Nastavlja se trakavica

Maserati ipak nema problema samo zbog marketinga!?

Povijest otkriva kako Maserati nije bio sramežljiv po pitanju plaćanja reklama kako bi pridobio kupce.

Maserati je u zadnjih 10 godina fine cifre isplatio na konto marketinški agencija. Tako je 2014. talijanski proizvođač automobila udijelio čak 11 ​​milijuna dolara za dobro prihvaćeni spot za Ghibli Super Bowl pod nazivom “Now, We Strike”. Dodatnih 5 milijuna dolara utrošenih na oglašavanje raspoređeno je negdje drugdje tijekom velike igre za ukupno 16 milijuna dolara.

Doduše, to je bilo prije 10 godina kada je tvrtka još uvijek bila pod nadzorom Fiat Chryslera – konglomerata koji je potrošio gotovo 90 milijuna dolara na mjesta za Super Bowl za sve svoje marke između 2010. i 2015. To je i dan danas najveća reklamna kampanja u povijesti tvrtke.

Potrošnja na Super Bowlu doduše je usporila pod novim vodstvom. Stellantis nije dao nikakav novac za slične smotre, uz GM i Ford. Ali to ne znači da Maserati koristi Teslin pristup promoviranju svojih automobila – što znači da uopće ne troši.

Maserati je 2017. godine dogovorio službeno partnerstvo s tvrtkom Accenture. U to je vrijeme Accenture bila šesta najveća marketing agencija na svijetu, odmah iza drugih velikih imena kao što su Omnicom i Dentsu. Dvije godine kasnije, 2019. Accenture je kupio Droga5, a 2022. Droga5 je postala Maserati “globalna kreativna agencija” za sva reklamna mjesta koja se kreću naprijed. I danas je tako.

Pod Accentureom i Droga5, Maserati je izveo desetke reklamnih i marketinških kampanja koje promoviraju vozila poput sportskog automobila MC20 i novog SUV-a Grecale. Tvrtka je čak označila nogometnu superzvijezdu Davida Beckhama kao svog “globalnog ambasadora robne marke” 2021. godine što sigurno nije jeftino.

Budući da je Beckham postao zaštitno lice brenda, tvrtka je proizvela desetke reklamnih spotova sa super zvijezdom. Duo je službeno najavio svoje partnerstvo prije tri godine videom pod nazivom, “Maserati i David Beckham: two of a kind”, koji trenutno ima 1,4 milijuna pregleda na YouTubeu. Maserati je od tada izbacio desetke drugih videa s Beckhamom, nebrojene tiskane materijale, a čak mu je dao i svoje posebno izdanje MC20: The Fuoriserie Edition.

Foto: Audi

Poanta je cijele priče, Maserati još uvijek troši novac na oglašavanje i marketing, i to u popriličnim iznosima. Iako je teško doći do konkretnih brojki, Stellantis je 2023. zaradio 19 milijuna eura od SG&A—ili, “prodajnih, općih i administrativnih troškova”. SG&A, napominje Stellantis, “primarno uključuje troškove oglašavanja i promotivnih aktivnosti.” U 2021. Maserati je potrošio procijenjenih 77 dolara na oglašavanje po svakom prodanom vozilu, prema AdAgeu.

Opet, brojke nisu inherentno impresivne kada se ide u usporedbi s divovima oglašavanja poput Lexusa i BMW-a (Lexus je navodno potrošio 956 dolara na oglašavanje za svako prodano vozilo, prema istom izvješću), ali potrošnja svakako postoji. Ipak, nevjerojatno je da Maserati ide u ovakve dubioze problema. A ako nas pitate ipak se premalo troši, promocija i prodaja vozila je ozbiljan proces…

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj