularnu dvostruku pobjedu: vozač tima Juan Manuel Fangio, Karl Kling i Hans Herrmann zauzeli su 1., 2. i 7. mjesto, a Herrmann je odvozio najbrži krug utrke. Utrka je označila veliki uspjeh za Mercedes-Benz na njegovom dugo očekivanom povratku u utrke. Juan Manuel Fangio osvojio je Svjetsko prvenstvo Formule 1 1954. s novom Srebrnom strijelom.
Br. šasije 00009/54 u konkurenciji:
Za sezonu 1955. W 196 R je dodatno razvijen kako bi ostao što konkurentniji. Motor je poboljšan u brojnim aspektima, uključujući dodavanje nove usisne grane. Donesena je odluka da se za gotovo sve utrke 1955. koriste karoserije s otvorenim kotačima za veliku nagradu, dok su poboljšanja i ažuriranja rezultirala smanjenjem težine od približno 70 kilograma u odnosu na prethodnike. Trkaći tim također je angažirao Stirlinga Mossa da se pridruži njihovom krugu vozača.

Velika nagrada Formule Libre Buenos Airesa 30. siječnja 1955. obilježit će prvu utrku za ovaj automobil, broj šasije 00009/54, opremljen monoposto karoserijom s otvorenim kotačima i kojim je upravljao Juan Manuel Fangio. Fangio je osvojio pole position i na kraju ostvario pobjedu u utrci koja se odvijala u dvije vožnje.
Na kraju sezone Formule 1 1955., Fangio je osvojio svoju drugu titulu vozača Formule 1 zaredom, a Moss je završio 2., čime je W 196 R zapečatio status legende u tom procesu.
Pedigre W 196 R bio je besprijekoran. U dvije sezone, obitelj modela W 196, koja je uključivala varijantu trkaćih sportskih automobila, dvosjed 300 SLR (W 196 S)—osvojila je tri naslova prvaka u dvije različite trkaće serije. U 12 pojavljivanja na bodovnim natjecanjima Formule 1, W 196 R je osvojio devet puta pobjedu i osvojio je dvije dodatne utrke bez bodova, za ukupnih 11 pobjeda u 14 startova.

Godine 1964. broj šasije 00009/54 dodijeljen je Indianapolis Motor Speedway muzeju i službeno je doniran Indianapolis Motor Speedway Foundation u nedjelju, 30. svibnja 1965. Gotovo šest desetljeća W 196 R brižljivo je skladištio i održavao IMS Muzej, povremeno biva pozvan da prisustvuje važnim izložbama, kao što je Amelia Island 1996 Concours d’Elegance, Canadian International Auto Show 2003. i veliko ponovno otvaranje redizajniranog Petersen Automotive Museuma u prosincu 2015. Iako se automobil pojavljivao na prestižnim sajmovima, uključujući nedavno kao dio Mercedes-Benz izložbe na 2024. Pebble Beach Concours d’Elegance, automobil nikada nije dostavljen na ocjenjivanje na natječajima.

Prava ikona motosporta, 00009/54 jedna je od samo četiri poznate kompletne šasije W 196 R koja će biti montirana s veličanstvenom tvornički izrađenom aerodinamičnom karoserijom na kraju sezone 1955. Trkaći automobil predstavlja tek drugi W 196 R ikada ponuđen u privatnom vlasništvu i prvi primjerak koji se nudi s aerodinamičnom karoserijom. Predstavljen je u svojoj pravoj livreji Monze s Velike nagrade Italije 1955., i dokumentiran s mnoštvom materijala iz tog razdoblja. Očekuje se puno milijuna u igri…