Japanska povijest

Mazda u muzeju u Hiroshimi ‘skriva’ prave dragulje

Slavni Mazdin muzej u Hirošimi, renoviran u svibnju 2022., omiljen je među posjetiteljima tog grada. U 10 zona nudi se obilje automobilske povijesti koja samo čeka da bude otkrivena…

Nije tajna da je Mazda prožeta bogatim japanskim naslijeđem. Osnovana 1920. godine kao Toyo Cork Kogyo Co (preimenovana 1927. godine u Toyo Kogyo i naposljetku u Mazdu 1984. godine), prije otprilike 102 godine, ova automobilska korporacija sa sjedištem u Hirošimi proživjela je godine inovacija i kontinuiranog uspjeha diljem svijeta, s bezbrojnim kultnim dizajnima automobila. Međutim, ono što mnogi ne znaju jest koliko su duboki korijeni Mazde.

Foto: Mazda

Mazdin muzej, smješten u Mazdinom sjedištu u Hirošimi i dostupan javnosti, idealno je mjesto za ponovno doživljavanje ove eminentne i živahne prošlosti. U preko 10 različitih zona, Mazdin muzej svjedoči o više od 100 godina ove jedinstvene povijesti, od izazovnih i inovativnih tehnologija do nagrađivanog dizajna i inženjeringa sljedeće generacije. U svakoj zoni sadržana je savršena esencija Mazdinog pustolovnog duha i u svakoj se mogu pronaći brojni automobilski užici…

Zona 1
Mali trokotač koji je obnovio Hirošimu

U Osaki, u Japanu, Jujiro Matsuda započeo je Mazdino putovanje, a jedno od najranijih Mazdinih vozila ujedno je i jedno od najznačajnijih: ‘kamion’ s tri kotača.

Obavezno pogledati: Tip-TCS dočekuje posjetitelje u Mazdinom muzeju i savršeno sažima eklektičnu povijest marke. U potpunosti je izrađen od dijelova domaće proizvodnje, bio je 40% snažniji od svog prethodnika, Tipa-DA, i mogao je nositi teret od impresivnih 400 kg. Kasnije, 1938. godine, Mazda je lansirala Tip-GA i nastavila proizvodnju samo četiri mjeseca nakon završetka Drugog svjetskog rata. Sljedeće 1946. godine, taj tip došao je do samog vrha tržišta s obujmom proizvodnje od 2430 jedinica. Brzo je dobio nadimak “zelena ploča”, jer se u njemu isticala zelena ploča s instrumentima koja je simbolizirala mir i sigurnost. Tip-GA je ostao u proizvodnji do 1949. godine. Danas Mazdin muzej izlaže njegovog nasljednika, model Tip-GB, u kultnoj boji “zelene ploče”.

Zone 2-3
Svitanje duše crvenog kristala

Sredinom 20. stoljeća Mazda je svoju pozornost usmjerila na putnička osobna vozila. Od lakih hatchback vozila do luksuznih limuzina, raznolika linija automobila počela se pojavljivati diljem svijeta.

Obavezno pogledati: Mazdina najznačajnija i najprepoznatljivija vozila uključuju Cosmo Sport, Savanna i Cosmo AP. Naime, Cosmo AP je bio jedno od prvih vozila koje je lansirano u crvenoj boji, što je bila rijetkost za vozila sredinom 20. stoljeća budući da su se vozila visoke klase standardno izrađivala u crnoj, bijeloj ili srebrnoj boji. S ovim nekonvencionalnim pristupom do izražaja je došla je Mazdina jedinstvena povezanost s bojom, koja je i danas sinonim za ovu marku. Cosmo Sport također je pomalo raritet jer je oko 480 od približno 1200 vozila još uvijek na cestama i danas.

Zona 4
Sportski prototip skupine C koji je osvojio Le Mans

Mazda je pokazala svoj pustolovni duh u nizu globalnih trkaćih serija, uključujući Le Mans i IMSA. Pokrenite motore…

Obavezno pogledati: Jedna od najupečatljivijih instalacija je Mazda 787B koja je odnijela pobjedu na brutalnoj utrci 24 sata Le Mansa. Muzej prikazuje 787B u garaži u boksu, gdje posjetitelji također mogu razgledati memorabilije s najpoznatijih događaja te utrke izdržljivosti. Godine 1991. Johnny Herbert, Volker Weidler i Bertrand Gachot doveli su tim Mazdaspeed do povijesne pobjede.

Zone 5-6
Jedinstveni motor V12

Mazdin provokativni duh dalje se prikazuje u Zoni 5-6, gdje su predstavljene osamdesete koje su bile u znaku ofenzivnih nastupa na visoko konkurentnom tržištu.

Obavezno pogledati: Mazdin prvi i jedini motor V12, koji je imao obujam od 4000 ccm i razvijan je od kasnih 1980-ih do 1992. godine može se vidjeti u Zoni 5. Spajanjem dva motora V6, razvojni tim želio je proizvesti motor za najbolji automobil na svijetu. Motor V12 nikad nije izbačen na tržište, ali Mazdin pustolovni duh nastavio je živjeti u jedinstvenom dizajnu motora, uključujući rotacijski motor s tri rotora i motor V6 s Millerovim ciklusom.

Zone 7
SUV koji je svijetu podario filozofiju ‘Kodo: duša pokreta’

Dobrodošli u novu školu: Mazda CX-5, Mazda6 i MX-5 predstavljaju novu Mazdinu eru, sa Skyactiv tehnologijom koja mijenja pravila igre i jedinstvenim dizajnom Kodo.

Obavezno pogledati: SUV Mazda CX-5, lansiran 2012., bio je prvo vozilo koje je predstavilo novu Mazdinu dizajnersku temu ‘Kodo: Duša pokreta’. Govori se da je elegantna, sportska silueta bila nadahnuta gepardom spremnim da nasrne na svoj plijen, a takvom naprednom dizajnu parira samo Skyactiv tehnologija koja maksimizira vozne performanse i učinkovitost. To je crossover SUV s mnogo šarma.

Zone 8-9
Zgužvani, namjerno uništen automobil

Foto: Mazda

S briljantnim vozilima dolaze beskompromisni sigurnosni standardi. Može se vidjeti niz upečatljivih instalacija, te promatrati izrada Mazdinih vozila u realnom vremenu.

Obavezno pogledati: Mazda CX-30 oštećena tijekom rutinskog testiranja sigurnosti predstavlja jedan od najdojmljivijih trenutaka u Mazdinom muzeju. Iako je šteta na prednjem dijelu vozila velika, kokpit i unutrašnjost su ostali dobro zaštićeni. I u Zoni 9 možete prošetati iznad proizvodne trake Mazde u tvornici Ujina koja dnevno proizvede 1000 automobila. Za izradu svakog vozila potrebno je oko 15 sati preciznog rada.

Zona 10
Usmjereni prema novom stoljeću u Zoni 10, znajte da svjedočite Mazdinoj odvažnoj strategiji okrenutoj budućnosti i jedinstvenom dizajnu Kodo, uključujući bicikl, sofu i spektakularnu skulpturu Goshintai.

Obavezno pogledati: Sveobuhvatna, elegantna vanjština i uzbudljiva priroda Mazde Vision Coupe i RX-VISION predstavljaju savršenu završnu notu za Mazdin muzej u zoni 10. Svaki od ova dva automobila oživljen je korištenjem kombiniranih vještina stručnjaka za modeliranje gline, koji je koristio svoje kompetencije kako bi transformirao ideje u modele u prirodnoj veličini koji su kasnije postali konceptna vozila. Pokraj ova dva konceptna automobila je Mazda LM55 Vision Gran Turismo, koja je model automobila u prirodnoj veličini, a koji pak postoji u trkaćoj igri Gran Turismo. Vozilo spaja Mazdinu filozofiju dizajna Kodo istovremeno odajući priznanje i Mazdi 787B, pobjednici Le Mansa.

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj