Putovanje Aston Martina u elektrifikaciju krenulo je na najbolji mogući način…
Na čelu s izvršnim direktorom Aston Martina, Tobiasom Moersom, Valhalla je najnoviji i najznačajniji proizvod dosadašnje strategije brenda Project Horizon. Postavlja najbolje standarde u klasi za performanse, dinamiku i užitak u vožnji te pokreće prijelaz s unutarnjeg izgaranja na hibridni…
Izvršni predsjednik Aston Martina, Lawrence Stroll, rekao je: „Prva serijska proizvodnja superautomobila Aston Martina, Valhalla, uistinu je trenutak za transformaciju ove ultraluksuzne marke. Lansiranje Valhalle pokazuje predanost Aston Martina izgradnji niza iznimnih automobila usmjerenih na vozače sa središnje postavljenim motorom, što je presudna faza u proširenju naše linije proizvoda. Također se činilo prikladnim predstaviti ovaj zapanjujući superautomobil pristranim superautomobilom u kući moto sporta i domu Aston Martina Cognizant Formula OneTM tima, koji obilježava povratak Aston Martina na Veliku nagradu Velike Britanije prvi put nakon više od 60 godina, što je prava prekretnica.”
U srcu Valhalle kuca potpuno novi PHEV pogonski sklop koji sadrži tri motora; najvažniji od njih je straga postavljen 4.0-litreni twin-turbo V8 motor. Najnapredniji, responzivni V8 motor s najboljim performansama ikad ugrađen u Aston Martin. Vrti se do 7200 o/min i razvija 750 KS i prenosi snagu isključivo na stražnju osovinu.
Dodatak ovom novom V8 motoru je hibridni sustav baterija od 150 kW / 400 V koji koristi par E-motora; jedan postavljen na prednju osovinu, a drugi na stražnju osovinu. Električni sustav doprinosi dodatnih 204 KS za ukupnu izlaznu snagu od 950 KS. Kada se vozi u EV načinu rada, snaga baterije usmjerena je isključivo na prednju osovinu. U ostalim načinima vožnje snaga baterije podijeljena je na prednju i stražnju osovinu, postotak koji se šalje na svaku osovinu stalno varira ovisno o zahtjevima vožnje. U određenim se situacijama 100% snage baterije može poslati na stražnju osovinu, nadopunjavajući punu snagu ICE V8 za maksimalne performanse.
Priču o pogonskom sklopu zaokružuje posve novi 8-stupanjski DCT prijenos. Ekskluzivno dizajniran i izrađen za Aston Martin, ovaj novi mjenjač razvijen je posebno za hibridni model. Uz e-rikverc (koji koristi PHEV-ove električne motore i na taj način štedi težinu negirajući potrebu za konvencionalnim stupnjem za vožnju unatrag), mjenjač ima i elektronički diferencijal s ograničenim proklizavanjem (E-Diff) na stražnjoj osovini za maksimalnu vuču i okretnost u upravljanju .
Uz toliku snagu, Valhalla će biti u stanju postići maksimalnih 330 km/h, dok će vožnja na struju biti moguća sve do 130 km/h, uz doseg od 15 km…
Do 100 km/h ubrzava za 2,5 sekunde. Što se tiče mogućnosti na stazama, reći ćemo samo kako iz Aston Martina vjeruju kako mogu ostvariti vrijeme kruga na Nürburgring Nordschleife ispod 6:30.
Prve isporuke ovog dojmljivog modela očekuju se krajem godine.
Foto: Aston Martin