ČISTOKRVNI CROSSOVER IZ MARANELLA

Ferrari Purosangue (2023.): posljednji tango s benzinskim motorom

Ferrari Purosangue (tal. Čista krv) pokreće se atmosferskim benzincem 6.5 V12 snage 725 KS, što s automatskim 8-stupanjskim mjenjačem s dvije spojke i pogonom 4×4 omogućava ubrzanje do stotke za 3,3 s i špicu od 310 km/h

Nakon brojnih predviđanja, Ferrarijev prvi čistokrvni terenski crossover ugledao je svjetlo dana. Unatoč potpuno novom dizajnu za marku, ovo je pravi Ferrari s dvostrukim motorom u nosu.

Prvi povišeni Ferrari i prvi Ferrari s četiri sjedala i četiri vrata nakon 75 godina, mjeri 4,97 metara u duljinu, 2,03 metra u širinu i doseže 1,59 metara u visinu. Prednji dio pokazuje značajke coupé roma, dok karoserija ima viši bočni dio i liniju krova. Udaljen je 18,5 centimetara od tla i stoji na kotačima od 22 inča sprijeda i 23 inča straga.  Stražnja bočna vrata su gotovo neprimjetna, ali se otvaraju u suprotnom smjeru od prednjih, pod kutom od 79 stupnjeva.

Uz međuosovinski razmak od čak 3,02 metra, na dva zasebna sjedala u drugom redu ima dovoljno mjesta za putnika. Uz to, straga je respektabilan prtljažnik koji u osnovnoj konfiguraciji mjeri 473 litre, a može se dodatno povećati preklapanjem stražnjih sjedala.

Dosta je posebna i armaturna ploča na kojoj ne nalazimo središnji zaslon. Ulogu potonjeg preuzimaju ekran instrument ploče i ekran osjetljiv na dodir ispred suvozača, koji mjere 25,9 centimetara (10,2 inča). Sustav također ne uključuje navigacijski uređaj, jer povezivost s Android Auto i Apple car play omogućuje korištenje najnaprednijih i ažuriranih aplikacija.

U dugom nosu vrti se atmosferski 6,5-litreni V12 koji razvija 533 kilovata (725 KS) i 716 Nm, a 80 posto je dostupno već pri 2100 okretaja u minuti. Snažni dvanaestocilindrični motor povezan je s osam-stupanjskim mjenjačem s dvostrukom spojkom, s prvih sedam stupnjeva prijenosa za normalnu upotrebu, a osmi za vožnju po autocesti.

Pogon na četiri kotača Purosangue preuzet od GT4 lusso optimizirali su inženjeri iz Maranella, dok se performanse šasije i prianjanje mijenjaju prema odabiru načina vožnje putem manettino prekidača. Iako ne postoji poseban terenski način rada, prilagođeni sustav kontrole stabilnosti osigurava pouzdanost čak i na skliskim površinama.

Performanse su također na razini pravih Ferrarija. Do stotke se stiže za 3,3 sekunde, ubrzanje od 0 do 200 kilometara na sat traje samo 10,6 sekundi, a konačna brzina je 310 kilometara na sat.

Osim pogona na sva četiri kotača, sustav kontrole vektora okretnog momenta, upravljanje četiri kotača i Boschov napredni kočioni sustav ABS evo osiguravaju iznimne vozne karakteristike i odličnu mogućnost izbora.

Sve te dobrote, naravno, imaju svoju cijenu. Riječ je o 390.000 eura, što je doista puno, ali ne toliko da bi obeshrabrilo potencijalne kupce kojih je nakon najave V12 motora još više. Bez obzira na veliki interes, iz Ferrarija su najavili da će u cilju očuvanja ekskluzivnosti modela njegov udio u ukupnoj prodaji marke iznositi maksimalno 20 posto.

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj