Novi Centar za aeroakustiku i električni pogon (AEC) počinje s radom u Centru za istraživanje i inovacije BMW Grupe (FIZ).
Nakon gotovo četrdeset godina stari aeroakustični zračni tunel otvara BMW. Zgrada se sastoji od dvije polovice, uz višenamjenski dio s radioničkom, ispitnom i mjernom opremom te prototipom za visokonaponske baterije i invertere, AEC ima tehnički i strukturno jedinstven zračni tunel. S dužinom od nešto manje od 100 m, visinom od 45 m i širinom od 25 m, to je najveći svjetski vertikalni akustični zračni tunel, a ujedno i najtiši.

“Tišina je vrhunska”, kaže Daniel Böttger, voditelj kompletnog razvoja vozila u BMW AG. “Naš fokus je na ispunjavanju vrhunskih standarda. Važan dio toga je akustika – posebno za tihe električne modele.” Novi zračni tunel omogućuje revolucionarni napredak u istraživanju aeroakustike.”

Akustični zračni tunel opremljen je najnovijom mjernom tehnologijom za poticanje razvoja vozila. Akustična kamera s 216 mikrofona omogućuje precizno lokaliziranje pozadinskih zvukova s točnošću manjom od jednog centimetra. Osim toga, zračni tunel ima laserski vibrometrijski sustav, koji se može koristiti za mjerenje mehaničkih vibracija cijele površine vozila sinkrono i bez kontakta. Proizvodnja automobila stvarno je delikatna stvar…