Mustang GTD je najodvažniji i najnapredniji Mustang ikad, ograničeno izdanje automobila za ulične legalne performanse dizajniran je paralelno s trkaćim automobilom Mustang GT3…
Ciljajući više od 800 KS i vrijeme ispod 7 minuta na Nürburgringu, tehnologija u Mustangu GTD nadilazi ono što je dopušteno u utrkama.
Duboko u metalnoj skladišnoj garaži skrivenoj iza zgrade aerotunela u Allen Parku, u Michiganu, mali broj inženjera okupio se 2021. s novom misijom. Dizajnirajte Mustang koji će se boriti s najboljim europskim sportskim automobilima.
Rezultat je ograničeno izdanje automobila ultra visokih performansi za legalne ulične izvedbe s dušom Mustanga.

Ovaj tjedan je debitirao potpuno novi Ford Mustang GTD, tehnološki tour de force inspiriran Mustangom GT3 koji bi se trebao utrkivati u Le Mansu sljedeće godine. Neumoljiv u svom naslijeđu, nevjerojatan u svojim performansama, njegova oblikovana široka karoserija uglavnom od karbonskih vlakana i naziruće se stražnje krilo govore sve na prvi pogled.
“Mustang GTD razbija svaku predrasudu o superautomobilu,” rekao je Jim Farley, predsjednik i izvršni direktor Forda. “Ovo je novi pristup za nas. Nismo napravili cestovni automobil za stazu, stvorili smo trkaći automobil za cestu. Mustang GTD preuzima trkaću tehnologiju iz našeg trkaćeg automobila Mustang GT3, umotava je u karoseriju Mustanga od karbonskih vlakana i oslobađa je za ulicu.”
Svaki dio Mustanga GTD-a dizajniran je s ciljem da automobil bude što bolji. Svaki oblik je vođen funkcijom. Dizajniran je za jednu stvar: vozi se brže stazom s više tehnologije od trkaćih automobila na kojima se temelji. Mustang GTD razvili su mnogi isti ljudi koji stoje iza Fordovih trkaćih automobila Mustang i čuvenog modela GT koji je osvojio Le Mans. Napravljen je da bude najbrži cestovni Mustang ikada.
Mustang GTD je postavljen na asfalt zahvaljujući zapanjujućoj potisnoj sili dostupne aktivne aerodinamike. Zaustavlja se također uvjerljivo, zahvaljujući karbonsko-keramičkim kočnicama, uključuje stražnji 8-brzinski mjenjač s dvostrukom spojkom i laganu pogonsku osovinu od karbonskih vlakana za raspodjelu težine gotovo 50/50. A sve pokreće nevjerojatna brzina pomoću simfonijskog kompresorskog 5,2-litrenog V8 ciljanja i procijenjenih 800 konjskih snaga.
“Opsjednuti smo trkaćom tehnologijom ispod njegove kože. Ono što ga pokreće još je uvjerljivije od onoga što možete vidjeti kad prođe pokraj vas,” rekao je Mark Rushbrook, globalni direktor Ford Performance Motorsports. “Kada pogledate inženjering, aerodinamiku, kako pogonski sklop radi, Mustang GTD je raketa za cestu.”

“Hardver je pažljivo odabran i razvijen kako bi omogućio blistavu izvedbu vremena kruga,” rekao je Greg Goodall, Fordov glavni programski inženjer, “Cilj za ovaj projekt bio je jasan – ići puno, puno brže nego što smo ikad prije išli s ciljanim vremenom manjim od 7 minuta na Nürburgringa. To ga čini najbržim Ford Mustangom za cestovnu vožnju.”
Mustang GTD koristi namjenski razvijen kompresorski 5,2-litreni V8 s dvostrukim otvorima za zrak i prvim sustavom motornog ulja sa suhim karterom ugrađenim u cestovni Mustang kako bi se motor održavao podmazanim tijekom dugotrajnih i zahtjevnih skretanja. Crvena linija motora od više od 7500 o/min stvara iznimne note kroz dostupni ispušni sustav s aktivnim ventilom od titana. To je Mustang s najvećom konjskom snagom za uličnu vožnju koji je Ford ikada razvio.
Mustang GTD bit će dostupan s više kombinacija boja interijera i u nekoliko posebnih paketa opcija koji podižu eksterijer na višu razinu. Automobil se također može naručiti u bilo kojoj boji, čak i u boji koja odgovara uzorku koji je dostavio kupac. Ove prilagodljive opcije omogućuju kupcima da personaliziraju svoj primjerak ako ga odluče učiniti potpuno jedinstvenim.
Proizvodnja Mustanga GTD bit će ograničena, a očekuje se da će početna cijena iznositi oko 300.000 dolara. Započet će život u tvornici Ford Flat Rock Assembly Plant, a potom će biti prevezen u pogone Multimatica u Markhamu u Kanadi, gdje će ga Ford Performance i Multimatic timovi ručno izrađivati za preciznost inspiriranu utrkama. Mustang GTD bit će dostupan krajem 2024., početkom 2025.