Pet fascinantnih modela

Audi Sport predstavlja aktere koji će vladati utrkama u narednom desetljeću

Audi S1 e-tron quattro Hoonitron, Audi R18 e-tron quattro, Audi e-tron Vision Gran Turismo

Mattias Ekström, Stéphane Peterhansel i Carlos Sainz susreću Toma Kristensena na Audi Sport događaju “e-tron on track” u Neuburgu…

Ovako će to izgledati u budućnosti. Pet Audi modela visokih performansi za utrke utjelovljuju put elektrificiranih pogona. Marka je bila među pionirima 2012. kada je počela elektrificirati svoje pogone za utrke. Audi R18 e-tron quattro za Le Mansa, trkaći automobil Formule E e-tron FE07, prototip relija Dakar RS Q e-tron i dva izložbena automobila e-tron Vision Gran Turismo i S1 e-tron quattro Hoonitron sada imaju susreo prvi put. Deveterostruki pobjednik Le Mansa Tom Kristensen susreo se sa sadašnja tri vozača Audija iz Dakar programa kako bi iskusio postignuti napredak.

Električni, brzi i emocionalno uzbudljivi, ovih pet modela koji su se prvi put ujedinjeni na Audi Sportu u Neuburgu na Donau čak inspiriraju i iskusne vozače utrka. Nakon desetljeća profesionalnog iskustva i velikih pobjeda, Mattias Ekström, Stéphane Peterhansel i Carlos Sainz bili su impresionirani razvojem električnih pogona. S “Misterom Le Mansa” Tomom Kristensenom, profesionalcem koji je tijekom svoje karijere vozio praoca svih modela e-tron u motosportu, bio je tu u “e-tronu na stazi”. Bilo je to prije jedanaest godina kada je Audi slavio prvu pobjedu s hibridnim pogonom na 24 sata Le Mansa s R18 e-tron quattro i naslove u FIA Svjetskom prvenstvu u izdržljivosti WEC. “Nakon što je Audi već demonstrirao svoj pionirski duh s quattro u reliju osamdesetih godina, Le Mans je kasnije bio prvoklasni tehnološki laboratorij,” kaže voditelj Audi Motorsport Rolf Michl. “Tamo je započela priča o našim alternativnim pogonskim sklopovima, koji nastavljaju postavljati nove prekretnice do danas. Njima nadahnjujemo milijune obožavatelja i diljem svijeta pokazujemo koliko su električni pogoni atraktivni i učinkoviti.”

Audi je tri puta zaredom pobijedio sa hibridnim sportskim automobilom R18 e-tron quattro na Le Mansu od 2012. do 2014. Ukupno je Audi čak 13 puta upisao svoje ime na popis pobjednika najvažnije svjetske utrke izdržljivosti. “R18 je bio snažno orijentiran na vozača, vrlo agresivan automobil. Uvijek ste dobili dobre povratne informacije do krajnjih granica,” prisjeća se Tom Kristensen. “Bio je to najsloženiji automobil koji sam ikad vozio.” Na “e-tronu na stazi”, trkaći automobil LMP1 vratio se u život. Naravno, kao deveterostruki pobjednik i time najuspješniji sudionik u 100 godina povijesti Le Mansa, Kristensen je objasnio svoj bivši trkaći automobil najuspješnijem sudioniku Dakara Stéphaneu Peterhanselu. “Za mene kao Francuza, utrka bogate povijesti kao što je 24 sata Le Mansa je nešto vrlo posebno. Formula 1, Le Mans i Dakar spomenici su moto sporta. Zato je bilo jasno da ću danas izabrati R18,” rekao je 14-struki pobjednik Dakara. Njegova vožnja u Neuburgu bila je razbuđenje za 58-godišnjeg stručnjaka za pustinju: “Nevjerojatan automobil. Sve je nevjerojatno izravno i precizno. Za mene su, naravno, kružne utrke nepoznate. Ali bilo je silno zabavno. A koncept pokazuje da se električni pogon isplati: jasno se može osjetiti kako hibridni pogon dodatno ubrzava automobil.”

Dakle, jasno je u kojem će smjeru voziti četiri prstena na utrkama…

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj